OFFLINE

Milyen a jó bolt? Milyen a tökéletes eladó?

2007. szeptember 10., hétfő 08:15

Kissé bizarr helyzet állt elő a minap egy (egyébként méltán) nagy népszerűségnek örvendő trendi-vagány-puccos budapesti belvárosi butikban, inkább nem mondom meg, hogy melyikben (DE!). Megérkezem én, a vásárló. Az eladó telefonál. Mobilon. Gondoltam magamban, végülis az se jó, ha az embert azonnal letámadják, ahogy belép az üzletbe, és az eladó mint egy vizsla liheg a kuncsaft nyakába egész idő alatt. Csendben nézegetek egy kicsit. A telefonbeszélgetés még mindig tart. Egy idő után az eladóhoz fordulnék az árukészletet illető kérdésemmel. Erre ő lepisszent, egy gesztussal mutatva, hogy várjak már, nem látom, hogy ő telefonon beszél?! Mit tudtam tenni, megvártam, amíg kicsevegte magát, végülis van ott náluk raktáron annyi jó cucc, amennyivel el tudom foglalni magam arra a pár percre.

Természetesen fordult már elő ennél felháborítóbb incidens is a világtörténelemben, ennek a posztnak az apropóját inkább Lohn Londei fotográfus Shut Up Shop című, shopper-szemmel nézve szinte könnyfacsaró könyvének megjelenése adja. Ez az angol úr azon boltocskák, kisközértek, minibutikok, stb.-k előtt tiszteleg képgyűjteményével, akik kitartanak a mindent elsöprő nemzetköziesedés és általános multiplexesedés közepette. Azokat a helyeket örökíti meg, ahol a vásárlás valóban élmény, és ahol olyan árukra tehet szert az ember, amelyeket máshol nem vehetett volna meg. Ahol az eladó érdekelt abban, hogy az üzlet jól menjen, és ért is ahhoz, amit árul. A fenti sztori helyszíne jó és modern Budapesti példa lehet(ne) az ilyen kis üzletekre, amik visszahozzák az ember életkedvét. Kár, hogy pont rossz pillanatban érkeztem.

Ne maradj le semmiről!

KOMMENTEK

  • 2007.09.10 09:56:56sincity

    Engem jobban idegesít, ha a nyakamba liheg az eladó. Éppen csak belépek és letámadnak a "Segíthetek?" kérdéssel. Vááááá! Ettől ki tudok akadni. Ezt a kérdést haggyák meg a gyorséttermek kiszolgálóinak. Egy "ruhás" inkább telefonáljon, vagy rendezgesse a cucokkat méret szerint, mert ha kell valami, úgyis kivívom a figyelmét. Olyan nincs, hogy kérdezni akarok valamit, ő meg rám se figyel. Ez tuti. :-)

  • 2007.09.10 10:08:08sourcherry

    Nekem a testvérboltban, a régi retrockban meg mindig pont ellentétes tapasztalatom van, ott mindig nagyon kedvesek és jófejek az eladók. a Poster'sbe meg pl már bemenni sem szeretek, ott mindig nagyon csúnyán néznek.

    Nagyobb boltokban ( értsd zara, h&m, stb) nem törődök az ilyesmivel, de inkább jó tapasztalataim vannak ( nem nyakbaloholás de ha kérek valamiből méretet, segítenek...). Az Andrássy úti LV- be viszont be sem merek menni szétnézni. Viszont külföldön a designer boltokban tényleg nem nézik ki a "turistalányokat " sem :P

  • 2007.09.10 10:44:49hablabda

    sajnos azt gondolják itthon, hogy eladni bárki tud. általában egy eladói álláshoz nem sok kritériumnak kell megfelelniük a jelentkezőknek, ezért is találkozunk ilyenekkel. sokan csak kényszerből végzik ezt a munkát, mert nem értenek semmihez, és ez visszaüt. sajnos a főnökök is sokszor csak az olcsó munkaerőt látják az alkalmazottakban, nem foglalkoznak vele, hogy ki képviseli a boltjukat.

    külföldön sokszor elmorfondíroztam egy-egy jó boltos láttán, hogy vajon a főnökhöz van szerencsém, vagy az eladóhoz. szerintem az a tökéletes eladó, aki úgy árul, mintha azt a saját boltjában tenné.

  • 2007.09.10 11:36:33Juliet

    Ez így van. a római Dior boltba betérve fel akarták próbáltatni velünk a cípőket (akkor 17 éves turista csajokkal) csak néztünk h mi van...

  • 2007.09.10 11:54:35Picinger

    Azt utálom, amikor huzogatják a szájukat, ha segítséget kérek tőlük. Bocs, hogy meg kell mozdulnotok, kedves műkörmös műpicsák a pult mögött!

    Attól meg kiakadtam a múltkor, hogy a kb 30kilós eladó kislány azt mondta nekem, miután végig nézett rajtam: "Nem hiszem, hogy ez a szoknya lesz ilyen nagy méretben" Vazzeg! 50 kiló vagyok és 167 magas...

    Ekkor mondtam neki, hogy köszi a segítséget, gondolom, nagy kár, hogy megyek!

    Nem értem ezt a viselkedét, hiszen ha jól tudom, minél többet adnak el, annál többet keresnek. Vagy nem? De ha nem, akkor is, na! Legyenek kedvesek!

  • 2007.09.10 12:22:15suo tempore

    Itten nálunk van egy kínai. Na jó, van több is, de ez érdekes. Többnyire magyar készítésű cuccokat árul, és tart nagy méreteket is, mert tudja,h van rá igény. Ha esetleg nincs a méretedben, mondja,h jövő hétre hozat. És hozat is. Mosolyog, mert tudja,h a vevőre mosolyogni kell. Van 3-4 eladócsajszi is, akik készségesen előszednek mindent, amit kérsz, kicipelik a raktárból is, ha szeretnél több cuccból válogatni (mondjuk a csajok azért cserélődnek, de hol nem?). Az árak nem az a filléres kategória, de megfizethető.



    A magyar kereskedők miért nem tudják ezt?

  • 2007.09.10 13:06:23memo

    Szeretnék pár szót írni az eladók oldaláról is. Én üzletvezető vagyok, de ettől függetlenül én is foglalkozom a vásárlókkal.

    Nekünk is lehet rossz napunk. Lehet, hogy fáj a fejünk, lehet, hogy 2 perce kaptunk a főnöktől egy kiadós fejmosást, vagy családi gondunk van. Azt mindenki tudja, hogy a problémákat félre kell tenni, de ki képes erre mindig? (Ne vágjuk rá egyből, hogy én, előbb nézzünk mélyen magunkba!)Ugye senki nem képes egész nap mosolyogva, mindig frissen-fitten, mindig a toppon lenni??? Vagy tévedek?

    És senki ne várja el tőlem, hogy amikor ugyanaz a személy ugyanazt a kérdést teszi fel nekem 5 percen belül, akkor ne hervadjon le a mosoly az arcomról. Vagy amikor elmesélte már az egész életét, műtéteit, rokonai ballépéseit, családi életét, szexuális életét(!), akkor is csak mosolyogjak. Vagy amikor zárás után fél órával elkezdem zárni a pénztárgépek, és felháborodik a kedves vásárló!!! Akkor is mosolyogjak??? Örüljön neki, hogy nem küldtem ki PONT záráskor, hanem túlóráztam miatta (hozzáteszem: ingyen, mert ezt nem fizeti a cég) Mi is emberek vagyunk!!!

    Nekünk is van családunk, nekünk is kell otthon főzni, mosni, takarítani, gyereket nevelni. Munkaidő után.

    Riti! Nem minden eladónak csak 8 általánosa van! A kereskedelemben is vannak követelmények!!!

    Tehát kedves vásárlók!

    Mielőtt bementek valahová, nézzétek meg a nyitva tartás táblát, és ne fárasszátok az eladókat nem az áruhoz kapcsolódó dolgokkal!

    Köszönjük!

  • 2007.09.10 13:14:02suo tempore

    akkor válaszolok a saját kérdésemre...



    Na, ezért!

  • 2007.09.10 13:16:43hablabda

    igen memo, van aki egész nap tud mosolyogni. őszintén és jókedvűen.

  • 2007.09.10 13:20:36suo tempore

    és az megint más téma, ha hülye a főnök/más vevő/kollégák és ezért a normális vevőket szankcionáljátok...jahogy emberek vagytok, persze, értemén, de csak a vevő (még ha hülye is szerencsétlen) pénze kell ahhoz,h munkahelyed legyen, nem?

  • 2007.09.10 13:25:14Mme du Tancin

    kedves memo, én mint vásárló ezzel úgy vagyok, hogy az eladónak az a munkája, hogy eladjon, végezze hát a munkáját tisztességesen, én is végzem az enyémet, mert ha nem tenném, azt is meg lehetne érezni.

    és talán ne vegye "fárasztásnak", hogy "szia, tudnál segíteni, pár napja láttam feketében, van még abból harmincnyolcas?"

  • 2007.09.10 13:50:04szaffie

    Memonak is igazat adok. Rühellem a "mit képzelsz, hogy hozzám szólsz, nem látod, hogy telefonálok" típusú eladókat, de tény, hogy mikor értékesítő voltam, nekem se volt mindig türelmem, pláne a hülyékhez. Pedig én teljesítményarányosan kaptam fizut, nem is rosszat, de naponta 10 órán keresztül mások gondjával, bajával foglalkozni, az néha sok volt kicsit. Egy eladónak azért vmivel könnyebb a dolga, mert nem kell hosszútávú üzleti kapcsolatot kialakítani minden betérő emberrel, és az ügyfelei elégedettségét se mérik utána, de azért hasonló szituációban van ő is. Ha az én türelmem elfogyott, nem csodálkozom, hogy az a kiscsaj, aki minimálbért alig meghaladó fizuért éli át ezeket, kész van. Persze ez alapvető intelligencia kérdése is, illetve aki embergyűlölő, az ne vállaljon ilyen munkát. Én azért váltottam, mert meg akartam előzni, hogy azzá váljak.

