OFFLINE

Ha bunkó az eladó: bojkottáljak vagy mosolyogjak?

2007. november 9., péntek 08:30


Korábban nagy vita alakult ki akörül, hogy mi várható el egy a szolgáltató szektorban dolgozó embertől. Szívfájdalmam, hogy Magyarországon alig létezik olyan bolt, étterem vagy akár közintézmény, ahová szívesen teszem be a lábam, mert tudom, hogy bármikor megfelelő szolgáltatást kapok. Egyszerűen hiányzik az a mentalitás, hogy valóban szolgáltassanak, adjanak valamit, amiért én pénzt hagyok ott. Az egyik legmegdöbbentőbb "anti-service" üzlet a Múzeum körúton található Lé-bár, ahová tudatos táplálkozó és vegetáriánus lévén gyakran betérnék. Sajnos ezt a kiszolgáló személyzet sikerrel megakadályozza, és egy ideje bojkottot fogadtam.

Azon kevés alkalommal, amikor ott jártam, folyton halálhangulat fogadott, a kiszolgáló személyzet (tulajdonos?) meglehetős búvalbélelt fejjel kérdéseimre vakkantással felelt. Egy ismerősöm egyszer sírva távozott ebből a büféből, de a húga más taktikát választott: mosolykampányba kezdett, mondván, hátha egy idő után visszamosolyognak rá. Én is hiszek abban, hogy amit adunk, azt kapjuk vissza, de ebben az esetben inkább a hely elkerülésénél maradtam. Régebben legtöbbször meghunyászkodtam, amikor egy boltban rossz kiszolgálás fogadott vagy ok nélkül kiosztottak, de rájöttem, hogy mégiscsak én vagyok a vásárló, és ki kell állnom ebbéli jogaimért. De hogy érjük el a nekünk kijáró szolgáltatást: mosollyal vagy bojkottal?

Ne maradj le semmiről!

KOMMENTEK

  • 2007.11.09 10:16:22xombat.com

    nekem egy dolog bejott: ha bunko/flegma az elado, a termekkel kapcsolatos, udvarias kerdesekkel bombazom, tanacsat, velemenyet kerem. Elobb-utobb felrobban vagy felenyhul :)

  • 2007.11.09 11:08:29Short Design

    Mint ínyenc, gasztrobuzi ember, sokat járok étterembe. Főképp a városban, ahol lakom, de az országban bárhol, amerre járok. Egyátalán nem vagyok jó véleménnyel a felszolgálók munkavégzésével. Sem itt mifelénk, sem máshol.

    Van olyan étterem már a városban, ahol törzsvendég voltam, de mára nemcsak nem megyek be, nem is rendelek ételt tőlük, mert nagyon sokszor csalódtam. (20-25 perc várakozás a pincérre, később érkezők előbb kapták meg a vacsorájukat, mint tőlem a rendelést felvették! ez volt az utolsó alkalom...)

    Tapasztalat, hogy az újan nyíló vendéglátóhelyeken az első két hónapban mind az étel, mind a kiszolgálás minősége elfogadható, néhol kiugróan jó. Aztán előbb-utóbb mindenhol lecsúszik a színvonal minden téren. Vannak persze kivételek, ők lesznek a nyerők!

    Ami még érdekes, hogy a folyamatos drágulással egyenes arányban a felszolgálók bunkósága is nő.

    Furcsának tartom, hogy Magyarország, valamint Sárvár is, mint turizmusra építő ország/város ilyen szolgáltatásokkal riasztja el a magyar vendégeket.

    Ahányszor Horvátország, Ausztria, egyéb ország éttermében megfordultam, mindenhonnan pozitív élménnyel jöttem ki a helységből.

    Ahol a vendégtől kapják a fizetést, nem kellene fél vállról venni azt...

  • 2007.11.09 11:28:12Marvin

    alap tétel:

    "Ha fizetsz, ne magyarázkodj!"



