Miért nyúlta le Nicole Kidman a szupermodellek helyét?

A New York-i Costume Institute éves rendezvényét idén a szupermodellek ötvenéves fennállásának szentelte. Míg a hatvanas években Twiggyért, a hetvenes években Imanért rajongtak a legnagyobb divatházak és a közönség is, ma a Louis Vuitton divatház arca csakis Madonna, Victoria Beckham vagy Winona Rider lehet. Hova tűntek a hagyományos értelemben vett szupermodellek? Vajon a kilencvenes évek végétől miért a hollywoodi színésznők és énekesnők vették át a szupermodellek helyét? Nicole Kidman és társai elorozták a sokmillió dolláros luxuskampányokat a nyakigláb csajoktól. Jól van ez így? Michael Gross, a Model: The Ugly Business of Beautiful Women (Modell: a gyönyörű nők csúnya biznisze) című könyv szerzője szerint például egyáltalán nem.

"A sztárkultúra elfáradt. Nem akarunk egy kilencvenharmadik Madonna-reklámot látni" - mondta a Washington Postnak a gála után. Szerinte a hollywoodi sztárokkal eladott magazinokat kevésbé veszik, mint a modellekkel eladottakat a kilencvenes évek előtt. (Ebben nem hiszünk, látogatottsági statisztikákból szerzett tapasztalataink szerint önök is, kedves olvasóink, szívesebben kattintanak a hírességekkel kapcsolatos hírekre.)

A múzeum augusztusig nyitva álló kiállítása 1947 és 1997 közötti szupermodellekről szól. A Metropolitan Museum of Artban rendezett május negyediki nyitón egyszerre vonultak modellek és hollywoodi arcok. Nézze meg galériánkat. Ki volt ön szerint a legcsinosabb? Ki volt a legbénább?

Oszd meg másokkal is!
Mustra