Hihetetlen: Gucci-reklám David Lynchtől

Zanza!

Nem valószínű, hogy szolgáltat még ennél nagyobb meglepetést a divatvilág 2007-ben: a Gucci új parfümjének, amelynek fantázianeve Gucci by Gucci, maga a horrorisztikus-misztikus (kicsit sem utópisztikus) beállítódottságú David Lynch rendezte a reklámját. Jöjjenek bátran közelebb, párna mögé bújva tekintsük meg a kisfilmet együtt.

Illetve, hogy legyen viszonyítási alapunk, először elevenítsük fel David Lynch eddigi munkásságának főbb állomásait.

1977: A Radírfej című fekete-fehér rémálomban a főszereplőnek mutáns, állítólag élő bociból elmaszkírozott, halálra ítélt gyermeke születik.

1980: David Lynch-et Oscar díjra jelölik a torzszülött Elefántember életének rettenetes megfilmesítéséért. A főszerepekben John Hurt és Anthony Hopkins.

1986: Kék bársony. Isabella Rossellinit megerőszakolja Dennis Hopper, a leendő Cooper ügynök rejtőzködve figyel.

1990: Sokak szerint a világ legjobb tévésorozata pattan ki Lynch fejéből. A főszereplők egy halott lány, egy törpe, egy óriás, egy andalító dallam, egy telepatikus FBI-nyomozó és az enigmatikus városka, Twin Peaks további valós és/vagy szürreális lakói.

1997: az önmagába csavarodó történetű Lost Highway szereplői között Patricia Arquette kétszer, Marilyn Manson egyszer.

2001: személyiségzavaros és talán leszbikus nők elkeserítő helyzetben Hollywoodban, a titokzatos Mulholland Drive-on. Naomi Watts-nak innentől van karrierje.

2006: INLAND EMPIRE, nézhetetlen, érthetetlen és élvezhetetlen, de benne van Laura Dern, Jeremy Irons és egy pár nyuszi.

2007: David Lynch megrendezi élete és egyben a Gucci fennállása első tévés reklámfilmjét. A termék a Gucci by Gucci parfüm, az aláfestő zene a Heart of Glass a Goldie-tól, a helyszín a párizsi Musee National des Arts D’Afrique et D’Oceanie, a modellek Raquel Zimmerman, Natasha Poly és Freja Beha Erichsen. Hát akkor lássuk végre, kiváló minőségben itt, youtube-minőségben pedig alább:

Megállapíthatjuk, hogy előéletéhez képest Mr. Lynch igencsak visszafogta magát ezúttal, de azért két dolog miatt mégis szőröstül-bőröstül övé a film. Egyrészt mint valamennyi alkotása, ez a reklám is tele van vibráló fényekkel, másrészt a fókuszban most is olyan nők állnak, akik a néző számára egy legfeljebb csak sejthető erő hatása alatt kínlódnak. Szóval valami ilyesmit vártunk, de durvábbat.

Kultrendező keze alatt készült kedvenc parfümreklámunk mindenesetre marad a Baz Luhrmann és Nicole Kidman-féle Chanel No5 opusz.

Blogmustra