Buggyok, fodrok: Comme des Garçons találkozik H&M-mel

Zanza!

A svéd áruházlánc Karl Lagerfeld, Roberto Cavalli és Stella McCartney után ezúttal a japán Comme des Garçons divatház mögött álló Rei Kawakubo-t kérte fel az idei őszi-téli kollekció egyes darabjainak megtervezésére, ezzel megint egy kicsit elmaszatolva a határvonalat high fashion és prêt-à-porter között. A ruhák novemberben kerülnek a boltokba, addig egy kis ízelítő és háttérinfó a hajtás után.

A japán tervezőnővel való együttműködés már csak azért is izgalmas, mert a korábbiakhoz képest most még nagyobb a kontraszt a két fél között, mind szakmai szempontokat, mind üzleti filozófiájukat tekintve. Az amerikai W Magazine-nek adott interjúban Kawakubo elárulja, a Comme des Garçons és a H&M közti különbséget leginkább a luxuséttermek és gyorskajáldák példával lehetne szemléltetni. Mindkettőnek megvan a helye a piacon és ez így van jól. Míg az egyik alapvetően a folyamat alkotói részére helyezi a hangsúlyt és a piaci szempontok másodlagosak (a Comme des Garçons darabokat egyébként sem szokták elkapkodni), addig a másikat egyértelműen pont ezek a szempontok motiválják. Az ilyen együttműködések mégiscsak üdvözlendőek Kawakubo szerint, aki egyrészt pozitívnak tartja, hogy a H&M új dolgokkal kísérletezik, másrészt ez izgalmas lehetőséget nyújt arra, hogy olyan emberekhez jusson el a Comme des Garçons, akik korábban még csak nem is hallottak róla.

Kawakubo rendkívül öntörvényű, megalkuvást nem tűrő tervező és az ő bátor, avantgárd szellemisége a folyamat valamennyi fázisában kitapintható, a tervezéstől kezdve a reklámokig (maguk a ruhák gyakran nem is láthatók például a hirdetéseken). A H&M-nek készült darabok mégis viszonylag könnyedre sikerültek. A továbbra is fénykorát élő buggyos fazon itt is helyet kapott, de emelett megjelennek a fodrok, a pöttyös minták és a színes anyagok is. További képek itt.

(Fotó: W)

Blogmustra