Viccekkel és vízfestékkel várja a tavaszt a Louis Vuitton

Zanza!











Egy kellemes reggeli keretében bemutatták a táskáiról és borsos árairól ismert cég 2008-as tavaszi és nyári kollekciójának darabjait az Andrássy úti üzletben. Legelőször a divatbemutatón felvezetett, ún. show darabokkal ismerkedhettünk meg. A legtöbb táskát a vállalat művészeti igazgatója, Marc Jacobs Richard Prince képzőművésszel együtt alkotta meg. A limitált példányszámban kapható Monogram Jokes táskákon az 1800-as évek végén, 1900-es évek elején gyártott utazóbőröndökön használt monogramos minta mellett favicceket vittek fel az anyagra. A Mancrazy-modellen található két kedvencem lefordítva: „A feleségem valamelyik nap elment egy szépségszalonba, ahol iszappakolást raktak az arcára. Két napig jól nézett ki, aztán a iszap kezdett lepattogzani.” „Ha olyan lánnyal találkozom, aki úgy főz, mint az édesanyám, akkor biztos, hogy úgy néz ki, mint az édesapám.”

Mivel a sárga továbbra is divatszín, a két méretben is kapható Weekender táskáknál is ez dominál. A narancssárga és sárga színben is kapható darabok alapanyaga farmer, melyre négy réteg festéket vittek fel, majd lelakkozták. Ezekhez a modellekhez csak sálakat terveztek, de mivel egy-egy kollekció elkészítésénél ügyelnek arra, hogy színben az egész évben kapható kiegészítők is passzoljanak a különleges darabokhoz, ezért akár hajcsatot, hajgumit és karkötőt is vásárolhatunk a táskákhoz. Az üzletben található Monogram Jokes és Weekender tákásk ára 272 ezer és 570 ezer forint körül mozog. Két személyes favoritom, az április elsején debütált Galliera és a Mahina Bronze árát sajnos nem sikerült kideríteni, ami talán jobb is. Ez utóbbi, háromféle méretben kapható kiegészítőt tavaly novemberben szürkésfehér és fekete színben dobták piacra, és szintén limitált számban vásárolható meg. A modell, ami a bronz mellett most már fehér színben is kapható, állítólag Cameron Diaz és Madonna nagy kedvence.


Természetesen az emberek, legyenek dúsgazdagok vagy a nép egyszerű gyermekei, nem szívesen töltik a nyarat a városi dzsungelben, hanem szívesebben lazulnak a vízpart mellett. A szerencsésebbek ezt a Tahitienne modellek egyikével tehetik meg. A luxus strandtáskát több színben (bézs, lila, zöld, rózsaszín/szürke) és két méretben szerezhetjük be hozzáillő törölközővel és a szokásosnál szélesebb kendővel. Plusz pont: egy csat segítségével átvariálhatjuk a táskát trapéz- vagy téglalap formájúra. A táskabemutató lezárásaként megismerhettük a szintén Richard Prince keze nyomát dicsérő Monogram Aquarelle modelleket, amik május elsején kerülnek majd forgalomba.

A cég a nyár közeledtével különös hangsúlyt fektet saját napszemüveg kollekciójára, amelyet először 2006-ban mutattak be. A Vuitton vállalat büszke arra, hogy saját manufaktúrákban gyártja az acetátból készült szemellenzőket. Az anyag különleges tulajdonságai közé tartozik, hogy a meleg és a viselés hatására felveszi tulajdonosa fejének formáját, valamint, ha egy karcolás esik rajta, elég felpolírozni. Természetesen még mindig óriási divat az ezüst és aranykeretes pilótaszemüveg. Az egyik különleges, számomra kicsit bizarr darab üvegén a Vuitton-canvas látható, amit viselőjét nem zavarja, hiszen csak kívülről látszik a logós mintázat. A szervizelés egyébként Budapesten történik, és a lencsék, melyek többsége Zeiss-gyártmány, kicserélhetők dioptriás változatra is.

Tipp: a kora reggeli szeánszon megtudtuk, hogy mi az egyik jellemző, amire figyelnünk kell, ha nem akarunk egy hamisítvánnyal hazatérni. A Richard Prince által tervezett darabokban található címkéken ott virít a művész monogramja. Az egyszerűbb darabokon pedig a cég neve, a modell évjárata, valamint az ország, ahol gyártották. Ez utóbbi csak és kizárólag Franciaország, Spanyolország vagy az Egyesült Államok lehet. Kivételt csak egyes különleges szőrméből vagy bőrből készült darabok jelentenek, amelyek akár Olaszországból is származhatnak.

Blogmustra