OFFLINE

Az ön rúzsa tetűhullákból, parfümje bálnahányásból készült

2008. április 23., szerda 08:00

Az általános olvasói felháborodást kiváltó, a hozzászólók definíciói szerint helyesen "pálmasodró" "nemürülékéből" készülő kávéról szóló poszt, valamint a New York Times egy jópofa cikke hívta fel a figyelmünket a témára, és ennek nyomán úgy döntöttünk, utánanézünk pár alapvető kozmetikai, illetve étkezési alapanyagnak, illetve színezőanyagnak. És azóta tudjuk, hány nap mint nap magunkra kent-fújt, vagy akár elfogyasztott termék tartalmaz olyan összetevőket, mint például bálnahányás vagy szárított tetvek. Veszítse el áldott tudatlanságát (jó eséllyel étvágyát is), és nézzen a hajtás mögé!

Az ámbra, eddig még mi is tudtuk (mert olvastuk a Moby Dicket), a cetekből származik. Az óceán vizében úszik, így szokás rátalálni, azaz nem a bálnavadászat terméke. Évszázadok óta használatos, igen fontos parfümalapanyag. Világszerte használt ma is, bár szintetikus megfelelői miatt kiszorulófélben van, Amerikában például kifejezetten ritkán használják manapság. Erről az illatos anyagról kevesen tudják, hogy ételízesítésre is használták egykor, azt pedig még kevesebben, hogy igazából a bálna emésztőrendszerének terméke, így aztán gyakorlatilag hányásként kerül ki az állat szervezetéből a külvilágba - azaz a vízbe.

Evett ön már kőszénkátrányt? Valószínűleg igen, hiszen a legelterjedtebb kék, ill. zöld ételszínezéket ebből állítják elő, a neve brillantkék, és ha legközelebb fagylaltot vagy borsókonzervet vesz, ön is leellenőrizheti, hogy volt-e benne egy kicsi, ha megnézi, hogy a dobozon szerepel-e az E133 kód. Samponokat, szappanokat is szokás vele színezni egyébként.

A rúzsok kárminvörös színét egy, a cetekhez képest különösen apró állatból nyert anyagból állítják elő: a bíbortetűből. A magyar wikipedia még közli is a receptet, ami alapján a nőstény tetvekből kiszárítás után szép vörös festéket lehet készíteni. Ezt az anyagot E120 néven nem csak kozmetikumokhoz adják hozzá, hanem élelmiszerekhez is, például energiaitalok pirosításához gyakran használatos. Egészségünkre!

Ennyi nagyjából elég is lesz mára az ismeretterjesztésből, hogy mert lassan már Tyler Durdennek érezzük magunkat, aki a Harcosok klubjában rengeteg ilyen "titkos" receptet közöl, illetve használ fel, onnantól kezdve, hogy hogyan lehet plasztikai sebészetről lopott zsírleszívás-végtermékből (azaz emberi hájból) szappant főzni, vagy hogy a narancslén kívül mi a napalm két másik alapanyaga. Aki mégis szeretne többet tudni, az kattintson bártan erre a videóra, mert itt Tyler Durden szerepében maga Brad Pitt hívja fel a nézők figyelmét a vizelet egyik rendkívüli tulajdonságára és ebből adódó praktikus felhasználási lehetőségére. Aki pedig nélkülünk és Tyler Durden nélkül is tud hasonlóan döbbenetes hozzávalókról, ne kímélje a billentyűzetet! Folytassa az ismeretterjesztést ön egy-két keresetlen hozzászólással!

 

Ne maradj le semmiről!

KOMMENTEK

  • 2008.04.23 09:22:16xombat.com

    A legdurvabb, hogy doglott allatok husat esszuk.

    Arrol nem is beszelve, hogy nem tudjuk, az allat milyen higieniai korulmenyek kozott elt es mit evett. Lehet hogy a sonka tulajdonosat kicsaptak a legkozelebbi szemettarolora "legelni", vagy hullakat etettek meg vele.

  • 2008.04.23 09:43:18bervas

    Az ember fogazata alapján mindenevő. Ahogy a disznó is.

    Lehet az enni, amit jó esik. Ki füvet, ki fát, ki virágot, ki mangalicát, ki lazacot. Ki kukacot, ki fecskefészket, ki kutyát, ki macskát. Mindenben van valami, ami káros valamire.

    Vegyük például a tiszta dihidrogén oxidot. Nagy mennyiségben halálos. Vagy a kétatomos oxigént. Veszélyes méreg, gyorsítja a sejtek öregedését.



