OFFLINE

Debreczeni Zita: a retusálás isten találmánya

2009. szeptember 7., hétfő 19:41

Az Avon őszi parfümbemutatóján megismerhettük a Reese Witherspoon, a Courtney Cox és a Patrick Dempsey nevével fémjelzett illatokat. A rendezvényen a kozmetikai cég jóvoltából közös képet készíthettünk Patrick Dempsey-vel, természetesen a Photoshop segítségével. A sebtiben összedobott, és a helyszínen keretbefoglalt relikvia után Debreczeni Zitával a retusálás és a smink szükségességéről beszélgettünk. Az immár fotósként tevékenykedő modell szerint a smink és a retusálás isten adománya, azonban fontos a mértékletesség.

02-debzi

Debreczeni szerint nem arról van szó, hogy ne vállalná fel a természetes, vagyis a smink nélküli arcát, hiszen már több rendezvényen is megjelent smink nélkül. Véleménye szerint egy sminkeletlen és egy kisminkelt nő között a különbség nagyon látványos. „Sokan mondják, a smink isten adománya, sok nőre hat jótékonyan a smink. Akár én vagyok a képen, akár én készítem a fotót, szeretem, ha nem marad el a smink” – mondta a fotósként is tevékenykedő modell.

„A smink mellett Photoshop is isten találmánya” – mondta mosolyogva Debreczeni Zita. „Nagyon sokan élnek vele, igaz, azokat a nőket elég nehéz az utcán megismerni. Büszke vagyok arra, hogy jó genetikával jöttem világra. Nekem a férfimagazinos megjelenéseim nem voltak túlretusálva, és őszintén bízom benne, hogy ugyanúgy nézek ki a képeken, mint az életben. Ettől függetlenül lehet csúnya nőből szépet csinálni” – fejtette ki. Ahogy mondja, nem bízna mindent a grafikusokra, szerinte a hivatásos modelleknek retusálás nélkül is jól kell kinézniük a képeken.

Fotósként Debreczeni Zita a retusálás ésszerű használata mellett teszi le a voksát. „Készítettem már olyan képet, amit később túlretusáltam, de kíváncsi voltam, hogy meddig mehetek és hol lehet a határ. Mindenesetre továbbra is azon a véleményen van, az a legjobb, ha alig kell hozzányúlni a képekhez. Az apró bőrhibák kijavítását normálisnak tartom, lehet, hogy a modell úgy kelt fel reggel, hogy kijött rajta egy pattanás. Ezt el lehet tüntetni, mint ahogy mondtam, nem vagyok a túl sok retusálás híve” – összegezte a véleményét.

Ne maradj le semmiről!

KOMMENTEK

  • 2009.09.08 07:43:02FTP

    Istent nagy I-vek írják kedves szerkesztőcsoda.
    Javítsa már ki, még ha ateista is.

  • 2009.09.08 08:05:08Woman30

    Szerintem ha valaki tehetséges ahhoz nem feltétlen kell az iskola,bár nem láttam még Zita fotóit.Jesszus rengeteg itt a megkeseredett pasi,persze titokban Zituska posztereit nézve rejszolnak:))

  • 2009.09.08 08:32:47M11an

    Ja igen, az Isten nagybetű. A zita kicsit.

  • 2009.09.08 08:49:03ügyfélszolgálatos

    Én azért blokkolnám.

  • 2009.09.08 08:56:55NoemiM

    Hát, megnéztem a képeit, nekifutásból különbeket készítek, mint ő rákészülésből. A modellekről készített képek, meg nem az ő sikerei. Azt még egy amatőr is képes lenne megcsinálni. Ezek a modellek tudják a dolgukat. Fényképezne le egy egyszerű embert. Az biztos nem kerülne fel sehova. "fotozom..." mennyire szánalmas. Biztos kezd kiöregedni a szakmájából. ahogy a kedvesem szokta volt mondani luxusq...

  • 2009.09.08 09:01:23verdfc

    huu, ma magyon kaphatna egyet.
    holnap is.

