OFFLINE

A hitelválság miatt puha anyagokhoz vonzódunk

2008. december 25., csütörtök 13:00

Mit mondanak a szakemberek a válságról és a divatról? Az egyik szórakoztató válságindikátor George Taylor, amerikai közgazdász nevéhez fűződik. 1927-es elmélete szerint gazdasági válságok idején a hosszú szoknya a divat, míg ha szárnyal a gazdaság, a mini a menő. Mindezt azzal magyarázza, hogy ha jól megy a nőnek, szívesebben mutogatja lábait rövid szoknyában és költséges selyemharisnyában, míg szegényebb időkben a hosszú szoknyakorc alá rejti stoppolt zoknis lábát.

A húszas évek óta töretlenül fejlődő divatipart nézve az elmélet mára már elavultnak tekinthető, legalábbis az biztos, hogy az összefüggés a mostani válságban nem áll: az ősszel zajló New York-i, londoni, párizsi divathetek kollekciói tobzódtak a tavaszi szuperminikben.

Peter Paul Polte, a német Textilwirtschaft folyóirat főszerkesztője szerint pedig válság idején a biztonság és a védettség iránti vágy megmutatkozik a divat és az életstílus területén is. A gazdasági válság idején mindez a divatban közvetlenül - például a puha, biztonságot nyújtó anyagok használatával - és közvetve is megmutatkozik, a "vissza a természetbe!" jelszóval, keveredve a XXI. század olyan kihívásaival, mint az egészségtudatos táplálkozás vagy a klímaválság. A megbízható minőség fontosabb lesz, mint valaha, aligha lesznek eladhatók a csupán felszínes hatásvadászatra építő termékek, állítja Polte. Ennek azért ellentmond az a tény, hogy továbbra is évente kétszer új kollekciókat mutatnak be a divatházak.

Ne maradj le semmiről!

KOMMENTEK

  • 2008.12.26 15:14:18Prinzessin Erbsen

    vegül is igazuk van, ha mar kevesebbet tudnak eladni, az legalabb jo draga legyen

  • 2008.12.26 21:47:36tuskó

    ez logikus. Ha sok textil marad a gyartok nyakan,akkor kitalaljak,hogy hosszu legyen a divat. Ha meg nagy a kereslet a szoknyakra,akkor mindenkinek csak egy kicsi jut.

  • 2008.12.28 08:47:09Flora2

    Polte szerintem hülyeséget mond (vagy inkább a vágyálmát mondja, nem azt, ami reális).

    Nyilván senki tervező nem fog beruházni drága anyagok többszáz méterébe, hogy aztán felszabdalva a nyakán maradjon.

    Az én tippem az, hogy a divatházak az anyag minőségén (is) spórolni fognak, és divatba hozzák a műszálast. Meg a műszőrmét. Meg a műbőrt.

Blogok, amiket olvasunk

MENŐ LAKÁS Hangulatos nappalik fehér téglákkal

A fehérre festett téglafal olyan visszafogott dizájnelem, ami egyből érdekesebbé tesz bármilyen lakást. Mutatjuk a jó példákat: modern, szellős, világos.

KETTŐS MÉRCE Kinek járjanak a segélyek?

Aki megérdemli? Aki rászorul? Aki balszerencsés? Az igazságos újraelosztás rendszere nem is olyan egyszerű.

GADGET Menő mobil 26 ezer alatt

A Xiaomi Redmi 4A az egyik legkedveltebb telefon hazánkban a gyártó kínálatából. Nem is csoda, mert ilyen tudást ilyen áron kevesen adnak!
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta