Chanel N°5: időtlen csábítás vagy lejárt lemez?

Zanza!

Ha az ember kinyitja a két nagy parfüméria téli katalógusát, arra lesz figyelmes, hogy mindkét füzetben ugyanaz a parfüm egész oldalas hirdetése szerepel az első oldalon. Zólyomi Zsolt parfümőr aki praktikus illatvásárlási tanácsokat adott a Velvetnek – szerint a Chanel N°5 pont az a parfüm, amely megegedheti ezt magának, sőt, szinte kötelező is neki. „A Chanel mindenhol az első oldalt vásárolja meg, és néhány éve a világ egyik legdivatosabb arcát, Nicole Kidmant is megvették. Készítettek vele egy nagyon szép filmet, amiben nincs is ott a parfüm, csak a logó látszik. Kidman szalad, csókolózik Párizs tetején, mint a Moulin Rouge-ban - és ezért a hangulat-reklámfilmért százmillió dollár körüli összeget kapott.” Kattintson tovább és nézze meg a klipet!

A Chanel N°5-ot Coco Chanel divattervezőnő személyesen választotta ki egy Ernest Beaux nevű orosz származású parfümőr munkáiból a huszadik század elején. Az orrtól megtudtuk, hogy Beaux a legenda szerint túladagolta az aldehideket, ettől lett különleges az összeállítás: egy tiszta, pezsgő, friss jellegű karaktert kapott. Ez egy klasszikus, hatalmas presztízsű női parfüm, ami már 1921 óta a piacon van, de azóta legalább ötször módosították, hogy a modern kor igényeinek is megfeleljen. Zólyomi Zsolt szerint azért, mert „a nagymamád nagymamája még más világban élt, más illatot szeretett. Olyan finoman változtatták meg, hogy a rendszeres vásárlója sem érezte meg a különbséget”. A parfümszakértő szerint a Chanel N°5 a nagyon elegáns, gazdag nők illata, időtlen, mégis 20-tól felfelé mindenki hordhatja. Kíváncsiak vagyunk, hogy vajon a Tejvaj olvasói rajonganak-e érte vagy lejárt lemeznek tartják.

Blogmustra