2008 a luxusmárkák dömpingjét hozta el

Zanza!

Amíg a közéleti és gazdasági háttérműsorok az ősz folyamán a gazdasági válsággal foglalkoztak legtöbbször, addig a budapesti Andrássy út jóformán benépesült nemzetközi divatházak üzleteivel, és az utca jóformán luxusgettóvá alakult. Mint azt Andy Vajna filmproducer a Robero Cavalli hazai üzletének befektetője a divatház butikmegnyitóján kifejtette, mára az Andrássy út a luxus fellegvára lett, amíg a Fashion Street (korábban azt a helyszínt tartották ideálisnak a nemzetközi divatházak a hazai megjelenés számára) az elérhető dizájn utcája lett. Az üzletek nyitása alkalmából szervezett sajtóesemények egy részén ott voltunk.

Gucci

Nézzen luxust a válság idején!

Az egyik kedvenc eseményünk a Gucci megnyitó volt, ahol a vendégeknek egy kiművelt, fundamentalista csoportja kritizálta a helyszínre érkező fotósok öltözékét. Ők a Gucci által érzékelhető értéket leginkább csak drága fényképezőgépükkel tudták képviselni. Ez a márka érkezett meg elsőként a válság idején, így először az ő hazai képviselőiktől hallhattuk, hogy a luxusfogyasztás mértéke várhatóan nem csökken majd a recesszió hatására, akik eddig megtehették, hogy dőzsöljenek, ezentúl is megtehetik majd.

Roberto Cavalli

Nézegesse Mr. Cavallit és stábját!

Roberto Cavallival volt szerencsénk személyesen is találkozni üzletének hazai megnyitóján, ahol lelkesen pózolt az összes modelljével, és bókolt az újságírónőknek is. A bohém tervező elmondta, szerinte Isten a legnagyobb divattervező, látható ugyanis az állat és növénykreációiból, mennyire tökéletes dolgokat alkot, az ő dolga pedig leutánozni azokat. A márka hazai befektetője Andy Vajna elmondta, először a Beverly Hills-i Rodeo Drive-ra tervezte az üzletet, de aztán úgy alakult, hogy Budapestre hozza el a márkát, az Andrássy útra.

Tag Heuer

Nézegessen Jack Heuert!

A hetvenes éveiben járó Jack Heuer, a márka alapítójának ükunokája a magyarszági üzlet megnyitása alkalmából interjút adott a Velvetnek. Mint elmondta, az óraiparban mindig is ingadozások vannak, ez a korszak pedig éppen nem az aranykor. A márkát azonban mindentől függetlenül állandó fejlesztésre készteti a luxusmárkákat összefogó LVMH-csoport, amelynek a Tag Heuer is tagja, ezért évről évre szakmai sikereket érnek el. A válságról a budapesti üzlet tulajdonosa, Szerb Gábor elmondta, a nehéz időkben az emberek sokkal inkább az értékálló márkákba szeretik fektetni a pénzüket, a válság ezért inkább az egzotikus kis márkáknak nem kedvez.

Girard-Perregaux, Roberto Coin, Parmigiani és Ulysse Nardin

Nézegessen celebeken ékszereket!

Ezek az óra és ékszermárkák multibrandként jelennek meg, a Baraka forgalmazza mindet. A márkák bevezetésére szervezett sajtóesemény az év legtalányosabb rendezvénye volt a Corinthia Hotelben, ahol csak angol nyelvű prezentáció volt, mialatt a márkát reklámozni felkért szépségkirálynők műnyagpohárból iszogattak milliós gyűrűkkel és láncokkal ékesítve. A sajtótájékoztatót követő bemutatóra a sajtót már be sem engedték, csak a prezentációt élvezhették ilyen módon.

Tous

Nézegessen aranymacikat!

A luxusmárkák képviselői megosztottak abban, hogy hány és milyen minőségű celebet hívjanak az eseményeikre. A Pomellato például, utazókiállítása budapesti megnyitóján nem szerette volna a hazai celebvilág jeles képviselőit látni, és a körülöttük pezsgő bulvársajtót, mint az a márkájuk 2007-es hazai bevezetésén megesett, ahol Medveczky Ilona nem a márkát magasztalta, hanem saját ékszereinek elcsalásáról szóló szomorú történetét emlegette. A spanyol Tous márka képviselői a korlátozott celebfelhozatal mellett döntöttek, és a műsorvezető Gallusz Nikolett nem is beszélt másról az iránta bármi más témában is érdeklődő sajtónak, mint arról, mennyire szépek a Tous ékszerek.

Blogmustra