Lady Gaga kilenc reklámot zanzásított egy klippé

Zanza!

Tegnap volt a legújabb Lady Gaga-szám klipjének online premierje. Állítólag a videó története a szexuális célú emberkereskedelemmel foglalkozik, de végig se kell nézni ahhoz, hogy egyértelmű legyen, hogy a kisfilm fő célja nem az ilyen irányú ismeretterjesztés.

Összeszámoltuk: a klipben kilenc promotálandó márka vagy termék, illetve ezek logója tűnik fel. Eddig általában csak mobiltelefonokat nyomtak a klipnéző közönség arcába (a fő telefonreklámosok Rihanna és Britney Spears szoktak lenni), Lady Gaga azonban a távközlés területét pont kihagyta. Reklámoz viszont alkoholt, divatmárkákat és számítástechnikai cikkeket. Nézzük sorban, mi mikor, hol tűnik fel.

00:10 - Rögtön a legelején a szám attól indul be, hogy Lady Gaga gyönyörűre manikűrözött ujjaival egy ultramodern Philippe Starck által megdizájnolt Parrot lejátszón nyomja meg a play gombot.

00:16 - Még húsz másodperc sem telik el a klipből, máris az arcunkba kapjuk a második terméket. A Nemiroff egy ukrán vodkamárka, a videóban később, 02:26-nál tisztán látszik az üveg "Produce of Ukraine" felirata is.

00:19 - Ugye tudják, hogy mi az a Monster logó a fehér tetőcsomagtartó-koporsókon? Az az új Lady Gaga album logója. A videoklipek műfaját eredetileg is promóciós célzattal találták fel, csak éppen egyéb termékek helyett az adott előadót, illetve az ő aktuális számát és albumát voltak hivatva reklámozni. Ha a Bad Romance tíz évvel ezelőtt készült volna (jó, húsz), ez az egyetlen logó lett volna csak benne.

00:38 - Lady Gaga lába kiemelkedik a kádból, és az énekesnő csodálkozó pillantást vet hullámzó sarkú cipőjére. Hol is láttuk már ezt? Hát persze, Alexander McQueen bemutatóján most októberben, amin Lady Gaga is szerepelt! A szezon legmegdöbbentőbb és legfelismerhetőbb cipőkollekciójával itt a tejvajon is külön posztban foglalkoztunk. Akkor nyilván sokan kérdezték, hogy "ugyanmár, ki vesz fel ilyet?" Hogy ki? Hát Lady Gaga, természetesen.

01:12 - Az énekesnő szemét valószínűleg nem a nálunk is bemutatott kontaktlencsével nagyították fel ekkorára, hanem számítógépes trükkökkel. A lencsereklám tehát kimaradt, de egy kis fejhallgató-promóció azért belefért a klipbe. A 01:12-nél látható különleges dugasz a Heartbeats by Lady Gaga nevű, az énekesnő közreműködésével Dr. Drenél készült fejhallgató.

02:01 - Lady Gagát elhurcolják a kádból és valahogy rákerül egy drapp kabát. Amikor azt egyszer csak letépik róla, világosan látszik, hogy belülről Burberry-mintás. Az újabban egyébként Emma Watsonnal reklámozó brit cég által védjegyként levédett kockás minta alig egy pillanatra villan csak fel, de így annál jobban kiugrik az egyébként tiszta fehér képi világból.

02:42 - Az egyik ukrán maffiózó egyszer csak bekapcsol valamit. Hogy mit, az egyelőre mindegy, a lényeg az, hogy mivel: egy Nintendo Wii irányítóval.

02:43 - Akinek már hiányoztak a logók, most megnyugodhat. Felnyitott laptopokat látunk, hátukon Dr. Dre cégének kerek vörös jelkével. A szakértők számára ebből az is rögtön egyértelmű, hogy HP Envy "Beats Limited Editon" laptopokról van szó.

03:56 - Remek ez a csomó ultramodern kütyü, gondolhatja ezen a ponton a néző, na de honnan vannak Lady Gagának ezek az átkozottul menő napszemüvegei, amiket még benn a szobában sem hajlandó levenni? A válaszra majdnem négy percet kell várni, de ekkor végre feltűnik a legutolsó logó is, a Carreráé.

(Nem siklottunk át sem a klip elején látható pengés napszemüveg, sem a végén szikrázó tüzelős melltartó fölött. Ezek azért maradtak ki mégis a fenti felsorolásból, mert mindkét kiegészítő Lady Gaga saját gyártmánya, amiből a hétköznapi ember tudtunkkal - fájdalom - nem vásárolhat, így használatukat a klipben a legnagyobb rosszindulattal sem vehetnénk reklámnak.)

Blogmustra