A hitelválság miatt puha anyagokhoz vonzódunk

Mit mondanak a szakemberek a válságról és a divatról? Az egyik szórakoztató válságindikátor George Taylor, amerikai közgazdász nevéhez fűződik. 1927-es elmélete szerint gazdasági válságok idején a hosszú szoknya a divat, míg ha szárnyal a gazdaság, a mini a menő. Mindezt azzal magyarázza, hogy ha jól megy a nőnek, szívesebben mutogatja lábait rövid szoknyában és költséges selyemharisnyában, míg szegényebb időkben a hosszú szoknyakorc alá rejti stoppolt zoknis lábát.

A húszas évek óta töretlenül fejlődő divatipart nézve az elmélet mára már elavultnak tekinthető, legalábbis az biztos, hogy az összefüggés a mostani válságban nem áll: az ősszel zajló New York-i, londoni, párizsi divathetek kollekciói tobzódtak a tavaszi szuperminikben.

Peter Paul Polte, a német Textilwirtschaft folyóirat főszerkesztője szerint pedig válság idején a biztonság és a védettség iránti vágy megmutatkozik a divat és az életstílus területén is. A gazdasági válság idején mindez a divatban közvetlenül - például a puha, biztonságot nyújtó anyagok használatával - és közvetve is megmutatkozik, a "vissza a természetbe!" jelszóval, keveredve a XXI. század olyan kihívásaival, mint az egészségtudatos táplálkozás vagy a klímaválság. A megbízható minőség fontosabb lesz, mint valaha, aligha lesznek eladhatók a csupán felszínes hatásvadászatra építő termékek, állítja Polte. Ennek azért ellentmond az a tény, hogy továbbra is évente kétszer új kollekciókat mutatnak be a divatházak.

Oszd meg másokkal is!
Mustra