    Tetszik érteni? :-)

  • 2008.04.23 09:44:03workoholic

    Jajj de jó! Megtudtam, hogy a bíbortetű is ehető!

  • 2008.04.23 09:47:22Cranberry

    xombat.com: élve kicsit nehéz elfogyasztani az állatokat.

    Amúgy meg az állatokkal (legalábbis amiket mi megeszünk) nem etetnek állatot. A kergemarha kór elterjedése óta tilos. Régebben valóban megetették pl. a szarvasmarhával az elhullott társaikat.

    Amúgy meg meg kell nézni, hogy at ember hol vesz a húst és menniyért, és akkor nagyjából kiszűrhető a rossz minőségű hús.

  • 2008.04.23 09:50:28afx

    aki még elolvas ilyen cikkeket és felháborodik rajta annak ugy is kell

    nem kéne már abbahagyni ezt a vega vagyok és milyen jófej mert nem eszem meg a döglött állatot(többnyire én sem eszem húst,csak még mielőtt bárki beszólna)??

    azt eszed ami jólesik,a tested úgyis jobban tudtja mint a reklámok által szétmanipulált agyad



  • 2008.04.23 09:55:22niobee

    amiről nem tudunk az nem fáj...főleg kajákkal vagyok így. igazából felesleges agyalni, hogy mi van benne, vmitől meg kell halni, és ott a pont bervasnál, az oxigén az egyik legerősebb sejtméreg. persze nyilván nem műanyagon kell élni, és én is megnézem a cimkéket, de azért nem esem kétségbe ha két E számnál többet látok rajta. hiszen azok sem mind mérgezőek, sőt...

  • 2008.04.23 09:57:03niobee

    igen, ha már felmerült a vegetáriánusság: elhiszem ,hogy van, akinek ez a meggyőződése, tőlem azt eszik, amit akar, nincs jogom beleszólni, saját élete. csak könyörgöm ne magyarázza el nekem senki, hogy milyen őrülten egészséges ha csak gazokon él vki, mert NEM AZ. akárki akármit mond, NEM.

  • 2008.04.23 10:18:49xombat.com

    "hogy at ember hol vesz a húst és menniyért"

    A hentes kereskedo (tobbnyire), aki szinten masoktol (viszonteladoktol, vagohidakrol) veszi a hust.

    Ami szep es draga meg nem biztos hogy jo minosegu is.

  • 2008.04.23 10:21:38cukorborsófül (ex-mesterséges)

    tényleg, vannak ilyen kutatások, amik már kimutatták, hogy a vegetarizmus mér nem egészséges, és hogy milyen hiányai lesznek tőle az embernek?

    Én a B12 vitaminról hallottam, hogy azt kell pótolniuk, meg hogy nagyon oda kell figyelni, hogy elég fehérjét egyenek (pl. tonna tofut, meg ilyeneket)

  • 2008.04.23 10:22:51oiduft

    A dihidrogén-monoxid ezenkívül jelen van a rákos sejtekben, a savas esők fő alkotóeleme, az erózió fő okozója, és nagy mennyiségben fulladást okoz. Amerikában aláírásokat gyűjtöttek, hogy betiltsák. 50 emberből 49 gondokkodás nélkül aláírta, egy gondolkodási időt kért. Hoppá.



    Az emberi fejtetű efgyébként kedvelt és drága csemege volt több időben és kultúrában, pl a középkori Európában.

  • 2008.04.23 10:27:50Cranberry

    Persze, nem biztos. De egy 800 forintos csirkemellet inkább ott hagy az ember, ha az átlag ára 1200 Ft.

    Semmiben nem lehetsz biztos, de azért lehet viszonyítási alapod.

  • 2008.04.23 10:39:39magyaranya

    Dehogy nehéz nyersen állatot enni! Aki ki tudja fizetni, ehet osztrigát!

  • 2008.04.23 10:50:49niobee

    cukorborsófül (ex-mesterséges) : igen , vannak. az aminosavakon kívül, ami ugye közismert, hogy vagy megkapja midnet vagy nem, a szervezet pHja sem lesz tökéletes. A vizelet pHja a mindenvő embereknél 7,2-7,4 között szokott lenni, míg egy vegetáriánusnál 4ig csökkenhet. na most a lúgosabb pH kedvez a bacik elszaporodásához.és hiába mondom én is, hogy a bacik a barátaink, nagy károkat tudnak okozni, ha ott szaporodnak el, ahol nagon nem kéne.

  • 2008.04.23 10:51:02Sáfrány

    A vegák a modern kor gasztronómiai újfasisztái. Minden blogban, témában megjelenik egy előbb-utóbb, s magas piedesztálról, übermencsségének biztos tudatában leszól a dögevők közé. Valószínűleg a húsevő lakosság szervezetében előfordulónál lényegesen több növényvédőszer-maradék kiváltotta pszichotikus neurózis okozhatja ezt a jelenséget.

  • 2008.04.23 11:00:32niobee

    sáfrány: :)))))))



  • 2008.04.23 11:01:36niobee

    és akkor én most megyek , és bepácolom a döglött tehenemet, hogy ebédre megsüthessem, és szémarcangolhassam.:)

  • 2008.04.23 11:15:19merQree

    Az az érdekes a vegákban, hogy az állatok iránti "tisztelet/szeretet" miatt nem esznek húst. Csak elfelejtik, hogy a növényevő állatok elől eszik meg a zöldségeket :)

  • 2008.04.23 11:23:56Cranberry

    merQree jól meg akartad mondani, de ez egy hülyeség.

    Az ember nem megy ki a legelőre legelni és nem eszik takarmány kukoricát.

    És a növényevő állatoknak sem fő eledelük a paradicsom vagy a jégcsap retek.

    Az ember és a növényevő állatok más növényeket esznek. Ritka az, amikor mindkét fél táplálkozásában hasonlóan fontos helyen van egy növény.

  • 2008.04.23 11:39:44Picinger

    :-)

    Ezt már én is megfigyeltem. Akármiről legyen szó, egy vega, vagy egy nagyon harcias állatvédő tuti megjelenik és kioszt mindenkit:)

  • 2008.04.23 11:42:54Cranberry

    a vicces az, hogy itt nem jelent még meg egy harcos vega vagy állatvédő sem, de ti már fikázzátok őket...

  • 2008.04.23 12:07:51gossip

    a vegak eleszik az etelem elol az etelt :)

  • 2008.04.23 12:08:52gossip

    ja es tetuhullakbo'l,, nem tetuhullakbo''l, de belatom, hogy ekezetek nelkul nincs hova pattognom...

  • 2008.04.23 12:40:29Picinger

    Ja, tényleg :) és mindig megjelenik egy nagyokos is...

  • 2008.04.23 13:00:47Coccinella Septempunctata

    hát én inkább szavazok színezékként a bíbortetű hullájára, mint a kimutatható arányú ólomra a rúzsban... a bíbortetű bár gusztustalan, de nem patkol el tőle (talán?) az ember...



    www.safecosmetics.org/docUploads/A%20Poison%20Kiss%2Epdf

  • 2008.04.23 13:05:20Coccinella Septempunctata

    háaháháháh... dihidrogén monoxid! betiltani!! látszik milyen hülyék az amcsik... bármilyen faszságba belemennek, ha megvan a megfelelő csordaszellem, ami felmenti őket a személyes felelősség alól... esküszöm, ha nem lett volna hitler, akkor ők találták volna ki a nácizmust, és ha nem lett volna szükségük a zsidók pénzére, akkor ők küldték volna szegényeket gázkamrába a németek helyett.



    (gyengébbek kedvéért: dihidrogénmonoxid: H2O: közismertebb nevén: sima víz, hát nagy mennyiségben valóban fulladást okoz, és az erózió előidézője, sőt, nemcsak a rákos sejtekben található meg, de még az egészségesekben is! tilcsukbe!)

  • 2008.04.23 13:16:15Okádó Mikádó

    Évekkel ezelőtt vegyésztől hallottam, sosem tudtam utánajárni, pedig érdekel: a puncs íz bolhából készül. Tud erről valaki valamit?

  • 2008.04.23 13:22:38Picinger

    dihidrogén-monoxid betiltásáról:



    www.kfki.hu/chemonet/hun/teazo/dhmo.html



    :-)

  • 2008.04.23 13:27:05raketta

    Ha már tetvek... Tudjátok, hogy mi a fenyőméz? Tulajondképpen hívhatjuk tetűméznek is. A mechanizmus egyszerű szimbiózison alapul a hangyák és levéltetvek között. A levéltetvek a hátsójukból mézharmatot csöpögtetnek a hangyák "simogatásának" hatására, majd ezzel táplálják a kolóniát. Cserébe a hangyák védelmet biztosítanak a tetűknek. Na ebbe folyamatba a hangyákat jelen esetünkben az ember kiváltja, és a mézharmatból csinálnak mézet. Egyébként tök finom, egézséges, és északon igen elterjedt, ha jól tudom. Mivel csak gyümölcscukrot tartalmaz a "fenyőméz" cukorbetegek is fogyaszthatják.

