Marc Jacobs és más csodák a The Room luxusmagazinban

Kukkantson bele a legújabb The Roomba!
 

A The Room magazin csak félévente jelenik meg, de akkor tekintélyes, többszáz oldalas terjedelemben, tele olyan minőségű divatfotókkal, amilyet a világ legnagyobb fotósaitól várunk el. Az idén nyári szám a héten jelenik meg, lesz benne Marc Jacobs-interjú, Radiohead, Richard Prince, és természetesen a megszokott lélegzetelállító fotók, amelyekből kis ízelítőt tartalmaz a fenti galéria. Számtalan jobbnál jobb féléves luxusmagazin van a világon az Anothertől a Popig, mi miért éppen ezt az ismeretlent "reklámozzuk"? - kérdezi most ön. Azért, mert a The Room, bár nem látszik rajta, mindenestül magyar termék. A hajtás után rövid interjú az alkotókkal és egy meghívó.

Kik és mikor döntöttek úgy, hogy létrehozzák a The Room magazint?

2004. februárjában Gábor Balázs, Perlaki Márton és Tóth Ali agyából pattant ki az ötlet, hogy elkészítsenek egy olyan webmagazint, ami kifejezetten divattal foglalkozik. Ezzel párhuzamosan Tóth Ali ikertestvére és két alkotótársa, akik a USE nevű tervező-csoportot képviselik, diplomamunkájukra készültek a MOME-n. A diplomamunkákhoz készült fotókat Márton készítette, és a kinyomtatásához egy alapítványon keresztül kaptak támogatást. A webmagazin ötlete átfordult nyomtatott médiába és ily módon a két projekt több ponton is összefonódott. A fotók elkészítésében stylistként részt vett Tóth Ali és Virág Anikó, a sminkeket Titkos Bernadett, a frizurákat Szabó Ádám készítette, Gábor Balázs pedig fotóasszisztensként működött közre. A USE diplomamunkája végül 2004. szeptemberében a The Room magazin első számaként jelent meg, mely mindössze 500 példányban készült, portfoliókat tartalmazott az alkotók munkáiról, és soha nem került kereskedelmi forgalomba. A magazin dizájnját Lonovics Zoltán alkotta meg, aki szintén a MOMÉ-n végzett.

Melyik anyagotokra/lapszámotokra vagytok a legbüszkébbek? Mi volt a The Room életének eddigi csúcspontja?

Mindig az aktuális lapszámot szeretjük a legjobban, de ha vissza kell emlékeznünk, nagy élmény volt Rajzák Kinga topmodellel a Sziget Fesztiválon fotózni, vagy Hapák Péter és Perlaki Márton közös divatanyaga, melyet New Yorkban készítettünk. Most megjelenő lapszámunkból Forizs Adina modellel készült divatanyagunkat emelném ki. Ő lesz a hetedik szám címlaplánya és idő közben a Prada kampányát is vele fotózták!

Mennyire ismert a The Room itthon, és mennyire külföldön?

Egyre ismertebb. Itthon már van egy kialakult és biztos olvasókörünk, ami folyamatosan bővül. Külföldön pedig, legnagyobb örömünkre, egyre többet rendelnek a magazinárusok. Tavaly ősszel például Terry Gilliam filmrendező keresett meg minket azzal, hogy készülő filmjében, The Imaginarium of Doctor Parnassus-ban azt szeretné, ha a főszereplő a mi magazinunkat lapozgatná és példálózna modern képi világával.

Hol lehet Magyarországon beszerezni a Roomot?

Egyrészt a nagyobb Relayekben, Inmediokban, másrészt olyan alternatív terjesztési pontokon, mint az Írók Boltja, a Forma dizájn bolt, vagy a Szupernova, a Magma; múzeumok boltjaiban, így a Művészetek Palotájában, Műcsarnokban, Szépművészeti Múzeumban, de ott vagyunk kortárs képzőművészeti galériákban és bútorboltokban is. A teljes listát meg lehet nézni internetes oldalunkon.

Fotók, divat, parti (utóbbi, ha a fenti meghívó apróbetűjét nem tudná kisilabizálni, április 25-én, azaz most pénteken lesz a Merlinben). Reméljük, ön is el van ragadtatva.

Oszd meg másokkal is!
Mustra