Nincs többé erotikus nő és rózsafüzér

Zanza!

Nemrégiben írtunk olyan reklámokról a Trend rovatban, amelyektől a konzervatívabb érzelmű televíziónézők valószínűleg besokkolnak, így például a combok közé rejtett parfümtől vagy a Sisley testnedves reklámjától. Most viszont nem az explicit szexualitás miatt tiltottak be egy reklámot Nagy-Britanniában, hanem azért, mert több tucat keresztény fogyasztó sértőnek érezte a hajegyenesítő sampon reklámszövegét és tiltakoztak is ellene.


A ghd nevű cég reklámjában kimondottan kívánatos nők kissé furcsa, úgy is mondhatnánk, gonosz dolgokért fohászkodnak. Az egyikük például azt mondja, “bárcsak az új fürtjeim miatt megfulladna a féltékenységtől” vagy “kérlek, add, hogy dobja a nőt ma este és helyette velem jöjjön haza”. A reklámszpot végén a “thy will be done”-felirat, azaz “legyen meg a te akaratod”, jelenik meg, ami kicsapta a biztosítékot a keresztény nézőknél. A Reuters szerint tucatnyian telefonáltak a brit reklámtestülethez a reklám betiltását kérve, közöttük a liverpooli főesperes is, mert sértőnek találták a keresztény szimbólumok használatát a kozmetikai termék bizarr reklámjában. A testület be is tiltotta a szpotot, amelyben valóban láthatóak gyertyák, rózsafüzér és a keresztre nagyon hasonlító formájú t-betű. Igaz, hogy a cég már hét éve használja a “new religion for hair” (kb. új hit a haj számára) szlogent, de korábban bájos gyerekek rimánkodtak hasonlóan ájtatosan. Kíváncsiak vagyunk, hogy a Tejben-vajban olvasói egyetértenek-e a tiltással: az erotikusan pózoló, suttogva fohászkodó nők alkalmazása egy hajápoló termék reklámjában valóban visszataszító?

Blogmustra