  • 2007.09.10 13:53:50szaffie

    Ja, és a designer boltokban tényleg nagyon gáz a hölgyikék hozzáállása. Sztem ez azért van így, mert nálunk sajnos luxus Dolcet, Guccit vagy Pradat hordani, míg külföldön sok középosztálybeli nő megengedhet magának az életében egy-két ilyen darabot. Illetve csak Mo.-on gondolják azt, hogy ha nincsenek rajtad milliósnak tűnő ékszerek és puccos ruhák, akkor te csak egy csórika vagy.

  • 2007.09.10 14:06:07memo

    suo tempore! én azt mondtam, hogy az áruhoz NEM kapcsolódó dolgokkal ne fárasszon. Nem pszichológus vagyok, hanem eladó. És igen, a te pénzed is kell nekem ahhoz, hogy megéljek. Nagyon szívesen "kinyalom a seggedet" is, ha a termékeimről kérsz felvilágosítást. NEM

    hablabda! Gratulálok! Akkor neked még biztos nem történt tragédia az életedbe! Örülök, hogy megtaláltuk személyedben az eladók gyöngyét!

  • 2007.09.10 14:11:28memo

    Suo tempore!

    itt folytatnám a neked szóló kommentet:

    NEM PEDIG LELKI SZEMETESLÁDÁNAK HASZNÁLSZ!!! mert nem ez a dolgom!!!

    Mme du Tancin!

    Nem az a fárasztás, hogy a termékkel kapcsolatban kérsz felvilágosítást, hanem egyéb az eladáshoz, termékhez NEM kapcsolódó dolgokról. Sőt, nem is felvilágosítást kérsz, hanem elmeséled a fél életedet. Neked is csak azt tudom mondani amit suo tempore-nak: AZ ELADÓ NEM PSZICHOLÓGUS!!!

    Szaffie!

    Nem vagyok embergyűlölő, szeretem a munkámat, nem kényszerből vagyok ezen a pályán. Csak néha tényleg elszakad a cérna...

  • 2007.09.10 14:18:14suo tempore

    sztem az a bajod,h nem tudod tapintatosan kezelni a dolgokat...aki pl a szexuális életével fáraszt, annak nyugodtan és kedvesen meg lehet mondani,h ne tegye, nem pedig végighallgatni, azán meg másokkal szívózni, vagy végighallgatni és a végén elküldeni a picsába



    így nem csoda, ha minden energiád a küzdelemre megy el, mert nem tudod a helyükön kezelni a problémás eseteket



    ez nem baj, meg lehet ezt is tanulni, remélem egyszer sikerül



    én egyszer kifogtam egy ilyen "rossznapos" ügyintézőt, kedvesen figyelmeztettem,h látom, problémája van, ha gondolja várok pár percet, amig összeszedi magát, de úgy érzem ezt a viselkedést nem érdemeltem ki...a csaj egy pillanat alatt visszanyerte önmagát és a végén megköszönte



    egyszóval kommunikációnak híjják a csodát :DDD

  • 2007.09.10 14:29:05pandilla

    Nekem van jó és rossz tapasztalatom is eladók terén. Van egy kis bizsu bolt, ahol néha csak azért veszek vmi kis apróságot, mert olyan kedves az eladó lány. Viszont volt már olyan élményem is, amikor azeladó konkrétan kioktatott, hogy ne 1 kézzel nézegessem a szalvétákat, mert neki utána rendbe kell rakni, meg nézzek már magamnak szatén szalagot ha venni akarok, meg ne akkor jusson már eszembe, hogy még kéne vmi amikor ő már elkezdi beütni a pénztárgépbe a tételeket. Könyörgöm...nem az a jó neki, ha minél több dolgot veszek? Azóta sem mentem abba a boltba..és azóta is sajnálom, hogy nem kértem el a panaszkönyvet...

  • 2007.09.10 14:39:16Picinger

    :-) Én is mondtam már telefonos ügyintézőnek, hogy Kisasszony, nem fogok megsértődni, ha kedvesebben beszél velem a továbbiakban. Volt pár másodperc hatásszünet a túloldalon, aztán normális hangnemben folytatta tovább... :-)

    Az az eladó, aki neten is keresztül is ordibál a vevőkkel és a "Nagyon szívesen "kinyalom a seggedet" mondatot használja, annál nem szívesen vásárolnék...

    Egyébként meg, igen, mindenkinek lehet rossz napja, de meg kell tanulni külön választani a magánéletedet a munkától. Igen, ez nagyon nehéz, de meg kell próbálni. És legalább azzal a vevővel kedvesnek lenni, aki tényleg normálisan megy oda hozzád!

  • 2007.09.10 14:52:55szaffie

    Memo, megértelek, de nem értek egyet veled. A szavaidból számomra csak keserűség jött le, úgyhogy ne haragudj, de nem hiszem, hogy tényleg annyira szereted a munkádat. Én is azért hagytam ott az enyémet, mert éreztem, hogy ha nem teszem, akkor megváltozik az emberekhez való hozzáállásom, és nagyon jól tettem. Visszakaptam az öniróniámat és újra szeretek beszélgetni idegenekkel is. Ez van, aki emberekkel foglalkozik (tanár, pincér, eladó, értékesítő, bárki), előbb-utóbb kiég és elveszíti a türelmét. Innentől viszont az ő felelőssége, ha ott marad, és mások szenvedik kárát az ő rossz kedvének.

  • 2007.09.10 15:05:00memo

    Álljon meg a menet! Én a normális vevőkkel kedves vagyok, pl. ma már jópáran távoztak tőlem elégedetten. Én szeretem az embereket, és nem azzal van bajom, hogy bejön, tanácsot kér, a segítségemet kéri, hanem azzal, amit már többször is emlegettem: nem én vagyok a pszichológus. Nem tartozik rám sem az anyagi helyzete, sem a családi problémái.

    suo tempore!

    Hidd el, tudok konfliktust kezelni, nem véletlenül kerültem üzletvezetői pozícióba egy több országban jelenlevő cégnél. És senkit nem küldök el a picsába. Több, mint 10 éve dolgozom kereskedelben, és ez eddig még nem fordult elő velem (hozzáteszem, biztos, hogy nem is fog).

    Szaffie!

    A szavaimból azért jött le ennyi keserűség, mert az

    eredeti "eladófikázó" irományhoz írtam kommentet.

    De írhatok a szakmám szépségeiről is, ha gondolod...

  • 2007.09.10 15:20:46hablabda

    köszönöm memo. én büszke vagyok, ha az eladók gyöngye lehetek. eladni tudni kell. ehhez bizony hozzátartozik hogy az ember néha pszichológus legyen. engem ez nem zavar, inkább örömmel tölt el, hogy megisztelnek a bizalmukkal, de még nem fordult velem elő, hogy valaki a szexuális életébe kívánt volna beavatni.

    nekem kihívás a munkám, szeretném magas fokon űzni, és örömmel tölt el, ha elégedettek a kiszolgálással a vevők.

    sok eladó munkáját viszont egy automatával is lehetne helyettesíteni.

  • 2007.09.10 15:24:33Gabica

    Én 7 nyáron keresztül dolgoztam Siófokon eladóként, nyári kereset gyanánt, és mondanom sem kell, nem volt gyalog galopp 12-13 órázni minden egyes nap, ráadásul ott németekkel is kellett szép számban foglalkozni, akik közel nem voltak olyan értelmi szinten, mint a magyar vásárlók - komolyan mondom, hogy örültem, ha magyarnak adhattam el! DE: nem egyszer volt rossz napom, bajom, problémám, azonban egyszer nem mutattam ki, mert attól, hogy nekem épp fáj az életem, még nem tölthetem ki az épp arra járón!! Viszont ha nem megfelelő módon viselkedett egy vásárló, akkor igenis fel lehet hívni a figyelmét a határokra, és aki erre nem képes, az ne menjen eladónak! Nem kell eltűrni, elviselni -egy bizonyos szinten túl- egy vásárló elmebaját sem! Diplomatikusan, udvariasan igenis közölni lehet mindenkivel, hogy nem helyén való a viselkedése, és akkor nem jut el az ember oda, hogy a következő szerencsétlenen tölti ki a dühét!!

    Egy eladó igenis kicsit pszichiáter is, ugyanúgy, mint a fodrász, a manikűrös, stb. Azokban a szakmákban, ahol közvetlenül foglalkozol emberekkel -és ez a kulcsszó: emberek, nem robotok-, addig nem váratlan tényező az, hogy elkezd dumálni a kedves vevő a beteg kiskutyájáról, vagy a hétvégi buliról!! Amíg az illető próbál egy ruhát, cipőt,akármit óhatatlanul elkezd beszélni,és ilyenkor ha kíváncsi vagy rá, ha nem,végighallgatod, kérdezel, mivel ez hozátartozik a munkádhoz,ha eladó vagy!! Minden ember vágyik valamilyen szinten a törődésre -ha a 70 éves néni épp nem beszélt már senkivel 2 hete, és pont téged talál meg,akkor ez van!! Ez ezzel együtt jár!! Ha erre nem vagy képes,nem akarsz emberekkel beszélgetni-és hangsúlyozom, mivel az eladó sem egy robot, ő sem köteles mindent eltűrni, és szó se róla, hülye ember is van bőven, de megvannak a módozatai, hogy hogy lehet lekezelni a tré helyzeteket-, akkor el lehet menni árufeltöltőnek, ott nem kell hallgatni a sztorikat!!

    Akinek ember undora van, az ne erőltesse a témát!! Az meg, hogy olyan eladók vannak, amilyenek, az főleg azoknak a hibája,akik felveszik őket: egyrészt, mert a legtöbb helyen parancsba van adva, hogy azonnal menjenek oda a vásárlóhoz, beszéljenek hozzá - akármilyen abszurd nekem is ki volt adva annó, hogy 2-3 méteres távolságból KÖVESSEM a vevőt -ABSZURDUM!! Nekem volt kellemetlen!! És még meg voltak lepődve a kedves tulajok, hogy a vevő tett egy kört az üzletben,és kiment!! Ezért van az, hogy amikor egyedül marad az eladó, nincs ott a tulaj, vagy bárki,aki figyeli, hogy mikor ül le, stb., akkor nem törődik a vevővel, átesik a ló túloldalára! Tehát egyrészről már a kezdeteknél elrontják az eladókat!Másrészről,amikor személyiség hiba van: talán nem kellene olyan antiszociális - már elnézést- "kispicsákat" felvenni eladónak, akik már akkor kinézik az embert, amikor még be sem léptél egy üzletbe!! Engem mondjuk nem zavar oly nagyon, mert helyre tudom rakni őket, a vásárlástól sem veszik el a kedvem, de azért a legtöbb ember inkább be sem megy az ilyen üzletekbe, hiszen általában senki sem akar konfrontálódni!

    Tapasztalataim alapján a nagy többség valóban nem a legértelmesebb, és nem is gondolkozik azon, hogy az eladói élet után mi van!! Persze vannak kivételek, de ritka!!

    Egy tény: egyik oldalról sem mondható túl humánusnak az,ami manapság a kereskedelemben folyik, és ezt a hozzá nem értők alaklmazása csak fokozza..

  • 2007.09.10 15:27:56suo tempore

    "Hidd el, tudok konfliktust kezelni"



    nem hiszem,h tudsz...konfliktus az is, ha valakit nem tudsz leállítani és azt mondani neki,h "ne haragudjon, ez nem tartozik rám, akkor számlázhatom a zöldpöttyös zoknit?" és ezzel el is felejteni az ügyet



    most nem cseszegetni akarlak, de vmi nincs rendben veled és ez nem csak nekem tűnt fel

  • 2007.09.10 15:29:24memo

    Örülj neki, hogy nem fordult elő veled ilyesmi. Eléggé zavarbaejtő, hidd el nekem.

    És képzeld, engem is örömmel tölt el, ha valaki jó szájízzel megy ki az üzletből. Még akkor is, ha nem is vásárolt semmit. Ezért elég sokat meg is teszek.

    Folyamatosan továbbképzéseken, tréningeken veszek részt. Nem hinném, hogy olyan rossz lennék, mint amilyennek lefestettetek.

    Én is olyan eladó vagyok - ha hiszitek, ha nem - akihez szívesen visszajárnak a vásárlók.

    Ja, és én is tudok eladni! Hidd el, nem kenyeret vagy tejet kell eladnom, hanem jóval magasabb árkategóriájú termékeket, ami ugyebár nem olyan egyszerű... de mégis sikerül!

  • 2007.09.10 15:34:49bagaela

    Csatlakoznék Memohoz, én is voltam elado, méghozzá egy nagy spanyol cégnél. Mi nem voltunk a vevö fenekében, de ha kellett valami, igyekeztünk ottlenni.

    Nagyon sok függ ám a vevötöl: vannak nagyon jo fej, aranyos vevök, velük még beszélgetni is jó, vannak semleges-normális vevök, és vannak igazai idota-paraszt vevök.

    Namost amikor elkap egy ilyen paraszt, akkor azért kell jo adag önfegyelem, hogy ne röhögd el magad, vagy ne durranjon az agyad, ugyanis ha alapjában véve kedves vagy valakivel, akkor csak a legreménytelenebb esetek szivét nem lágyitod meg, de ha tipikuson olyan aki sz@rba se néz, annál nincs megalázobb. Ilyenkor fog összeszorit, mosolyog, aztán utána lehet mennia dühöngöbe...:)

    Az élettörténetek meg...anyám :D

    Attol meg a guta kerülgetett, amikor bejött valaki a nagy (többszáz m2es) boltba, és kijelenette, hogy neki fehér polo kell. De még azért ilyen kérésekböl is volt kreativ.

    Egyébként szerintem a kereskedelemben lehet legjobban látni, mennyire defektes az emberi faj...:D

    Mellesleg: én magam mindig gyomorforgatoan kedves vagyok az eladokkal, mindenhova mosolyogva megyek be, rengeteget jelent. Viszont sajnos a 'puccos' üzletekbe 'puccban' kell bevonulni, akkor talán embernek néznek, ez ténylega annyira magyar szokás, hogy az már fáj. A drogériákban meg általában jo, ha elhinted a 'tanácsadonönak' hogy milyen termékeket ismersz, elötte jo felkészülni, akkor segitökészebbek...

  • 2007.09.10 15:36:39hablabda

    akkor hát további sok sikert!

  • 2007.09.10 15:37:38memo

    suo tempore!

    Akkor biztos sorsoláson nyertem az állásomat, nem pedig komoly fejvadászok, trénerek tesztelésein estem át.

    És sajnos hiába mondom, hogy ez nem tartozik rám, van akit nem lehet leállítani.

    És értsétek már meg: én nem az éppen betévedő vásárlómon töltöm ki a haragomat! Mindenkivel kedves vagyok, és odafigyelek rá. Bármilyen hihetetlen, de még soha nem volt a munkámra panasz.

  • 2007.09.10 15:39:43memo

    Köszönöm bagaela! Végre valaki megértette a mondanivalóm lényegét!!!