  • 2009.09.08 09:03:41spammer blogger

    Fricibá és a többi agymosott hívők: szerintetek csak egy "isten" létezik, mások szerint szintén egy, de másik, megint mások szerint sok. Ebből következik, hogy ha létezne is valami ilyen felsőbbrendű izé, akkor is jó eséllyel nem egy van belőle, hanem sok. Ebből következően ez ugyanolyan köznév, mint mondjuk a kurva. Azt sem írjuk nagy K-val, akkor az istent miért kellene?

  • 2009.09.08 09:44:00Bellagio

    apacs

  • 2009.09.08 09:46:42fakabát

    Woman30
    Itt senki sem rejszol ziruska posztereire. Inkább megvásárolják egy éjszakára és akkor rendben csendben titokban lerendezik. Ahogy eddig is sokan tették ezt. Arról nem beszélve, hogy tényleg nem kell iskola akkor ha valaki tehetséges. De ki mondta, hogy zitácska az? kasza tibi is kattingat ő sem fényképész de még fotós sem. Felejtsük már el, hogy ebben az országban sokan azoknak mondják magukat amit gondolnak. Azért mert megnézel egy vészhelyzetet még nem leszel utána orvos... Azért mert valaki csinos még nem modell!!! És az orvosok sem úgy lettek, hogy azt gondolták most elkezdek embereket műteni aztán majd lesz valami!

  • 2009.09.08 09:48:23Dr. Körömlakk ®

    "Büszke vagyok arra, hogy jó genetikával jöttem világra."

    arra szokott büszke lenni az ember, amit saját maga ért el, és nem a természet, avagy jelen esetben a gének ajándéka.

  • 2009.09.08 10:01:46Mu Deng

    Istent errefelé nagybetűvel kezdik írni, ez nem bigottság, csak kivel az errefelé élő népek szerint egy darab van belőle, bármennyire is fáj, ezért tulajdonnévnek számít.

  • 2009.09.08 10:10:09Bellagio

    "Büszke vagyok arra, hogy jó genetikával jöttem világra."

    eszem azt a gyonyoru, erosen pigmentalt borodet :))))

  • 2009.09.08 10:11:52Sztravinszka

    Lusta zsírdisznók :)

    "A mitológia és a vallás fogalomkörébe tartozó, személynévként használt nevek általában nagy kezdőbetűsek: Allah, Boldogasszony, Hadúr, Isten, Jupiter, Ozirisz, Zeusz stb. – Az isten szót gyakran használjuk köznévi értelemben is, illetőleg olyan szövegösszefüggésben, amelyben kisbetűs kezdése a helyes: a görög istenek; Tudja isten, mi lett vele. Az isten szerelmére! Hála istennek! Stb"

  • 2009.09.08 10:28:24shitgun

    Pöröghetünk itt azon, hogy mennyi a jó képből a látás és a technikai tudás, de aki utóbbi nélkül készít profi képeket, arról egy dolog derül ki: nem ő csinálta. Mellesleg Zitának max. a pénzes pasikhoz van jó "látása".

  • 2009.09.08 10:41:50mocc

    "Büszke vagyok arra, hogy jó genetikával jöttem világra."
    Ha már az eszére nem lehet, hát a génjeire büszke! Biztos sokat és keményen megdolgozott érte, hogy ilyen genetikai állománya lehessen!

  • 2009.09.08 11:02:24Dr. Körömlakk ®

    látom legtöbbünknek ugyanaz a mondat verte ki a biztosítékot (meg Isten)

    hát igen, az Istenkirály matektanárom mondta 20 éve, hogy a kor nem érdem, hanem állapot. így van ez a genetikai örökségekkel is. valahogy.. nem teljesen, de má majnem :)

  • 2009.09.08 11:09:36Blog.hu-s nickname

    OFF
    Isten-vitához!
    Szerintem (is) a címben nagy I-vel kellene írni.
    Akkor tudnék a kis-i mellett kardoskodókkal egyet érteni, ha olyasmit írnának, hogy "istenek ajándéka", vagy a "Lencsék istenének" ajándéka.
    .
    Ebben a szövegkörnyezetben vélhetően a (keresztények) Istenére utalt a szerző, és ebben az esetben, nagy betűvel kell írni.
    .
    Ennek nem hitvitának, egyszerű nyelvtannak kéne lenni.
    ON

  • 2009.09.08 11:13:51Reckl_Amál

    Jaj, pózolj, fotózz, aranyom, de lehetőleg ne szólalj meg! Mert az biztos nem megy.

    Ahogy már többen is felvetették, arra, hogy az ember szerencsés, nem ildomos büszkének lenni. Ennek legfeljebb örülni szokás.

    Isten nevét én is nagy betűvel szokom írni, de mivel nem tekintem ezt a zagyvaságot teológiai okfejtésnek, engem nem zavar, ha így írják.

    Nagyobb baj, hogy Zita nem érti az egészet. Isten ellenpontja a Photoshop, hiszen egyfajta kritika a teremtést illetően. Az, ahogy valami természetesen kinéz, nem elég jó az embereknek. Nem beszélve arról, hogy a hiúság a hét főbűn egyike, és a retusálás kizárólag a hiúságról szól, és sok a szabálytalanságát felvállaló emberben pedig rossz érzéseket ébreszt. Szóval kötve hiszem, hogy Istennek köze lenne ehhez a dologhoz. A megtévesztés inkább a Sátán eszköztárába való.

  • 2009.09.08 11:21:50Blog.hu-s nickname

    Sztravinszka! Igazad lehetne, ha párszáz évvel korábban élnénk, és a környékünkön nem lenne ennyire domináns a katolikus vallás.
    .
    A katolikus vallású emberek, biztosan, nem egy köznévre gondolnak az általad idézett mondatok elhangzásakor.
    .
    Amit mondasz, abból csak a tolerancia hiányzik.

  • 2009.09.08 11:28:21neantropus

    Na, egy újabb szinoníma a kurvára. Fotós.
    És az igazi fotós ezek után mit mondjon magáról? Hogy ő is fotós, de nem úgy, mint azok a kurvák, akik fotósnak hívatják magukat?

  • 2009.09.08 11:29:21Sztravinszka

    Olyan nincs, hogy időben-térben, ideológiában éppen hogyan mozgunk. Helyesírási szabályzat vagy mifene van. Ahogy az változik, változhat az írásmód is és a kritika is. Ezek tisztelni való alapdolgok :)) sokkal többet nem is tudnék mondani az alapdolgokból, talán a tízparancsolat egy része, de ez már tényleg hitvitát váltana ki.

    Általában én is nagybetűvel írom isten nevét, de ebben benne van a saját világlátásom, pillanatnyi hangulatom és szabadosságom.

  • 2009.09.08 11:30:51Traktorka

    imádom, amikor a nmodellek mindenáron be akarják bizonyítani, hogy ők mennyire okosat és milyen szuper emberek, mert ők mindenhez értenek...
    akkó mé nem valami cég fejesei pózolás helyett?:) vagy orvosok valamelyik kórházban?

  • 2009.09.08 11:35:31Dr. Körömlakk ®

    2009.09.08 11:30:51Traktorka

    rosszindulatú vagy, hát a kiszeltünde nem bizonyította? megmonta hogy ő MÚOSZ tag, műsorvezető, szerkesztő, és producer is egybe, és még MÚOSZ tag is. ez fontos.
    meghogy MÚOSZ tag.

  • 2009.09.08 11:58:36mi legyen

    Velvet, Isten nagy betű.

  • 2009.09.08 12:07:18Pernod

    A ket kis pattanast a mellei helyen is ki lehetne retusalni Photoshoppal.

  • 2009.09.08 12:07:54Senta.

    Debrecenyi Zita meg Isten barma. És kopjon le a Photoshopról! csinál majd mindeféle ócsadék szar, gagyikirály barmolmányt és csak húzza le a picsába a színvonalat, húzza, húzza, húzza. Menjen szopni, ahhoz érthetett, gondoom, azért pénzelte a Kedves.

  • 2009.09.08 12:14:24Sztravinszka

    El se tudom képzelni, milyen felhördés lenne, ha pont ráadásul még pattanásosak is lennének ezek a nőcik. Felőlem nyugodtan mehet a retusa, nem oszt, nem szoroz, bár ha már fénykép, nézzen ki rajta minél jobban. Rusnya épp elég szaladgál a teszkóban is.

  • 2009.09.08 12:22:13Stipistopi

    a retusálás nem Isten ajándéka... a retusálást a szépérzék hozta létre...

  • 2009.09.08 13:32:03v.a.k.v.a.r.j.u

    Ma már mindenki profi fotós, meg fényképész.

    Szerintem a minimum -ha már fotósnak nevezed magad-, hogy tisztában legyél az alapfogalmakkal...lehet, hogy némi fotótörténet és esetleg a fizikai részére való rálátás(camera obscura) sem ártana.

    Nem, nem azért, mert attól leszel jó fényképész (egyébként számit valamennyit), hanem mert tiszteletben tartod a szakmát annyira, hogy összegereblyézz némi tudást - arról nem is beszélve, hogy ha valaki büszkén mesél a szakmájáról, akkor elvileg érdekli is mi hogyan működik...legalábbis ezt feltételezném.

    Az egészhez meg még annyit fűznék hozzá, hogy TUDATOSSÁG! Ha csinálsz 500 fényképet, amiből egy kurva jó lesz, azért az nem ugyanaz, mintha csinálnál 10-et és abból mondjuk 5 tényleg jól sikerül -mert tudod, mit akarsz megjelentetni a képeken. Mindenki tud kattintgatni ész nélkül és a nagy számok törvénye alapján sikerülni is fog összehozni egy-két jó képet, csak hát fotósként nem ez a lényeg - szerintem.

    Tegnap kipöcköltem egy szálkát a hüvelykujjamból, volt vér is, meg el kellett látnom magam utána...úgyhogy mától nevezzetek Dr. Vakvarjúnak, mert hát nem kellett hozzá 10 év orvosi egyetem és mégis megműtöttem magam.

    A retusáláshoz is lenne még mit irnom, de egyelőre megkiméllek Benneteket tőle.

    Na, akkor erről ennyit.

  • 2009.09.08 13:35:02v.a.k.v.a.r.j.u

    ui.: Reckl_Amál-lal nem is tudnék jobban egyetérteni.

  • 2009.09.08 14:09:21Sztravinszka

    vakvarju, ne kímélj meg minket, legalábbis ilyen ordenáré nagyképűen ne kímélj. Tudod, csak szerényen :D

  • 2009.09.08 14:27:17hosszu

    olyan szép ez a csaj!

  • 2009.09.08 16:03:04Bellagio

    2009.09.08 14:09:21 Sztravinszka:

    vakvarjunak total igaza van, manapsag minden hulye picsa es fasz akit nem vesznek fel egyetemre elmegy fotosnak. Ket honap mulva mar fotografusnak hivja magat es eskuvoket fotoz szare'-hugye'.

    Egyszer kivancsi lennek, hogy errol mi a velemenye Szipal Martonnak.

  • 2009.09.08 16:08:50Sztravinszka

    Bellagio, a retusálós rész érdekelt volna vakvarjútól, másrészt csak szimplán nagyképűségnek tartom Debreceni Zsuzsát fotózásból kiosztani.

    Amúgy meg érdekes, amit írsz. Hogyan kapnak munkát ezek a hirtelen jött fotósok? Egyszer szükségem volt egy igazolványképre, furcsa mód megtaláltam Szipált úgy, hogy sosem hallottam róla előtte.

  • 2009.09.08 16:20:42Bellagio

    Na ez egy erdekes kerdes. Szipalt a hirneve miatt talalni meg nagyon gyorsan. Ezek az ujak csinalnak egy weboldalt es hirdetik magukat a neten vagy olcso hirdetesi magazinokban. Munkat azert kepnak, mert nagyon olcson dolgoznak, es gyanitom, hogy ha utanaszamolnanak a koltsegeiknek meglepodnenek. A kereslet pedig Magyarorszagon majdnem csak az ar alapjan valaszt.

  • 2009.09.08 17:36:09Stipistopi

    ki az a szipál?

  • 2009.09.08 19:50:52pazvega

    a latas es a technika ugyanolyan fontos. Nem veletlenul tanitjak a fotozast, en pl. 3 evig ezt tanultam, nem gyorstalpalon.
    Ami kevesbe fontos, az a kamera. Persze, jo ha az embernek tobb millios Nikonja vagy Hasselbladja van (64 megapixeles), de jo fotot lehet mar par huszezres geppel is csinalni.

    De ha mutermi fotozasrol van szo, akkor ott viszont kokemenyen kell tudni a technikat is. Es a rekesz-zarido ismerete csak a kezdet.

  • 2009.09.09 09:49:22v.a.k.v.a.r.j.u

    Sztravinszka: retusálás. Te akartad. Szóval ideológija. Az én véleményem az, hogy a digitálisan túlműtött kép már nem hagyományos értelemben vett fotográfia. Érdekes játszani és kékebbé tenni az eget, mint amilyen, meg selymesebbé az egyén fejét, blablabla, néha én is csinálom, de inkább saját magam szórakoztatására. Anno oldschool fotográfiát tanultam, fizika, fotótörténet, meg előhivó folyadék, meg jó sok pénz az elcseszett nagyitásokra, ahogy kell. Mondjuk a fényérzékeny papir dobozát véletlenül sosem nyitottam ki, és lobogtattam, hogy hé, hát ezen nincs is semmi – csak mert ilyet is láttam és hát vicces volt. Szóval nekünk még úgy tanitották, hogy fekete kerettel nagyitsunk, hogy ne lehessen manipulálni a képeket. Analóg kamerával és saját pénzből előhivva a dolgokat az ember kifejleszt egy bizonyos alázatot a saját felszerelésével kapcsolatban és nem kattintgat ész nélkül fűre-fára, hacsak éppen ehhez van kedve, de nem ez a lényeg. Mindegy, szóval csak azért kezdem Futrinka utcánál és Malackánál, mert szerintem ezek az alapok amikre az ember később digitalis géppel épiteni tud. Egyszerűen az analog megtanitja az embernek, hogy hol a helye. Ennyi.

  • 2009.09.09 09:50:22v.a.k.v.a.r.j.u

    folyt: Retusálás, képmanipuláció, stb. Zitácskával annyiban egyetértek, hogy ha nem ész nélkül csinálod, rendben van. Ráadásul digitalis képeknél nagyon ritka, hogy minimálisan nem kell korrigálni (legalább kontrasztot én majdnem mindig állitok). Ebben nagy eltérés szerintem nincs az analog és a digitális között – mivel az analógnál is manipulálható az eredmény (push-pull-negativ) vagy nagyitás közben szűrőkkel, stb. ha jobban érdekel a téma, ajánlom Brezina könyvét, nagyon jó. Nem véletlenül nem tud mindenki jól nagyitani (például én sem), mert a nagyitás durván művészet. No mindegy.

    A fentiek alapján látható, hogy liberális elveket vallok retusálás terén, ugyanakkor marha nagy különbséget látok a ronggyá photosopolás és a diszkrét korrekció között. Ha egy amúgy is szép nőt látok agyonfotosopolva valami magazinban, enyhén irritál. Nem az irritál, hogy fotosopolják, hanem amit közvetit. Fals ideát ad az embereknek, elhiszik, hogy ilyen létezik és alapvetően befolyásolja a fiatalok egészséges fejlődését, mivel torz képet mutat a valóságról. A szép néninek digitálisan megnagyobbitják a mellét, selymessé teszik a bőrét, blablabla. Semmi gond, Michelangelo és Leonardo da Vinci is csinálta, de azért az egészen más kategória, szerintem. Ez nem jó irány. Igenis el kell tudni viselni a valóságot, nem kéne gumicukorral etetni az embereket és utána azt várni tőlük, hogy ne gumicukor alapon működjenek. Egyre kevesebb energiát teszünk abba, hogy valós értékeket közvetitsünk a következő generációnak, mert túlságosan leköt az, hogy pénzt csináljunk mindenből. A gáz az, hogy az amúgy is szép nőket retusálják agyon, ami aztán végképp baromság.

