Amikor az önkényeztetés kultikus cselekedetté válik

A Nespresso formatervezési versenyének legjobbjait mutatta be nemrég Budapesten a Művészetek Palotájában. A 334 pályaműből kikerülő 22 döntős designt 6 ország fiatal formatervezői alkották, négyet közülük magyar diákok. A 3. helyezett pedig a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem diákjai, Milléte Balázs és Telekes Tamás lettek. Ami a kis kapszulákba csomagolt kávét illeti, azt már kiveséztük itt a Tejben-Vajban blogon. Azt tudjuk, a Nespresso számára mennyire fontos a kávé minősége, de vajon ugyanennyire elkötelezett a formabontó dizájn, a környezetbarát anyagok és az újrahasznosíthatóság mellett is? Lássuk mit alkotott a jövő tervezőgenerációja, nézegessen kávéfőzőnek látszó tárgyakat!

Klikk!

A Művészetek Palotájában megtudhattuk: a kávé a mindennapok luxusa. Ha pedig rendszeresen hódolunk ennek a szenvedélynek, például ezekkel a dizájnos csészékkel, kávéfőzőkkel, kapszula-adagolókkal, az önkényeztetés egy idő után kultikus cselekedetté válik.

A világ legtávolabbi szegleteiből érkező pályamunkák kapcsán szó esett még az egyidejűségről: azért érdekes ez a gyűjtemény, mert kiderül hányféleképpen feldolgozható egy központi téma, mindenkinek más és mást jelent a kávézás. Ami a pályázókat illeti, Ineke Hans a nemzetközi zsűri holland tagja különösen pozitívnak tartja, hogy a verseny igyekezett szakítani a klisékkel és ezúttal a nagy dizájniskolák mellett kevésbé ismertek is képviseltették magukat, sőt, olyanok is pályázhattak, akik nem vesznek részt semmilyen dizájn-képzésben.

Szentpéteri Mártontól, a MOME Formatervező Tanszékének vezetőjétől megtudtuk: a magyar formatervező képzés, így a MOME is, "kitűnő szürkeállománnyal" büszkélkedhet. Ezt mi sem bizonyítja jobban, mint az egyetem diákjainak 3. helyezése.

Egy különleges workshop keretében a MOME hallgatói igazi műhelymunkában vehettek részt Ineke Hans vezetésével, az este folyamán pedig a tervezőfolyamat végeredményét, de legalábbis annak egy állomását is bemutatták. Kiderült, hogy egyre fontosabb szempont a hallgatók számára a környezetbarát dizájn és az újrahasznosíthatóság, és mint megtudtuk, hasonló törekvések indították útjára a Nespresso saját fair trade programját is.  

Oszd meg másokkal is!
Érdekességek