A napszemüveg az új táska

Zanza!

A fiatal nők körében egyre inkább a napszemüveg veszi át a táskák eddigi presztízsszerepét, írja a New York Times. A nők táskaőrülete szinte már közhelynek számít: az elmúlt években jóval több táskát vásároltak, mint amennyit a szekrényükben tárolni tudnak. Újabban azonban a magamutogatást segítő luxustárgy inkább a napszemüveg lett.



A változást a piac is követte és nemcsak azzal, hogy folyamatosan növekszik a márkás napszemüvegek eladási száma, és minden divatcég saját napszemüveg kollekcióval áll elő. Olyan divatóriások is beléptek a piacra, akik eddig nem nagyon koncentráltak a napszemüvegre, mint például Karl Lagerfeld, vagy Giorgio Armani. A változás a napszemüvegek árában is megfigyelhető, az idei szezonban ugyanis a márkás napszemüvegek 250 dolláros átlagára 350 dollárra nőtt. De persze nem ritkák a 750 dolláros, sőt a gyémánttal kirakott, 1400 dolláros napszemüvegek sem.


Ezért is van, hogy a márkás napszemüvegek közül szinte lehetetlen olyat venni, aminek a szárán ne díszelegne egy hatalmas logó, vagy valamilyen, a márkára nagyon jellemző motívum. Az idei divatos napszemüveg forma egyébként még mindig a repülős napszemüveg, és a Jackie Onassist idéző, nagy méretű szemüvegek.

A viszonylag magas ár ellenére a márkás napszemüveg még mindig az elérhető kategóriába tartozik, ennek is tulajdonítható a megnövekedett presztízsértéke. Egy több százezer forintos táskát nem mindenki tud megfizetni, egy márkás napszemüvegre azonban könnyebben összegyűlik a pénz. A napszemüveg presztízsét a napszemüvegszalonok is igyekeznek hangsúlyozni, egy magára valamit is adó szalon ma már tele van egészalakos tükrökkel, mutatva, hogy a napszemüveg nem csak az arcot, hanem a teljes egyéniséget tükrözi és hangsúlyozza.
 

Blogmustra