    Én is imádom a zöldségleveket és meg is csinálom magamnak otthon a kis centrifugámmal.

  • 2007.11.09 11:31:12közalk.

    Úgy tűnik számomra, vidéken jobb a helyzet némileg. Azért itt is akadnak mogorva, v. ami még rosszabb "bratyizó" stílusú pincérek. A rossz modor pálmáját a plázákban található butikokban lézengő, beképzelt, náluk idősebbnezebbnemtrendi vevőket megalázóan lekezelő lánykák viszik el.Ezúton is tisztelet a kivételnek, néhány azért olyan is akad.

  • 2007.11.09 11:47:51mormota20

    nekem a lébárral kapcsolatba pontosan ugyanez volt a tapasztalatom.

  • 2007.11.09 11:58:11megymárka

    tapasztalataim szerint a cba-k viszik magasan a pálmát ebben a témában. néha az az érzésem külön kiképzést kapnak bunkóságból. hozzáteszem, én nem az a hiperérzékeny vevő vagyok aki egy "rossz" hangsúly miatt kiakad, és visszaszól.

    külföldön (nem feltétlenül nyugaton) ez vhogy rendben működik: köszönnek, mosolyognak, segítőkészek, kedvesek... ők h csinálják?

  • 2007.11.09 12:13:32supci

    Az olvasottak alapján szerencsésnek mondhatom magam. Én Szegeden élek, de elég kevés rossz tapasztalatom van ( vagy én járok jó helyekre).

    Sokat járok Pestre, ott tényleg pocsék a helyzet.

    Nemrég Krakkóban jártunk. Ott egy grúz étteremben a felszolgáló hölgy miután bizonyíthatóan meg nem rendelt kaját próbált ránksózni, bojkottált minket, még köszönni sem volt hajlandó távozáskor. Az a baj ezekkel, hogy nekünk marad rossz szájízünk utána, pedig...

  • 2007.11.09 12:50:02cyber panka

    Épp tegnap történt velünk, nem reklámozni akarok, de megérdemli a kereskedő, hogy ha épp ez a téma akkor megosszam veletek:

    hely: Rózsakert, alagsor, borkereskedés (Bortársaság)

    Megláttuk, hogy van palackozott 100% almalé, ami a kedvencem. semmi cukor, ízfokozó vagy tartósítószer, csak a színtiszta gyümölcslé. Kérdeztük a fiatal és szimpatikus eladófiút, hogy mennyibe kerül. Nem tudta pontosan, rábökte, hogy 450Ft körül. Elvicceltük, hogy nyilván az alma világpiaci árától függ.

    Palack leemel, irány a kassza. Kiderült, hogy 540Ft.

    Itt megengedtem magamnak még egy poént, miszerint nézzenek oda, jól el is mozdult mire a pénztárhoz értem :)

    Az eladó fú zavarba jött és közölt, hogy természetesen tartja az árat és 450ért vihetem. Szabadkoztam, hogy ugyan én csak viccelődöm, nem kívántam a szemére vetni a tévedését. Mondtam, hogy természetesen a valós árát kívánom kifizetni de addig győzködött, hogy nem fogadhatja el míg végül engedtem.

    Fülig érő mosollyal távoztunk, nyilván nem a 90Ft haszon miatt, hanem mert mindíg jól esik ilyen (sajnos) nem hétköznapi modorú kereskedőkbe botlani hazánkban.

  • 2007.11.09 13:54:26cézé

    Már sokszor leírtam, és bár ez nem a reklám helye, de mégis. Miskolcin a Reserved üzletben (Miskolc Pláza) hihetetlen kedves és segítőkész mindenki.



    Érdekes, hogy ez országrészenként is változó. Mikor először voltam Debrecenben, szinte meglepődtem, mennyire kedvesek, aranyosak a kis eladólánykák.



    De a kérdésre válaszolva, én azonnal és véglegesen bojkottálom az olyan üzleteket, ahol flegmán szólnak hozzám.

  • 2007.11.09 14:02:03cézé

    Nekem egyébként a köszönés a gyengém. Mivel én vagyok az érkező amikor belépek valahová, ezért nekem illik köszönni, de azért a választ minderre elvárom. Mikor kétszer egymás után játszották el, szintén a Miskolc Plázába, a Terranova magasan kvalifikált dolgozói, hogy nem köszöntek vissza, kijöttem onnan, és soha többé nem mentem vissza, pedig a 14 éves süldő kislány hugom törzsvásárló lett volna.

  • 2007.11.09 14:07:45cézé

    Mégvalami, amit lehetetlen kihagynom, elnézést érte:)

    Pár hete nyílt meg Miskolcon a Benetton üzlete, és mint egy igényes, drága boltban, kellemes hangulatra számítottam, hát nem.

    A nyitás napján(!) kinéztem magamnak egy aranyos kis barna táskát, amin nem volt feltüntetve az ára. Kérdezem az eladót, szokásos kis fiatal leányzó, mégis, mennyibe kerül, erre közli, hogy ott egy ugyanolyan fekete, nézzem meg abban az árat, azon rajta van, aztán folytatták a beszélgetést a kolleginával. Rámeresztettem a szemem, letettem a cuccost, és kijöttem. Jah, és távozóban nem köszöntek vissza.

    Kemény ezreket terveztem otthagyni, de így szó nem lehet arról, hogy mégegyszer a köelébe menjek.

  • 2007.11.09 14:17:32moj

    Abban az esetben,ha csak simán passzív,életunt az eladó/kiszolgáló,sokszor célravezető a mosolykampány:)

    De ha suttyó,goromba és udvariatlan,akkor én minden esetben a 'hívd ide a főnöködet' mondatra szavazok.

    Jobb helyeken kirúgják, ha meg mégsem,azért ettől kicsit el szoktak gondolkodni.

    Én is azt vallom, hogy ha fizetsz,ne kérj elnézést.

  • 2007.11.09 14:54:38Fornit

    Elsősorban a főnök (legyen) jó kereskedő, akkor nyilván az alkalmazottai sem agynélküli ruhafogasok. De ahol a főnököt csak a haszon érdekli, mert úgyis lesz az, ha sokan jönnek...hát... Ki lesz ma pl. ruhaüzletben eladó? Cicamicák. A lényeg, hogy ott legyenek, a vevő meg önkiszolgál?! Nálunk a férjem a megmondó-ember, gyakran fel is hívja a "hölgyek" figyelmét, hogy: "Elnézést, tudja ki vagyok? A vevő!" :)

    Bár van, aki ettől sem kap szikrát. :)

  • 2007.11.09 16:48:08Mdmoiselle

    Alulfizetett eladók, unalmas munkával. Persze én sem megyek be oda többször, ahol úgy szólnak a vevőhöz, ahogy nem kellene. De például a minap meglepődtem (és nem is a klasszikus értelemben vett "eladó"-ról van itt szó), mert a metró aluljárójában egy lány olyan lelkesedéssel és széles mosollyal osztogatta a Metró újságot, hogy nekem is jobb kedvem lett reggel.

  • 2007.11.09 16:51:46mrssolis

    A válasz egyértelmű, ha a mosoly nem segít, akkor bojkottálj! Én általában azt tapasztalom, hogy a kedves, nagyon mosolygós hozzáállás hasonló válaszreakciót generál, de persze vannak kivételek, pl. a fent leírt butikos példák. Mindig utáltam és leszóltam az amerikaiak műmosolygását, de mára rájöttem, hogy inkább legyen mű, de legyen mosoly, mint ez a hihetetlen bunkóság, ami sokszor kishazánkra jellemző. Ugyanez igaz arra is, hogy ott szinte kötelező válasz a "hogy vagy?" kérdésre az hogy jól. Kellett egy kis idő míg rájöttem, hogy az a tény, hogy mindig ezt válaszoljuk, nem pedig panaszáradatot zúdítunk a másikra, önmagában is hozzájárul ahhoz, hogy tényleg kicsit jobban érezzük magunkat. Azért vannak ám itthon is pozitív példák a kereskedelemben, én néha meglepődöm, hogy a Matchban milyen kedvesek, és barátságosak a pénztáros hölgyek, még a legnagyobb pörgés idején is.

  • 2007.11.09 18:25:00Betty76

    Sziasztok.Debrecenben szulettem, 3 ès fèl ève Olaszhonban:) èlek.Nagyon szeretek hazamenni mindig vàgyom haza,de ami mindig megdobbent az a magyar uzletekben dolgozo eladok modortalansàga,nem koszonnek vissza.Itt akkor is kedvesek ha semmit se veszel, jomodoruak,segitokèszek,mindig mosolyognak.Pedig az itteni àtlagkeresetekhez kèpest ok is szerènyen keresnek.Az àtlag 1500 euro, uzletekben 700-800 euronàl tobbet nem kapnak,szombaton dèlutàn is dolgoznak,vagy vasàrnap is. ès itt ez a 700-800 euro nem sok, mert iszonyu dràga az èlet, csak az tudja aki itt èl.Ebbol a fizetèsbol itt se lehet ugràlni. Mègis mindig mosolyognak,kedvesek.Pràgàban ès Krakkoban se tapasztaltam soha buskomorsàgot, mièrt csak mi magyarok vagyunk ilyenek.Ezen pedig vàltoztani kell,az èn fèrjem is aki olasz ezt az egyet mindig megemliti,pedig o igazàn szereti a magyarokat.

  • 2007.11.09 19:37:48nafretiti

    Egy mekis sztori(drive):kértem többek között egy muffint, kifizettem és mentem a köv. ablakhoz, ott közölte a leányzó,hogy nincs muffin,de a nemtudom milyen fagyi(ez most nem lényeg mit adott helyette) ugyanannyiba kerül(ez a lényeg),mondtam, hogy legyen,psze nem örültem,de nem volt kedvem hisztériázni,amúgy sem szoktam.De vhogy gyanús volt az azonos összeg.. utánanéztem!Nem volt azonos, amit én kértem olcsóbb volt.A lány szerncsétlenségére abban az időben mekis ellenőrként ténykedtem :) jelentettem az esetet és kirúgták!

    Ezek el vannak tévedve, nem mi élünk belőlük,hanem fordítva és amíg ők bunkók,nem lesz üzlet!

  • 2007.11.09 22:02:12celluxmag

    ITTHON semmi mosolykampány!!! Zéró tolerancia a szájráncigálós eladókkal kapcsolatban. Kérdezek, válasz érkezik, nem tetszik azon nyomban abban a szent pillanatban kimegyek se szó se beszéd. Ilyen árak mellett meggondolom hol vásárolok és nagyjából megtehetem, mert (sajnos) mindenhol u.a. van.



    Kedvencem:

    - Ebből a cipőből van 36-os?

    - Hááát, van belőle...38-as, megpróbálod?



    "Durva a nyár" Belga - ugye...

  • 2007.11.10 11:24:52Kismókus

    Vagy a piacon:

    -Egy almat kerek!

    -Ketto lett, maradhat?



    hihi

  • 2007.11.10 15:08:41melcseee

    Szigetszentmikósi CBA: a sajt- és felvágott pultban az egyik dolgozó felmosott, utána jött volna kiszolgálni minket. tökéletesen fel volt háborodva, hogy az előttünk álló vevő megkérte, hogy mosson kezet mielőtt a kajához ér...

  • 2007.11.11 12:25:38Verbalis Inkontinencia

    Első körben mosoly, ha meg továbbra is kelletlen, modortalan, ha fáj neki, h. válaszoljon a kérdésemre, akkor bojkott.

    Intersparban a felvágottaknál ért kellemes élmény: sorban állunk, egy öregasszony elém állt megnézni a kínálatot. Amikor a pultoshölgy rám nézett, megkérdezte, mit adhat, a nyanya kezdte el mondani, h. ő mit kér... A pultos azt felete, hogy természetesen, de sajnos a sor vége nem itt van... :)) Megköszöntem neki

  • 2007.11.11 13:00:58Reddha

    Prágában az eladók kedvesek...viszont a Hotelben,amiben el voltunk szállásolva a pincér nagyon utálatos volt.Elsőre el voltunk ragadtatva,hogy néhány szót magyarul szólt,de ezt leszámítva nagyon mogorva volt.Nekem a Fujinál volt egy kalandom a nyáron,vittem be képeket előhívatni,éppen mondtam,milyen méretet kérek,mire rám ripakodott az eladó: Először is vegye le a napszemüvegét,majd aztán beszélünk!Ez a történet megosztotta az ismerőseimet,van aki szerint,"hát igen tiszteletlenség napszemüveget nem levenni,mert így nem tud a szemembe nézni".Volt aki szerint ő volt a bunkó,mert ha pl: vak vagyok vagy a szememet műtötték vagy egyebek,akkor ő milyen jogon szól ebbe bele.Egyébként én is osztom ezt a véleményt,főleg,hogy a hölggyel már másnak is voltak gondjai és folyamatosan panaszkodnak rá az ismerőseim is.Most megint mennék filmeket előhívatni,és ha megint beszól,biztosan tudom,hogy kiosztom.

  • 2007.11.11 14:15:23nafretiti

    Sztem igaza volt,lehet a stílusa bunkó volt(erre nincs bocsánat),viszont napszemüvegben "kommunikálni" is bunkóság!

  • 2007.11.12 22:53:44Avalokitesvara

    Muszáj megjegyeznem, hogy a Lé-bár nekem is valaha kedvenceim közé tartozott, és többek közt a fentebb említett fenntartások miatt elment a kedvem tőle, pedig törzsvendég voltam a nyitástól kezdve.



    Az eladók csak és kizárólag férfiakra mosolyognak, egyébként valóban elég zordak. Van néhány kedvenc törzsvendég fiú akikkel vidáman kacarásznak, látványosan incselkednek, azután odacsapják szegény pórnépnek a bablevest, nesze. Pedig igyekeztem én is mosolyogva visszaadni a tálcát, de mindhiába. Nem várom, hogy az eladó a nyakamba boruljon, de ott tényleg az eladócsaj arcára van írva a krisztusi szenvedés. Néha merészkedtem kérni egy kis szójaszószt, de ezzel is csak rontottam helyzetemen.



    Ez mondjuk még önmagában nem húzta volna ki teljesen a gyufát, de a végén a kiszolgálás mellett az ételek minősége teljesen leromlott. Van azért olyan vega étterem Bp-en ahol nem kell félve megkérdezni, hogy mi van a kajában, hanem örömmel szolgálnak ki. Pont egy életmód reformot hirdető helyen kellene pozitívan viselkedni szvsz.

Blogok, amiket olvasunk

FOODY A világ 10 leggazdasabb séfje

A világ leghíresebb séfjei sokkal többek, mint szakácsok, ôk már márkák. Na de ki vezeti azt a listát, ahol Nigella csak az utolsó helyet tudta megcsípni?

ZEM 8 tanács kezdő futóknak, hogy ne hagyd abba a harmadik héten

Bárki elkezdheti, majdnem bárhol végezhető, és egy jó cipőn kívül semmi sem kell hozzá. Adunk néhány tippet, hogyan találhatod meg benne az örömödet, azaz hogyan nem fogod abbahagyni a futást pár hét után.

GADGETSHOP Így válassz okoskarkötőt

Az értékesítési adatok alapján az okoskarkötők az idei év slágercikkei lehetnek. Én is az okoskarkötők szerelmese vagyok, így elárulok néhány titkot, hogy tudj választani a több száz elérhető fajtából.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta