Lagerfeld a porcelánfotózás zsenije

Zanza!

Karl Lagerfeld nemcsak meghatározó ruhatervező és plüssmedve, de remek fotós is. Most a Rosenthal porcelánnal bizonyított.

Karl Lagerfeld nemcsak a XX. század egyik legmeghatározóbb ruhatervezője, karaktere, és plüssmedvéje, de igen jó fotós is. Valószerűtlen figurája jogosan taszítja a fél világot, (nem a gazdagabbik felét) de fotós munkásságába nem szokás belekötni.

Brutálisan hideg, precíz, kemény képeit előszeretettel fűti fel trikós, kissé mindig babás, de borostás jópasival. Ez a stílus remekül áll néhány torokszorítóan jeges csúcsterméknek, Lagerfeld ügyes, nem hullámzó BMW-t fotóz, hanem kimért Audi R8-at.

A közel 130 éves Rosenthal porcelán nem egy szeles és pofátlanul újító márka, inkább a klasszikus, de semmiképpen sem unalmas fejlődési irányt képviseli. Philip Rosenthal az elsők között fedezte fel a formatervezés jelentőségét, az ötvenes években fiatal dizájnerekkel újította meg a Rosenthalt. Együttműködésük a hasonló értékeket képviselő Lagerfelddel nem meglepő. Lagerfeld nem kimondottan színes egyéniség, ruhaterveiban és fotóin is előszeretettel használja a fekete-fehéret, mint most is. A fehér porcelánokhoz ez különösen jó választás.

Lagerfeld egy fél tucat nyelven beszélő, büszke német: "Tizenkét képet kellet készítenem, de hatvan lett belőle, annyira élveztem a munkát. Másrészről szeretem ezt a márkát, ami a német örökség része, és érdekelnek a szépséget és a használati értéket egyesítő munkák." Azért választott férfi modellt -Brad Kroening- mert a porcelán és kristály törékenységét szerette volna ellensúlyozni.

Blogmustra