Ausztrália nem mutogat csontsovány nőket

A gyors diéták és plasztikai beavatkozások hirdetései kikerülnek az újságokból, a divatipar új kódex szerint működik majd és a designerek nem válogathatnak csontos csajokat ruháik bemutatásához – ezt az utópiát álmodta meg az ausztrál Ifjúsági miniszter asszony.

Kate Ellis
Kate Ellis

A modellek híznak, a fényképeket nem javítják fel és a ruhaboltokban sokkal szélesebb méretskála lesz. Az ausztráliai news.com hírei szerint Kate Ellis, az Ifjúsági Minisztérium vezetője tényleg mindent megtesz az ausztrál fiatalok egészségéért és a divatvilágot érintő akciójával megsemmisítő csapást mér a ferde testképre. Nem tilt, hanem megjutalmazza a jól viselkedő cégeket: azokat a magazinokat, modellügynökségeket, melyek megfelelnek bizonyos kritériumoknak.

A feltételek kidolgozása még folyamatban van, de néhány kritérium már csak bevezetésre vár. Például az már biztos, hogy ha egy újság felhívja az olvasó figyelmét, hogy a kép, amit lát, retusált, akkor részesül a Minisztérium által felajánlott előnyökből. Az sem árt, ha a retus mibenlétét is részletezik a kép alatt, hogy az önbizalom-hiányos olvasó tudja, a képen szereplő modell ráncai vagy zsírpárnái tűntek el. A magazinoknak emellett tartózkodniuk kell az olyan gyors fogyókúrák, plasztikai műtétek vagy nagy megerőltetéssel járó sportok hirdetéseinek megjelentetésétől, melyek a negatív testképet erősítik.

Ausztrália leghíresebb női magazinja, az Australian Women’s Weekly főszerkesztője, Helen McCabe elmondta, ők hamarosan elkezdik megjelölni a digitális utómunkán átesett fotókat, majd hozzátette: az olvasók amúgy is jobb szeretik a celebek photoshop-mentes képeit, tehát ilyenből is igyekeznek többet betenni az újságba.

A minisztériumi elismerést a modellügynökségek akkor kaphatják meg, ha 16 évnél idősebbekkel dolgoznnak. Természetesen a lányok nem lehetnek túl soványak, a fiúk pedig nem lehetnek túl izmosak. A ruhaboltoknak megnövelnie kell méretválasztékukat és reklámjaikban különböző méretű modelleket kell alkalmazniuk. A kritériumoknak megfelelő termékekre ajánlás kerül, a minisztérium által nyomtatott szimbólum, mely a fogyasztó győzelmét hivatott jelképezni az őt kiszolgáló cégek fölött. Biztos más jutalom is jár az alkalmazkodó cégeknek, de ezek mibenlétéről még nem tájékoztatott a miniszterasszony.

mod450

Ausztrália így a világon egyedülálló módon és elsőként próbálja megkímélni lakóit az irreális testre való vágyakozástól. Az akcióval az Ifjúsági Minisztérium az egészségtelenül sovány nők sztárolása ellen lép fel, mivel a soványság divatja miatt egyre több gyermek szenved étkezési zavarban. „A testkép fogalmát igenis komolyan kell vennünk, mert nagy hatással van társadalmunk nagy részének hangulatára és egészségére. A cél a fogyasztók győzelme. Bátorítanunk kell a fogyasztókat, hogy mondják el a divat- szépség-, és modelliparnak, ők mit akarnak” – mondta Ellis.

A testképbarát termékekre kerülő jel elnyerésének további kritériumain még fél évig dolgoznak az egészségügyi szakemberek, és a kormány 500.000 ausztrál dollárt (100 millió forintot) költ az evészavar elleni iskolai felvilágosításra: a program során 2500 oktató 100.000, 8 és 18 év közötti gyermeknek magyarázza el az egészséges testkép fontosságát, továbbá megbeszélik a nebulókkal a média szerepét és az önbecsülés mibenlétét.

Oszd meg másokkal is!
Mustra