Divattervezőnek állt az Oasis énekese

Zanza!

Az Oasis tavaly nyáron nagyjából megszűnt, amikor a gitáros Noel Gallagher végleg összeveszett testvérével, az énekes Liam Gallagherrel, aki viszont nem sokat tétlenkedett, talán aktívabb, mint valaha. A banda hivatalos feloszlását 2010 elején jelentették be, addigra Liam Gallagher már meg is alkotta a Pretty Green nevű ruhamárkáját, és az Oasis korábbi tagjaiból összehozta a Beady Eye nevű zenekart, ahova Liam szerint hamarosan bekönyörgi magát majd a testvére, amikor feltűnik neki, hogy még az Oasisnél is nagyobb hatású zenekar formálódik a környezetében.


A Beady Eye-ról egyébként egyelőre semmit sem tudni, Liam nemrég azt nyilatkozta, hogy majdnem kész a lemez, a YouTube meg hemzseg azoktól a kamuvideóktól, amelyeket a Beady Eye-nak tulajdonítanak a lelkes rajongók. Egy dolog biztos ezekből a videókból, hogy Oasist utánozni még annál is egyszerűbb, mint azt eddig bárki gondolta volna. A zenekar tehát még erősen a lebegtetős fázisban van, de a divatház egészen konkrét formát öltött közben, méghozzá a Carnaby Streeten a Sohóban, London egyik legismertebb vásárlóutcájában.

A megnyitó képei alapján Gallagher nem akar semmi extrát a ruháival, az úgynevezett átlagos angol divatot követi. Ami Gallaghertől egyébként nem is rossz, mert az ő öltözködését eddig a kelleténél egy számmal nagyobb, lógó zakók jellemezték. A márka nem olcsó, egy sima póló is több mint 35 fontba (kb. 12 ezer forint) kerül.

Persze nem Liam Gallagher az egyetlen a rockot játszó zenészek közül, akinek saját márkája van. Az egyik legismertebb talán Bono, akinek Edun nevű, méltányos kereskedelmen alapuló márkája, ami az utóbbi hónapokban azzal került be a hírekbe, hogy igen komoly veszteségeket termel a U2 énekesének.

De ahogy a popzenében vagy a modellvilágban dolgozó nőknél gyakran előfordul, hogy egy nagyobb divatház egy-egy kollekciójához adják a nevüket, hasonló dolgokat a rocker férfiaknál is láthatunk. Ronnie Wood a Rolling Stonesból például egy csomó festményét adta a Liberty luxusmárkának, hogy azokat pólókra, pénztárcákra, bármire rányomják.

A Green Day énekese, Billy Joe meg a Rock Steady Clothinggal állt össze, hogy Joe kiadója, az Adeline neve alapján összehozzák az Adeline nevű márkát , amelybe kifejezetten rockos, punkos darabok tartoznak. De hogy a jellemzően divatosnak tartott zenészektől kicsit eltávolodjunk: a maszkban játszó horroregyüttes, a Slipknot tagjainak is van ruhamárkája. A Tattered & Torn nevű, az egyik számukról elnevezett márkát azért hozták létre, hogy a rajongók könnyebben be tudják szerezni a rajongásukhoz szükséges extrém ruhadarabokat, és jóval túlmutat a nagyobb zenekarok oldalain megszokott pólóboltokon.

A rocker nők közül meg kell említenünk Avril Lavigne-t, aki ugyan egy ideje visszaszorult a zenei világban, de Abbey Dawn nevű márkája úgy tűnik, töretlenül működik. Illetve Gwen Stefanit, akinek a zenéje az évek során sokat lágyult, de rockos gyökereire való tekintettel emlékezzünk meg a L.A.M.B.-ről, ami talán a legnagyobb celeb ruhamárka, akkora, hogy már van  leányvállalata is, a Harajuku Lovers, ami kifejezetten a japán utcai divatból építkezik.

És akkor ne beszéljünk azokról az alkalmi felkérésekről, amikor Pete Doherty nevével árulnak nyári ruhákat, Kurt Cobainnel tornacipőket. Apropó cipő: tudták, hogy Carlos Santanának cipőmárkája van?

Az alkalmi felkéréseknél már csak egy dologból van több: tervekből. Rengeteg híresség tervezi azt, hogy ruhamárkát hoz létre. Az ígéretekből leginkább Courtney Love ruháira lennénk kíváncsiak, illetve a Metallicából Kirk Hammett beígért szörfös márkájára.

Blogmustra