  • 2008.04.23 13:31:36bumbuska

    Elore is bocsanat, de OFF

    Mindig meg akartam kerdezni a vegaktol, akik azert nem esznek hust, mert szegeny allatok, meg az allatvedoktol, akik a bundak ellen tiltakoznak, hogy ugye ok nem vesznek es viselnek, hordanak borcuccokat sem? Se borcipo, se bor taska, se bor penztarca, se borov, se bordzseki, csakis mubort, ugye? Es miert csak a bundak ellen tiltakoznak, a borok ellen miert nem? Mennyivel gusztusosabb borcuccot hordani, mint szormet???

    Egyebkent meg nem veletlenul olyan mar csak pl a fogazata sem az embernek, amilyen. Arra lett kitalalva, hogy hust is egyen es pont.

    OFF

  • 2008.04.23 17:26:33Bedekó

    xombat, én inkább eszem döglött állat húsát, mint élőét.

    Azért jobb, ha nem mászik ki a számból. ;-)))

  • 2008.04.23 17:46:13cena

    bumbuska,

    az állatvédők azért tiltakoznak alapvetően a szőrme ellen, és nem a bőr ellen, mert a szőrmeállatok tartása és megölése állatkínzás, és nagyon nagy mennyiségben "szükséges", ha vki egy szép kabátot akar belőle a végén. Ez így volt régen is, mert amikor 300 éve a szelkup vadász levadászta a cobolyt a tajgában, akkor is nagyrészt hurokkal tette, hogy az állat bundájában ne essen kár. (De cserébe mondjuk megette a húsát is.) Ma erről szó sincs. A bőrcuccok ellenben nagyrészt (nem a krokodilra gondolok) melléktermékek, és mivel az állatot (marhát-disznót) levágják a húsáért, hát felhasználják a bőrét is.

    Különben már nem vagyok vega, de igyekszem ökológiai állattartásból származó húst, tejet, és tojást venni, mert nekem ez fontos.

  • 2008.04.23 18:41:26bagaela

    Ja, vegákrol igy gondolkodom én is, mint Cena, és a hozzá hasonlo véleményüek. Nem egy vegát láttam már börkabátban. Ez milyen dolog már, ennyi erővel...

    Én se vagyok vega, de nem egyem csak feár husokat, és minél több mindenből probálok biot venni, az egészségemért.



    Viszont ez a mit miböl...elvégre a méz is méhacskeköpet. A tojás szaporodási végtemék. Az egyik kedvencem a 'heltej' a halászlében-attol kifejezetten hányingerem van, de csak mert tudom mi. :)

    Hogy mi van a kozmetikumokban...savak, fehárjék, zsirok, pfujj. :)

    Dehát mit várunk egy potenciális robbanobolygón (az oxigén miatt) és amikro az öl meg, ami életben tart- lélegzel, elégeted a szénhidrátot, oxigénnel, oxidálodsz, azaz szépen lassan elégsz...ez az ördegedés. Szarügy. :)

  • 2008.04.23 21:39:59Pintyson

    Bagaela, ezt aztán nem bagatelizáltad el... :)

  • 2008.04.23 22:56:31Moira

    bumbiska: Nézd meg a Peta honlapján, az igaz fanatikusok nem csak a szőrme, hanem a bőr, gyapjú (!) felhasználása ellen is tiltakoznak.

    Cenának igaza van, baromi sok állatot kell elpusztítani ahhoz, hogy egy kicsi bunda elkészüljön. A szörnyű tartási körülményekről nem beszélve. VAgy pl a bébifókák, most hozták az új törvényt (az aláírásgyüjtés hatására), most már meg kell bizonyosodni, hogy a pici állatok elpusztultak mielőtt (!!!) megnyúznák őket. Eddig ugyanis nem így ment.

    Nem vagyok vega, de az ilyen dolgok mellett nem megyek el szó nélkül.

  • 2008.04.24 06:54:38dna

    Azért nem ártana szerintem, ha az emberiség tudatosan élné meg mindennapjait, az étkezést is beleértve!

    Hogy segítsem ezt, ajánlom figyelmetekbe:

    www.indavideo.hu/video/DURVA_ALLATKINZAS_Meet_Your_Meal

  • 2008.04.24 14:43:36Délibáb

    Minden csak szokás kérdése, ilyen alapon a méz is gusztustalan, tulajdonképpen egy rovar váladéka, nem?



    Nem lenne baj ezzel a cikkel, ha nem lenne ilyen bulváros-szörnyülködősre véve a hangnem. Vagy szintetikus anyagokat használnak fel (kajához, bútorhoz, ruhához, kozmetikumhoz), ami ugye fujj, mert a természetes jobb, vagy marad az organikus, az meg bálnahányás, kecskehúgy és szétnyomott tetű. Fujjfujj. Lehet ízlés szerint választani.