  • 2007.09.10 15:41:46bagaela

    Persze más dolog az eladó kvalitása...tényleg nem egszerü a vevökkel, föleg itt magyarországon, de azért a munkatársnöimmel mi is ki voltunk akadva teljesen, amikor betévedtünk valami olyan helyre, ahol mi éreztünk rosszul magunkat, hogy be mertünk menni...az azért tényleg vicces.

  • 2007.09.10 15:42:13suo tempore

    ebben nem kételkedem, viszont nagy mennyiségű agresszió dőlt a kommentjeidből, ami bizony jelent egypár lenyelt békát



    az igazi emberismeret és emberszeretet önmagaddal kezdődik, és ezt nem tanítják a tréningeken, csak valami maszkszerű ál-önbizalmat, aminek többnyire pánikbetegség jár a nyomában

  • 2007.09.10 15:49:41memo

    Na, most már pánikbeteg leszek :)))

    Egyáltalán nem vagyok agresszív, csak az dühít fel, amikor mindig az eladó a hibás, meg a rossz, meg az érdektelen. De arról nem szól a fáma, hogy néha-néha bizony a kedves vásárló nem is olyan kedves, és az eladón tölti ki a mérgét, és azt hiszi, hogy lábtörlő...

    Ja, és tényleg van pár lenyelt békám, de én nagyon hamar túlteszem magam a dolgokon. Nem rágódom a rossz dolgokon sokáig.

  • 2007.09.10 15:57:42Gabica

    Memo: sou tempore, és én is írtunk eleget arról, hogy előfordul, hogy van olyan - ahogy te írtad memo -, hogy a "kedves vásárló nem is olyan kedves", és ezt nem is kell eltűrni, de ha mindent a helyén kezel az eladó, akkor nem sokszor van probléma, és legtöbbször még ott helyben le tudod rendezni magadban is, és nem idegbajosan csinálod utánna végig az egész napot!! Persze, van egy-két kivétel, ami tényleg kicsapja a biztosítékot, de ez szerintem elenyésző, ha jó az ön-emberismereted!!

  • 2007.09.10 15:58:09suo tempore

    jólvanna... :)))

    most is szépen visszanyerted az önuralmadat :)

  • 2007.09.10 16:02:36memo

    hát igen... visszanyertem. Ugye, milyen jó, hogy ezeket a véleményeket nem a vevőimre zúdítottam, hanem rátok? :))))

    Gabica, tényleg nem szoktam a napomat idegbajosan csinálni.

  • 2007.09.10 16:10:05suo tempore

    memo, továbbra is az a véleményem,h nem vagy rendben, de talán nem is akarsz, vagy nem is tudod,h nem vagy rendben, mindegy is, érdekes beszélgetés volt



    további minden jót mindenkinek, este még azért benézek :)

  • 2007.09.10 16:10:26Gabica

    Rendben memo, szerintem nem kell itt senkinek sem bizonygatnod, mert lassan már olyan, mintha győzködnéd a kommentelőket!! Ha te tudod, és a visszajelzések is azt mutatják, hogy jól végzed a munkád, akkor az a lényeg!! Ha valóban nem a vevőkön töltöd ki a problémáidat, és te sem válsz idegbeteggé a nap végére, akkor nincs semmi gáz!! Mellesleg a munkatársaimmal mi anno, ha valaki nagyon felnyomta az agyunkat, mert reménytelenül elmeroggyant volt, akkor a távozása után elmentünk válfákat tördelni!:)))))) Primitív, de bejött!:))))

  • 2007.09.10 16:15:51memo

    Kipróbálnám a vállfatörögetést, de sajnos nálunk nincs. Amit össze tudnék törni, az meg túl drága lenne...

    De az ötlet jó!

  • 2007.09.10 16:19:49memo

    suo tempore!



    Szerintem is érdekes beszélgetés volt, és tanulságos.

    Tényleg nem tudtam, hogy nem vagyok rendben. Lehet, hogy dilidokihoz kéne mennem? :)))

  • 2007.09.10 16:25:55Gabica

    Memo:

    Na igen , azért arra mi is vigyáztunk, hogy ne vigyék csődbe az üzletet a dühkitöréseink!!:)) A vállfák erre tökéletesek voltak!! De tudom ajánlani a dobozok szétszaggatását, földbecsapkodását, stb. - kreativitástól függ!:))) Egyébként lehet, hogy idegebetegesnek hangzanak ezek a dolgok, de néha nagyon kellett, és utánna minden teljesen oké volt!:)) Ugyan már rég nem vagyok a kereskedelemben, most call- centerben fogadom a bejövő okosabbnál, okosabb kérdéseket:), míg meg nem szerzem vééégre a diplomám, de nap végén az autóban nem egyszer elsikítom magam, úgy igazán, teljes erőből, és mondhatom nagyon jó érzés!!! Ettől még nem vagyok dilis, teljesen normális csaj vagyok, csak épp megtanultam lekezelni a napi stresszt!! Sokan nem tudják ezt megtenni, mert szégyenlik még saját maguk előtt is,nem tudnak felszabadulni, és ezért mondják rá, hogy hülyeség, de nagyon jó dolog!! Tanultam pszichológiát is, és ez szakmailag is alátámasztották a tanáraim!:)) Nem jó elfolytani a dühöt, valamilyen módon ki kell adnod magadból, tényleg csak a kreativitásodon múlik!!:)

  • 2007.09.10 16:30:16memo

    Én tudod, hogy vezetem le a feszültséget? Nem vicc: takarítok. Na lehet, hogy inkább ezért kellene dilidokihoz mennem :)

  • 2007.09.10 16:37:40Gabica

    :))) Elvileg a férfiakra jellemző, hogy ha idegesek,akkor a pusztításban élik ki a feszültségüket, a nők meg ilyenkor valamit alkotnak- pl. rendet! Úgyhogy megnyugtatlak, teljesen normálisan működsz!!:)) Nálam ez a kettő keveredett, mert ha itthon összeveszek a barátommal, akkor én is nekiállok suvickolni, ugyanis azért sikítani mégsem sikíthatok,:) az csak autóban működik, annyi vállfánk nincs, amennyi ilyenkor kellene, szval fogom a portörlőt, és hajrá!!:)))))

  • 2007.09.10 19:23:41Macaroon

    memo 2007.09.10 13:06:23

    Elég szomorú, h ezzel a hozzáállással üzletvezető vagy. Én is kereskedek (IT) és erősen az a véleményem, hogy nem, amíg a vásárlókból élünk luxus unott pofával bámulni bárkire is! Más kérdés, ha vki paraszt módon viselkedik és más, ha simán csak érdeklődi/venni szeretne...de nem sikerül neki, mint nekem a minap majdnem a csukaboltban, mert a hájas unott kispicsa olyan lassúsággal hozta a cipőket, hogy Al Bundy-t emlegettük mint menstvárat.

    Úhogy ne, az eladónak ne legyen szabad azon kitöltenie a nyomorát, aki rohadtul nem tehet róla.

    Töltse ki azon akire haragszik!!! (ez amúgy is alapszabály)

    M.

  • 2007.09.11 06:12:04cézé

    Itt szeretnék megemlékezni a miskolci Reserved üzletről, ahol eddig csak jó tapasztalataim voltak.

    Nem ugranak rám az eladó lányok, akik egyébként értenek a dolgukhoz, kedvesek, segítőkészek, nem néznek úgy végig, ruhakollekcióm összegét kalkulálván mint ugyanott, 30 méterrel arréb a Retro vagy Gas üzletben.

    Többek közt ezért is lettem törzsvásárlójuk.

    Egyszer eltörtem ott egy válfájukat, és még ők kértek elnézést, hogy jujj, nem sérült meg a kezem? :)



  • 2007.09.11 09:47:35Korat

    Nagyon toleránsak vagytok, és igazatok is van... nálam viszont pont most telt be a hócipő a keresekedelmis/vendéglátós dolgozók nagy részével. Egyszerűen nem hiszem el, hogy amellett hogy a kedves eladó RITKA mint a fehér holló, amellett még neked kell figyelni arra, hogy ne húzzon le még plusz pénzzel. Ha észreveszed, akkor "Jaj, elszámoltam!", mosoly, és ennyi. Tudom én, hogy sok a paraszt...de azért az már erős indikátora a dolgoknak, amikor konkrétan meglepődöm, hogy jééé, ilyen is van? Kedves az eladó?

  • 2007.09.11 09:52:18Lilienfeld

    John Londei könyvéhez hasonló pár hete megjelent helyi vonatkozásban is:

    Borus Judit - Budapest különleges boltjai

    href.hu/x/3had

    Mondjuk, pl. a Culinaris hiányzik belőle...



    (Tejbenvajban, esetleg végigmehetnétek a könyvben tárgyalt üzleteken, pl. majd a karácsonyra való tekintettel.)

  • 2007.09.11 10:49:17memo

    Macaroon!

    Én azokról beszéltem, akik paraszt módjára viselkednek, nem pedig a normálisakról, akik tényleg az áruról szeretnének felvilágosítást kapni, vagy az ahhoz kapcsolódó dolgokról. Ezekről nagyon szívesen elbeszélgetek akár órák hosszán át.

    De amikor elkanyarodik a beszélgetés egy teljesen más irányba (pl. volt olyan, aki közölte, hogy mennyi pénz van a bankszámláján), és sokadik próbálkozásra sem sikerül visszaterelnem a beszélgetést az eredeti témára, akkor akadok ki. Persze kizárólag magamban. Nem üvöltöm le a vevő fejét!!!

    Teljesen félreértettetek. Számomra meg az a szomorú, hogy egyedül bagaela értette meg a lényeget!

    Lehet, hogy a hiba nem is bennem van???

  • 2007.09.11 13:30:49framboise

    A baj ott van sok eladóval, pl. a "kispicsákkal", hogy ők nem szeretnének eladók lenni. Mind valami ködös médiasuliról vagy marketingesről fantáziál, vagy éppen csak arról, hogy felszedje valami pénzes pasi, vagy legalább vége legyen a munkaidőnek. Őket nem érdekli milyen a jó bolt, meg az elégedett vásárló. Tisztelet persze a kivételnek.

