OFFLINE

Érzelmi biztonságunkat keressük a parfümben

2008. július 15., kedd 13:00

„Az emberek azokat az illatokat szeretik, amelyek szép vagy érdekes emlékeket idéznek bennük. Öntudatlanul az ember az érzelmi biztonságát keresi az illatokban. A régi szerelmed illata, ha megcsap az utcán, óhatatlanul visszahozza az emlékeket”- mondta Zólyomi Zsolt hazánk egyetlen parfümöre a Novotel Hotelben.

 

Maga az esemény, amiért a hotelbe ellátogattam, nem volt érdekes a Tejben-vajban számára, a Francia gazdasági év záró sajtótájékoztatóját tartották, amelynek levezetéseképp azonban Zólyomi Zsolt francia parfümteszttel készült, hogy mindenki kipróbálhassa magát, mennyire „használja az orrát a mindennapokban.” A tesztben szereplő három illat közül kettő meglehetősen hasonított egymásra, az egyikben kókusz, a másikban egy egzotikus gyümölcs szerepelt, amelynek az illata a liszttel teleszórt gyúródeszkára emlékeztetett, de némi gondolkodás után sikerült kitalálnom, melyik melyik. Csupán néhány résztvevőnek sikerült összepárosítani a parfüm illatmintáját a kártyán felsorolt összetevőkkel.

„Az efféle tesztek arra is jók, hogy rávilágítsunk, az emberek nem használják az orrukat. Száz éve rajta volt az ételen, hogy meddig jó? Gyógyszeren rajta volt? Mégis tudták az emberek. A modernkori, nagyvárosi civilizáció nagyon kényelmes, elvesztegette azt a képességét, hogy figyeljen az illatokra. Az orr a legősibb érzékszerv, érdemes fejleszteni”- vélte a parfümör. Ha valaki szeretné fejleszteni az „illatmemóriáját”, annak a parfümör két módszert ajánlott. „A szaglást is lehet gyakorolni, mint ahogyan a zenész skálázik. Egyrészt elkezded tudatosan figyelni a környezetedben érezhető szagokat, illatokat, és egy idő után egyre inkább figyelni fogsz rá. A másik módszer, hogy fogsz különböző illatok – kozmetikumokból, krémekből, tusfürdőkből egy kis darabot – azokat egyenüvegekbe teszed, és megszagolod naponta. Idővel fejlődik a szaglásod.”

Zólyomi Zsoltot a parfümök trendjéről is kérdeztem, mostanában ugyanis a szokatlan, kreatív illatok kezdenek előtérbe kerülni szemben a szokványos gyümölcsös és virágillatok. A parfümör szerint az új trendek alakulását inkább a kisebb márkák kezdeményezik, mint a luxus divatházak. „Ha a kreatív kicsik kihoznak valamit, azt biztos, hogy a nagy divatházak árgus szemmel figyelik.” Mint elmondta, a nagy divatházak javarészt marketingszempontokat figyelembe tartva meghatározzák, milyen illatokat szeretnének piacra dobni. Az illatok megalkotásában résztvevő szakemberek tehát „alkalmazott művészként” dolgoznak, de amikor nincs megkötve a kezük, saját részre, vagy szűkebb vevőkörnek megalkotják a kreatív illataikat. „Ebben szárnyalnak.”

Ne maradj le semmiről!

KOMMENTEK

  • 2008.07.15 18:25:10doddos

    Nem parfümőr véletlenül?

  • 2008.07.16 13:31:19gven

    oh igen...mióta elhagyott a vőlegényem, feltűnt, hogy milyen sok ember használja a boss dark blue-t...:(

  • 2008.07.16 14:41:14doddos

    Ne is javítsátok ki. Minek? Így méltó egy olyan oldalhoz, ahol az olvasók a kommentekben általában több hozzáértésről tesznek tanúbizonyságot, mint a szerzők. Ahol az újságíró koszos talppal feszít az egyébként jól sikerült munkaruhás fotókon és ahol arra sem veszik a fáradtságot, hogy ha már írnak valamiről, akkor annak rendesen utána is nézzenek. (Ha már a cikknél nem lehetett kommentelni, itt szeretném megjegyezni, hogy Jennifer Meyer nem csak egy stúdiófőnök lánya, hanem egyre ismertebb ékszertervező.)

  • 2008.07.16 18:10:10hófehérke

    "az olvasók a kommentekben általában több hozzáértésről tesznek tanúbizonyságot, mint a szerzők"



    Bár ne így lenne, de sajnos teljesen igazad van, doddos.

  • 2008.07.17 12:42:37gven

    valamit mégis jobban csinálnak a szerzők, ha ők ülnek ott, és írják a cikkeket...:P

    hátigen...

  • 2008.07.18 11:01:14Parfümőr

    Egy érdekes adalék: a konferenciateremben a L’Artisan Parfumeur parfümház „Interieur Figuier“ ambiance illata segítségével kellemes mediterrán fügefaillat várta a sajtó képviselőit.



    Az illatosított sajtótájékoztató utáni parfümbemutatón pedig a francia Nagykövet Úr elismerését is elnyerte The Different Company cég csodaszép újdonsága, a Sublime Balkiss. A fanyar, feketeribiszkés-bodzás-rebarbarás kezdetű, majd puhán édes hanga virágillatba olvadó, modern ciprus karakterű EdT a Hermes háznak is alkotó Jean-Claude Ellena mesterparfümőr saját kreatív márkájának alkotása, és már kapható a Le Parfum niche parfümériában: www.leparfum.hu

  • 2008.07.18 11:12:22sg

    gven,

    de az a valami, amit jobban csinálnak, nem az írás...

Blogok, amiket olvasunk

MAI MANÓ 6 híres első kép a természettudomány világából

A tornádóról egészen odáig a legtöbben azt hitték, csak valami babonás mendemonda, ami nem is létezik. Híres első képek.

SCHRÖDINGER Közeli vagy távoli jövő a fejátültetés?

A sajtóban néha elő-előbukkan egy hangzatos főcím, néha olyan is, amely 2017 végére már komplett fejátültetést is sugall. Mennyi igazság lehet ezekben? Hol tart a tudomány jelenleg?

HEALTH A legjobb módszer, ha leszoknál a dohányzásra

A leszokás sikerrátája "natúrban" csak 5-7 százalék. Ha viszont felkészülten állsz neki, ezt 50-70 százalékra növelheted. Leszokás lépésről, lépésre.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta