Legyen ön is ékszertervező!

Zanza!

A dán Pandora ékszerek sajtótájékoztatóján megtanultuk, hogyan alkalmazzuk a vitorlás csúszócsomót, ha sajátmagunk szeretnénk összerakni egy karkötőt.

A dán Pandora ékszerek megjelentek Magyarországon, így mostmár a világ 18 országában kaphatóak. A belvárosi üzlet megnyitása alkalmából tartott sajtótájékoztatón - a cég történetének és a hazai márkaüzlet nyitásának a részletezésén kívül - gyorstalpalón megmutatták a karkötő-készítés egyik módját. A márka sajátossága, hogy az alapláncok és a medálok, gyöngyök (ezeknek a gyűjtőneve: charmok) külön kaphatók, ezekből egyedileg lehet összeállítani az ékszert.

Ilyen és így készül

Simon Zsuzsa a márka egyik ügyvezetője az újságírókat igyekezett megtanítani arra, hogyan lehet egy körülbelül fél méter hosszú, vékony bőrszíjat egy charmmal kiegészítve karkötővé alakítani. Eszerint a szíjat hajtsuk ketté, középen fűzzük bele a charmot, majd húzzuk középre. A megfelezett bőrszíjból alakítsunk ki karika formát, a tetején legyen a bőrszíj két vége. A szíj egyik szárpárjából balra három hurkot csavarjunk, amelyen a másik szíjpárat húzzuk át, így keletkezik egy csúszócsomó. A végén ugyanezt a jobb oldalra is csináljuk meg. Ezt leírni nem egyszerű, és Simon Zsuzsa mozdulatait követve sem volt könnyű elsőre megcsinálni - korábban nem nagyon vitorláztunk.

A sajtótájékoztatón a másik ügyvezető, az apa, Simon Péter megelőzve az újságírók mostanában klasszikus kérdését, hogy miért a válság idején látta érdemesnek behozni ezt a márkár Magyarországra, elmondta, hogy a recesszió ellenére is hisz a sikerben.

Ilyen és így készül

"Három éve ismertem meg ezt a márkát egy bázeli kiállításon, és azóta dolgozom azon, hogy behozhassam"- mondta. Az 1982-ben Dániában alapított márka szakított a hagyományos ékszervásárlási szokásokkal, és a kreativitásra helyezi a hangsúlyt, valamint arra, hogy a vásárló a saját ízlésének teljesen megfelelő darabot válassza ki.

Az ékszerek ezüstből, 14 karátos aranyból, és muránói üvegből kézzel készülnek, most bizonyos körökben amúgy is dívik a manufaktúra-kultusz. A charmok a legkülönfélébb színekben kaphatók, a nyár divatszínein, a kéken, türkízen, és a zöld árnyalatain kívül a klasszikus színekben is. Ami a formákat és a charnok stílusát illeti, vannak minimalista, szép darabok, vannak giccses, Emir Kusturica filmjeinek lagzijelenetébe illő darabok is, és vannak olyanok is, amellyek nagyok, magas státuszra utalnak, és egy kabriokulccsal együtt ellenállhatatlanok. Összességében tehát sokféle ízlésnek megfelelnek. Simon Péter az árfekvést tekintve középkategóriásnak nevezte az ékszermárkát. Amikor átfutottuk a katalógust, úgy láttuk, a charmok árai az anyaguktól függően különbözőek: 20-120 ezer forintig terjednek darabonként, így aztán néhány tízezer forinttól kezdve egy használt auró árát is rá lehet költeni egy nyaklánc-karkötő kombóra.

Pandora

A márkát a Per és Winnie Enevoldsen házaspár alapította Dániában huszonhat évvel ezelőtt. A tradícionális dán design és minőség az alapja azoknak az ékszereknek, amelyeket a kezdetektől fogva kézzel készítenek saját thaiföldi gyárukban. Az ékszereknek két tervezője van, Lone Frandsen és Lisbeth Larsen, ez utóbbi 1996-ban csatlakozott a tervezői részlegéhez. A két tervezőnő többek között a márka legismertebb ékszerét, a “charm karkötőt” fejlesztette ki az elmúlt években. A két fős üzlet világmárka lett, miután 18 országban kapható, Európán kívül Ausztráliában, Új-Zélandon és Észak-Amerikában is. 2008-ban az Instore magazin a nemzetközi szinten a “Hottest Brand” -ek közé választotta.  

Blogmustra