  • 2009.09.09 09:51:02v.a.k.v.a.r.j.u

    No mindegy, retusálástól eljutottam szinte a globális felmelegedésig, de én előre szóltam. Ja, és ha nagyképűen hangzik némely hozzászólásom, az azért van, mert nagyképű vagyok, szép napot :-)

  • 2009.09.09 10:02:29v.a.k.v.a.r.j.u

    még egy dolog és tényleg befejeztem az eszmefuttatásomat, Zitára egy dolog miatt pikkelek: egyszer kérdeztek tőle valami alapvető dolgot a fotózással kapcsolatban és totál leblokkolva hablatyolt valami értelmetlent. Namármost ha fotósnak tartom magam és mint fotóssal készitenek interjút velem, a minimum, hogy legalább az alapfogalmakat vágjam, különben nem vagyok hiteles. Ennyi.

  • 2009.09.09 11:16:19Szilvamama

    A digitális technika megjelenésével és elterjedésével megjelentek a "fotósok" is. Én egy mezei fényképész vagyok, aki iskolában tanulta a szakmát, elméletet és gyakorlatot. Megtanultam negatívot előhívni, majd retusálni grafittal ezt és ceruzával, zsilettel, színes retusfestékkel a pozitívot, amit magam hívtam, fixáltam, nagyítottam. Ha elrontottam, kezdhettem előröl, már ha nem okoztam maradandó hibát valamely fázisban.

    A digitális technika sokkal kevesebb hibára ad lehetőséget, és sokkal többféleképpen lehet korrigálni, változtatni. Ja, és nem utolsó sorban azonnali eredményt produkál, nem kell azon görcsölni, hogy villant-e a vaku, nem hívtad-e túl a negatívot, nem lett-e felül, vagy alulexponálva.

    Szerintem a mostani "fotósok" egy részének - tisztelet persze a kivételnek - ezt soha nem tapasztalta.

  • 2009.09.09 11:18:53Sztravinszka

    Vakvarjú, azért egy riportertől szerintem nagyon proli volt, ahogy Zitát alázta - fent valaki belinkelte a műsort. Ez szerinted riporteri szakma és kvalitás? Tenyérbemászóan bunkó volt a kölök.

    Nem elviselni kell tudni a valóságot (persze azt is), hanem megkülönböztetni mindentől, ami nem valóság. Ez a legnagyobb gondom ezekkel a vitákkal és elméletekkel, mert rém egyszerűnek tartom a helyzetet és nem értem a folyamatos kiakadást, a panaszt arra vonatkozóan, hogy a képek (a szépségiparban!) nem a valóságot közvetítik. Hát basszus ez az ipar nekem arról szól, hogy hogy legyek szebb a saját valóságomnál. Ez valós érték, törekvés a jobbá válásra, mégha ez most a külsőről is szól (ne kezdjünk el lamentálni a belső értékekről, mert ez nem az a terület). Ami fontos, az az egészséges mérték és arány megtalálása, a túlzásmentesség. Pl. a plasztikai műtéteket annak tartom, de azt is, hogy láthatóan kövéreket vagy zsírosakat, vagy homelesseket mutogatnak. Na ez pont semmilyen értéket nem közvetít, kár a beetetés. Á, én is inkább befejezm most.

  • 2009.09.09 12:50:23v.a.k.v.a.r.j.u

    Sztravinszka: azzal egyetértek, hogy a riporter kicsit túllőtt a célon, ugyanakkor mégis rém kellemetlennek találom, hogy ma már mindenki fényképésznek tartja magát, akinek van fényképezőgépe és az illető egy primitiv kérdésre mégsem bir válaszolni. Én azt a szintű alázatot hiányolom a mai sztároktól, ami egy bizonyos szakmát -akármilyen- szakmát megillet. Sajnos a mai világban már lassan annak kell bizonygatnia a kvalitásait, akinek vannak, mert a dolgok túlságosan felhigultak.

    "Nem elviselni kell tudni a valóságot (persze azt is), hanem megkülönböztetni mindentől, ami nem valóság."

    Ezzel is egyetértek, de egy fejlődésben lévő szervezet hogyan különbözteti meg a nem valóságot a valóságtól? A valós értékeket a nem valósaktól? Nekünk könnyű beszélni, mert kialakult énképünk van (jóval túlvagyok már a tinédzser koron és a hozzászólásod alapján Te is), én is átmentem egy-két bukkanón, de ennyire töményen azért anno nem kaptam marketinget az arcomba, meg nem ömlött mindenhonnan a túlspilázott noname emberek fotosopolt teste. Ha csak azt nézzük, hogy hány tinédzser gondolkodik plasztikai műtéten, hogy nagyobb legyen a melle, kisebb legyen az orra, meg mittomén még mi, akkor azért az ember elgondolkodik, hogy hova a pélóba tart ez az egész. Tényleg a mellméret számit lassan a legtöbbet?

    Ne mondja senki, hogy a mediában nagy mennyiségbeni megjelenő retusált képeknek ehhez semmi köze. Minden mindennel összefügg, lassú tudatmódositó folyamatok ezek, a mesterségesen generált igények tudatalattiba való alattomos becsorgása igenis nem tesz jót egy kialakulóban lévő fiatalnak. És igenis a társadalom felelősséggel tartozik a fiatalokért és foglalkozni kell vele.

    Ezzel is nyilvánvalóan lehet vitatkozni és kell is, nem kőbe vésett dolog, még az is lehet, hogy túlságosan komoran látom a világot. Ez van.

  • 2009.09.09 22:11:06korinna

    Sziasztok! Beleolvastam a dologba, de rengeteg komment jott, enniyre nem erek ra. Vakvarju: tetzsenek az rasaid, egyetertek.
    Viszont amit elfelejtett mindenki, Zita munkassagat a jelenlegi elet , valsag, sznobizmus hivta elo, ennyi, ugyesen kamatoztatja ahirnevet, ezert szerintem jar neki az alma, az, hogy milyen kepeket csinal...van neki jo is, ha sokat lo elobb utobb talan elsajatitja ha van benne alapveto tehetseg a munkahoz. Szerintem ennyi, ajanlom Szipal Peter itt irt blogjat mindenkinek, ott az igazsag. O is az analog technikaval kezdte, kezi retussal es ettol figgetlenul nem erzi magat tobbnek , nagyra ertekelem fantasztikus ember, jajatok utanna. www szipalpeter.com ha ugy nem indul .hu. Szep estet!

  • 2009.09.10 12:32:07gabcigirl

    Kedves újságíróutánzatok! Az Isten nagy betűvel írandó. Ált. isk. 3. osztály.

    Köszi!

Blogok, amiket olvasunk

MAI MANÓ 6 híres első kép a természettudomány világából

A tornádóról egészen odáig a legtöbben azt hitték, csak valami babonás mendemonda, ami nem is létezik. Híres első képek.

SCHRÖDINGER Közeli vagy távoli jövő a fejátültetés?

A sajtóban néha elő-előbukkan egy hangzatos főcím, néha olyan is, amely 2017 végére már komplett fejátültetést is sugall. Mennyi igazság lehet ezekben? Hol tart a tudomány jelenleg?

HEALTH A legjobb módszer, ha leszoknál a dohányzásra

A leszokás sikerrátája "natúrban" csak 5-7 százalék. Ha viszont felkészülten állsz neki, ezt 50-70 százalékra növelheted. Leszokás lépésről, lépésre.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta