A L’Oreal kifehérítette Beyoncét, amit persze tagad

Zanza!

Az elmúlt napokban feltehetően nem volt más dolga a L’Oreal társadalmi kapcsolatok osztályának, mint hogy magyarázkodjon. Az Elle magazinban ugyanis megjelent egy kétoldalas hirdetés, amelyen a csodálatos Beyoncé látható vörösesszőke hajjal és Michael Jackson bőrszínét megszégyenítő fehérséggel. A francia kozmetikai óriás persze tagadja, hogy szétfotosoppolták volna az énekesnő fényképét, és mindez valójában annak fényében a legviccesebb, hogy a múlt hónapban jelent meg a Vogue fekete száma. Lehet, hogy mégsem annyira nyitott a divat- és magazinvilág a színesbőrű modellekre és reklámarcokra, mint amilyennek szeretnék láttatni magukat?

Az amerikai Elle szeptemberi száma - csakúgy, mint az Allure és Essence magazinoké - egy kétoldalas hirdetés közöl Beyoncé Knowles-ról: a felhorgadást kiváltó reklám a L’Oreal hajvilágosító festékét, a Feriát népszerűsíti. A lapok azonnal lecsaptak a botrányos képmásmódosításra, a New York Post például sokkolónak tartja a végtelenségig sápadttá változtatott fotót, amelyen az énekesnő nagyon „furán néz ki, csaknem teljesen fehér mása saját magának”.

Beyoncé Knowles édesapja afro-amerikai, édesanyja pedig kreol, azaz felmenői között találhatók afro-amerikaiak, amerikai indiánok és francia gyarmatosítók is. Mindebből következik, hogy a bőrének tónusa nem lehet olyan, amilyet a Feria képen látunk. Ennek ellenére a L’Oreal tagadja azt a vádat, hogy digitálisan manipulálták volna az énekesnő bőrszínét, és szóvivőjük ezt nyilatkozta az E! Newsnak: „Beyoncé Knowles 2001 óta a L'Oreal Paris márka arca. Nagyra értékeljük a vele való kapcsolatunkat”, majd pedig kategorikusan tagadta a fotosoppolás feltételezését.

A Brand Republic azt írja, hogy egyes divatszakemberek szerint a reklám ismét csak a berkeken belüli ellenérzések kifejezője, azaz, a szakma még mindig ódzkodik a sötétebb bőrű modellek alkalmazásától. Hiába jelent meg a múlt hónapban az olasz Vogue kizárólag fekete modellekkel, és elmondhatja Naomi Campbell is többtucatszor, hogy ő harcos, úgy tűnik, nem változik semmi. A hajukat sem véletlenül egyenesítik a fekete bőrű nők, hanem leginkább azért, mert így „professzionálisabbnak néznek ki”.

Shevelle Rhule, a brit fekete közösség Pride című lapjának divat- és szépségszerkesztője szerint nincs magyarázat a reklámfotóra. Sajnálatosnak tartja, hogy az ilyen manipuláció megkérdőjelezi az afrikai szépséget, és európai értékrendet próbál ráerőltetni a színesbőrűekre. A The Independent lapnak a szerkesztő azt nyilatkozta, hogy sok fiatal fekete lány, aki felnéz Beyoncéra, el fog keseredni. „Szembe kell szállnunk azzal az elképzeléssel, hogy a halványabb bőr- és hajszín szükségszerűen vonzóbb”. Hozzátette, hogy hiába hangoztatják sokan, hogy a fekete gyönyörű, „az ilyen képek egyértelműen jelzik, hogy még sok tennivalónk van”.

A huszonhét éves énekesnő, Jay-Z felesége, az elmúlt öt év során 2,3 millió fontos (690 millió Ft) szerződésben állt a francia céggel – amely a világ legnagyobb kozmetikai cége és többek közöt a Garnier, a Lancôme, a Vichy és a The Body Shop tulajdonosa. Beyoncé a szóvivője szerint nem kommentálja a cég nyilatkozatát. Pedig érdekes volna tudni, hogy ha látta a végleges reklámfotót, miért hagyta jóvá. Ha van benne egy csepp fekete büszkeség, akár talán vissza is vonhatta volna a képet.

Blogmustra