  • 2008.04.27 19:32:25vega78

    Én is vega vagyok 8 éve, és szerintem elég jó nekem!!! Soha nem vagyok beteg, és tiszta a lelkiismeretem az állatokkal szemben. Én nem tudnám megenni őket!!! Amúgy az indás videót nem is tudtam megnézni, annyira szörnyű!!!

  • 2008.04.28 06:26:59Riti

    Lányok, fiúk!

    Én azt nem értem, hogy miért kell megkülünböztetni a vegákat és a húsevőket. Miért fújjogják a vegák a húsosokat, és forditva. Ez akkora nagy baromság. Megértem ha megkülönböztetnek egy gyilkost egy ártatlantól vagy sorolhatnám. Én vegetáriánus vagyok 2O éve. Most 29 éves vagyok. Szeretem az állatokat,de nem ezért nem eszem húst, hanem azért, mert nem szeretem. Úgy, ahogy a barátom a spenótot nem, az egyik barátnőm pedig a paradicsomot. Makk egészséges vagyok, nem vagyok elhizva, bőröm rendben. Semmi, de semmi bajom, millió vega receptet tudok ( ennyi év alatt még szép :)), DE! Ez nem jelenti azt, hogy azért vagyok jobb, vagy rosszabb bárkinél is, mert igy étkezem. Annyira hülyeség ez a vagdalkozás, hogy dögevés, meg gazevés.

    Ja és senki ne gondolja azt, hogy azért mert valaki vega, már rögtön übermensch. Nekem elég sok vega ismerősöm van, köztük valaki állatvédő, valaki a karmája miatt nem eszik, valaki utálja a hús izét. Az, hogy nem egészséges a vega életmód, én tisztán cáfolhatom. Csak okosan kell pótolni a vitaminokat, vasat. Ennyi.

    Kár, hogy Newton, Gandhi, Einstein, Da Vinci már nem szólhatnak....

    De talán nem is kell. :)

  • 2008.04.28 21:49:54vega78

    Hi Riti!

    Én osztom a véleményed, én soha nem szólok le senkit, amiért húst eszik. Csak sajnos ez fordítva nem így van, engem mindenki ki akar okosítani. Olyan unalmas! Egyszerűen nem értem, miért kell ilyennek lenniük! Tényleg nem...

    És nekem sincs semmi bajom, szerencsére!

  • 2008.04.29 02:28:25Sue

    Sajnálom, hogy így kiközösítenek titeket vegákat. Igazából tényleg sokan elég ferde szemmel néznek rájuk, pedig nem lehet mindenki egyforma, de ez inkább annak tudható be, hogy ha valaki azt mondja, hogy vega, az másnak valahogy azt jelenti, hogy "divat", pedig a TV-ben láttam már 60 éves nénit is, aki nem eszik húst bár azt hozzátenném, hogy épp a húsevőket szidta, hogy milyen "malacok". Szóval mindkét oldalon vannak furcsa emberek, de ezzel nem kell törődni. Ahogy Riti mondta, valaki ezt nem eszik, valaki azt nem. Nekem egy vega ismerősöm sincs, biztos lenne pár kérdésem a szokásaikról és hogy mit szeretnek legjobban. Magam sem eszem mostanában sok húst, nem is nagyon hiányzik, biztos, hogy lehet nélküle élni ahogy egyeseknek zöldség vagy édesség nélkül is jó. Azzal viszont nem értek egyet, hogy a vegák nagy általánosságban egészségesebbek lennének a húsevőknél és hirdetik, hogy ez jó. Szerintem ezt embere válogatja, a hús sem káros, ha nem minden nap azt eszi az ember, szóval nem hiszem, hogy ebben nagy különbség lenne.

Blogok, amiket olvasunk

MENŐ LAKÁS Hangulatos nappalik fehér téglákkal

A fehérre festett téglafal olyan visszafogott dizájnelem, ami egyből érdekesebbé tesz bármilyen lakást. Mutatjuk a jó példákat: modern, szellős, világos.

KETTŐS MÉRCE Kinek járjanak a segélyek?

Aki megérdemli? Aki rászorul? Aki balszerencsés? Az igazságos újraelosztás rendszere nem is olyan egyszerű.

GADGET Menő mobil 26 ezer alatt

A Xiaomi Redmi 4A az egyik legkedveltebb telefon hazánkban a gyártó kínálatából. Nem is csoda, mert ilyen tudást ilyen áron kevesen adnak!
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta