Eltűnik a válság miatt a Gap és a Crocs?

Zanza!

Az egész világot érintő gazdasági válság miatt mindennapossá vált a kisebb boltok, akár kiskereskedelmi hálózatok eltűnése, de a pénzügyi elemzők szerint nagyobb márkákat is száműzhet a süllyesztőbe a krízis. A 24/7 Wall pénzügyi oldal szakértői száz nagy márkát vizsgáltak meg közelebbről, amelyekre a válság az átlagosnál kellemetlenebb hatással volt, és végül tizenkét márkára szűkítették a listát. Ezek azok, amelyek az elemzők szerint 2010 végéig eltűnnek.

gap

Az autókölcsönző (Avis, Budget) óriás, a csodálatos könyvesbolthálózatot üzemeltető Borders, néhány magazin és jó pár utazási iroda mellett a tizenkettes listán a méltán utált Crocs és a közkedvelt Gap is helyet kapott.

A Crocs pár évvel ezelőttig a leggyorsabban fejlődő cipőmárka volt, írja a pénzügyi elemző oldal, de mostanra az egyik leggyorsabban hanyatlóvá vált, így a prognózis szerint még ennek az évnek a végét sem éri meg. 2007 utolsó negyedévéhez képest 2008 utolsó negyedévére az árbevétel százmillió dollárral esett vissza.

MiniJaneCrocs

A Gap (és a hozzá tartozó Old Navy és Banana Republic márkák) kevésbé kellemetlen, de ijesztő mutatókkal büszkélkedhetnek. A vállalat mind a három márkája 14-27 százalékos eladás-csökkenéssel küzd. Ami nagyon valószínűnek tűnik, hogy a hármas leggyengébb tagja, az Old Navy még idén bezárja kapuit, de a Gap és a Banana Republic is komoly problémák elé néz.

Blogmustra