    Ahogy én megfigyeltem üzletvezető meg abból lesz, aki kicsit okosabb, ambíziózusabb ,de legfőképpen jól tudja baszogatni a többieket.

    És ha bemegyek egy zarába vagy mangoba vagy akárhova ,hogy fehér pólót, fekete szoknyát szeretnék, igenis rakjanak elém 15 fajtát! Lehet,hogy kicsit gondolkodni kell, meg rohangálni, de ez a dolgod!

  • 2007.09.11 13:53:13Gabica

    Pontosan!! Ugyanezt írtam én is még tegnap!!! A "kispicsáknak" ez egy ugródeszka - hogy is mondjam: mindenki ott próbál érvényesülni,ahol tud - nekik ez jutott..:)) De a lényeg, hogy valóban, ők el sem jutnak agyilag odáig, hogy vevő, meg hogy kiszolgálás, udvariasság, vagy egyáltalán: munka!! Pontosan azért, mert ilyen rendkívül ambíciózus eladók vannak manapság, nem olyan nagy kihívás üzletvezetőnek sem lenni!! Nem akarok senkit leszólni, mert emberek, és képességek is különbözőek, de az tény, hogy nem sok minden kell egy üzletvezetői állás betöltéséhez, és máris a tiéd egy hangzatos cím.. Én is mozogtam ebben ebben a szakmában, bár az rég volt, de a mostani tapasztalatok sem mutatnak mást, mint anno, sőt: egy ismerősöm pár hónapja helyezkedett el üzletvezetőként egy nagy vállaltnál, és se diplomája, sem nyelvtudása nincs, pedig egy nemzetközi vállalatról van szó!! aztán inenntől kezdve lehet azon tanakodni, hogy az az alatti szinteken, az eladóin miért olyan a hozzáállás,amilyen!!! Hangsúlyozom: tisztelet a kevés kivételnek!!!

  • 2007.09.11 17:57:54Rékuc

    Egyik Levi's Store-ban dolgozik egy igazi plázacica kinézetű csajszi: vékony, műmellek, műajkak, hosszabbított szőke haj, hosszú pink műkörmök... amikor először bementem, megijedtem tőle, azt hittem, kiutál a boltból, amiért bemerészkedtem. De abszolút profin viselkedett, elmeséltem neki az elképzelésemet, pillanat alatt kihozta a kívánt modellt, kérdezés nélkül (ránézésre) eltalálta a méretemet. A legelső nadrág, amit kihozott, tökéletes volt.



    Pár hónappal később ismét betértem, ismét ő dolgozott, mondom: szeretnék egy ugyanilyet, egy számmal kisebb méretben (jejejejeje). Rámnéz, aszongya: 'igen, x modell y/z méretben, ugyanilyen indigó színben kéred?' Bólintani is alig tudtam a megdöbbenéstől, azonnal hozta, és ismét elsőre jó volt a nadrág.



    Szóval vannak kellemes meglepetések is, farkasbőrbe bújt bárány vagy nem is tudom :)

  • 2007.09.11 19:04:20boszor

    Mjumm, én egy fodrásznővel "jártam meg" hasonlóképpen: a külseje alapján (festett haj, szilikon, műköröm, smink, azaz minden ami belefér) unott, lekezelő stílusra számítottam, erre aranyos volt, lehetett vele értelmesen beszélgetni, sőt, a végén megkérdezte, nincs-e kedvem beállni hozzájuk modellnek :-))) ÉS, ami lényeg: mindezt INGYEN csinálta, mert Wella-akció volt az egyik Auchanban. Sőt, este nyolc órakor gondolom én voltam az aznapi századik.



    Amúgy dolgoztam én is elárusítóként, és az első és legfontosabb utasítás az volt: a vásárlónak mindig igaza van. Pont. És hogyha netán annyira idióta lenne, hogy nem bírok vele, akkor szépen, udvariasan elmondom, hogy nem tudok segíteni, kérem forduljon máshoz. Rossz nap, rossz hangulat nincs. És ha igen, inkább kilépek és elszívok egy cigit, de nem a vevőn töltöm ki.



    De ezzel nem oda akarok kilyukadni, hogy Memoval valami nincs rendben. Vele szerintem minden oké, amíg az itt elmondottakat nem a vásárlóinak mondja el:) Viszont a lekezelő, flegma díszpintyekkel igen is baj van. És azzal is, aki alkalmazza őket.

Blogok, amiket olvasunk

MENŐ LAKÁS Hangulatos nappalik fehér téglákkal

A fehérre festett téglafal olyan visszafogott dizájnelem, ami egyből érdekesebbé tesz bármilyen lakást. Mutatjuk a jó példákat: modern, szellős, világos.

KETTŐS MÉRCE Kinek járjanak a segélyek?

Aki megérdemli? Aki rászorul? Aki balszerencsés? Az igazságos újraelosztás rendszere nem is olyan egyszerű.

GADGET Menő mobil 26 ezer alatt

A Xiaomi Redmi 4A az egyik legkedveltebb telefon hazánkban a gyártó kínálatából. Nem is csoda, mert ilyen tudást ilyen áron kevesen adnak!
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta