Leárazás körkép: a lakótelepi ausztrálban nyomuló abOriginal

Zanza!

Az abOriginal egyesek szerint a magyar New Yorker, bár sokkal nagyobb hasonlóságot mutat a német plázákban egyre terjedő Colosseum nevű láncolathoz.
 

Persze az abOriginal kisebb és sárgább is, meg valamiért őrülten erőlteti az „ausztrál stílusban tervezett ruhák” vonalat, de alapvetően náluk is ugyanaz az igyekezet látszik, mint a német Colosseumnál. Mindkettő egyre izmosabb az alapruhákon túl cipőkben, kiegészítőkben, fehérneműben is; vagyis a tetőtől-talpig öltöztetést tartják szem előtt, és ehhez gyakran segítségül hívnak egy-egy rajzfilm figurát (az abOriginalban most a tazmániai ördögöt láttuk, és talán Csőrikét).

Felsőket már 999 Ft-ért és 1999-ért is lehet kapni, és korábbi, elmarasztaló hangulatú riportunk után most – bár még mindig tonnaszám láttunk béna feliratokkal legagyisított, alapvetően jó szabású cuccokat – alapvetően mégis jobb a véleményünk, mert már csak 80-20 százalék a lakótelepi divat aránya a vállalható street wearrel szemben.

Valamilyen megfejthetetlen, de ízlésromboló trend miatt a béna nyomatoktól a Jeans Clubhoz hasonlóan egyszerűen ők sem tudnak szabadulni, ahogy a csillivilli, ezüstre emlékeztető betoldásoktól sem, de amiről a leggyorsabban leszokhatnának, az a saját label seggre és mellre nyomása. Bár a lakótelep-style erőltetéséhez ez nyilván jól illik.

Meglepő módon a brand a tarisznyás altereket is bevonta célcsoportjába, ilyen például a Bahia üzletet megidéző zsiráfokat ábrázoló batikolt szoknya 999 Ft-ért (ez amúgy zavaros, mert ha már Australian style, akkor mit keresnek itt a zsiráfok és hol vannak a kenguruk??) Ezen a leisure vonalon homokszín túragatya is van most csupán 3999-ért.

Mondjuk a zene még mindig elképesztően idegesítő az üzletben (a Mammutban voltunk), bár nem tudtam rájönni, hogy rádió vagy a boltvezető zenei ízlésének megnyilvánulása-e ez, netán előírás; a próbafülkék azonban rendben vannak, jól elfüggönyözhetők, nem lehet beleskelődni.

A nagy olcsóság ellenére végül csak egy ruhadarabbal lettünk gazdagabbak: a nagyon viccesen szabott, zsabós ingeket idéző, alighanem esőálló camouflage-mintás átmeneti kabátot (lásd: elmosódott kép) majdnem megvásároltuk 1499-ért, de aztán megláttuk a hátulján tekergődző ezüst kontúros sárkányt, így sajnos vissza kellett akasztanunk a helyére. Még nagyobb sajnálattal hagytunk ott egy nyári, pálmafákat ábrázoló pántnélküli ruhát, pedig csak 2999 Ft volt. A szuperdivatos pálmafák fölött ugyanis egy „Live to love” felirat pompázott. Így csak egy Andy Warhol Campbell-konzervjeire emlékeztető eperjégkrémes pólót vettük meg 1999-ért.

És íme egy szociológiai ihletésű vásárlói vélemény:

"Kényelmes átlagkonfekció nagyvárosi, illetve nagyobb kisvárosi, faborítású pubokban gyakran látható 16-26 éves korosztály számára. Praktikus nyomott színű viselet azoknak is, akik biliárdozni szeretnek, és a boroskólát Leónak hívják. Igen, most, hogy átgondoltam, ez a márka direkt a faborítás mellett mutat jól."

Blogmustra