OFFLINE

Esküvői helyszínválasztás kezdőknek

2007. május 9., szerda 13:55

Új sorozatunkban az esküvőt, mint olyat járjuk körbe, hogy ne kelljen egy vagyont fizetni esküvőszervezőért. Hol? Mikor? Mennyiért? Milyen ruhában? Milyen csokorral? Milyen zenére? stb. Elsőként a helyszín.

Miután az ember kitalálta, hogy mikor lesz az esküvője, a legnagyobb gondot az jelenti - a ruha kiválasztása után persze - hogy hova szervezze az eseményt. Ehhez főként két dolgot kell figyelembe venni: a pénzt és, hogy kit szeretnénk etetni ebből. Tapasztalataink szerint ugyanis a kettő igencsak összefügg. Ha az embernek pár százezer forintja van ruhástul együtt az egészre, inkább ünnepel szűk körben és tart később (vagy nem) egy az esküvőhöz azért kevéssé köthető bulit, vagy hajlandó rá többet szánni, egy jól megszabható határon belül meghív mindenkit, aki eszébe jut. Átmenet alig van.

Nem reprezentatív felmérésünkből kiderült, hogy a legtöbben késő tavasszal/nyáron, kerthelységben, teraszon vagy egy nagy kertben tartanának esküvőt, de persze vannak olyanok is, akik a téli hóeséstől jönnek igazán hangulatba. A helyszín választásnál viszont mást is figyelembe kell venni:

1. Mennyire van a templom/házasságkötő terem a későbbi helyszíntől?

Ez a kérdés persze csak akkor számít, ha azt szeretnénk, hogy azok, akik a ceremónián részt vesznek, velünk töltsék a nap további részét is. Ha ugyanis nem hivatalos mindenki az esküvő utáni ebédre/vacsorára, a vendégek egy része pedig csak egy későbbi időpontban csatlakozik, akkor teljesen mindegy. Egy, a belvárosban tartott déli ceremóniát nyugodtan folytathatunk késő este a Margitszigeten, úgyis mindenki hazamegy a kettő közt. Ebben az esetben viszont a vidéki rokonok és barátok szórakoztatása is a mi dolgunk, hacsak nem akarjuk őket arra kérni, hogy pár órát sétáljanak, vagy üljenek be valahova.

Ha viszont úgy döntünk, hogy a ceremónia résztvevői jönnek velünk a szertartás után mindenhova, akkor jobb végiggondolni, hogy hogy lehetne két olyan helyszínt találni, ahonnan azért húsz perc alatt még a legöregebb résztvevő is átér és senkinek sem kell feltétlenül autóba ülnie. Tapasztalataink szerint ezért úgy logikus, ha előbb kinézzük álmaink helyszínét, majd ahhoz passzintjuk az egyébként is elképesztően lehangoló házasságkötő termet, abból úgyis van öt minden kerületben. (Templom kapcsán nem tudunk nyilatkozni, de sejtjük, hogy ebben az esetben is ez a megoldás).


2. Akarunk- e táncolni az esküvőn?

Ha nem, ugorjuk át ezt a részt. Ha igen, nem jó olyan helyszínt választani, ahol maga a táncoló és a beszélgető vendégek teljesen elkülönülnek egymástól, esetleg egy külön helyiségben kell tartózkodnia annak, aki táncolni szeretne. Ez soha nem jön össze. Senki nem akarja egy eldugott, hátsó zugban ropni, ha közben mindenki a kertben szórakozik. És fordítva is. Hülyén jön ki, ha hetven rokon a nagyobbik helységben Santanára vonatozik - a zenéről bővebben majd legközelebb- és húsz haver közben üldögél a teraszon. Ha úgy döntünk, hogy az esküvőhöz kell a tánc, akkor olyan helyet válasszunk, ahol ez egy helyiségben megoldható.

3. Kit és mennyiért akarunk etetni?


Elsőre triviálisnak tűnik, de fontos idejében eldönteni, hogyan képzeljük magát vendéglátást. Ragaszkodunk a formalitásokhoz, és ültetett vacsorát szeretnénk, vagy inkább büfés, esetleg svédasztalos megoldást? Itt is eltérnek a vélemények. Sokan nem akarnak sokat költeni az esküvőre és megelégszenek egy esti, informálisabb bulival, ahol a barátokat egy-két fajta ital és szendvics várja. Az ilyen esküvőket legtöbbször megelőzi egy szűk körű, családi vacsora. Egy ilyen megoldás simán kijön 200 ezer forintból, de ezt úgyis mindig a szülők fizetik.

Középmegoldásként szóba jöhet, ha nem rendezünk hatalmas lakodalmat vagy harminc fogásos ültetett vacsorát, de azért a barátainkat és a családot meghívjuk magára az ebédre/vacsorára is. Meghívottaktól és a helyszíntől függően ez a megoldás viszont sokkal költségesebb, mint a szendvicses. Míg egy vacsorás megoldás 80 főre számítva 1 millió forint körül van jobb helyeken, addig ugyanennyi vendéggel számítva, egy csévinges megoldás 800-850 ezer forintra jön ki. Van, ahol ezen felül még felszámolnak terembérletet is, ami Budapesten  250 és 500 ezer forint körül van.

 
 

(Következő részünkben annak járunk utána, hogy hogyan mondjuk meg a rokonoknak és barátoknak, hogy sem étkészletre, sem lámpa búrára nincs szükségünk, a legjobban viszont a pénznek örülnénk.)

 

Ne maradj le semmiről!

KOMMENTEK

  • 2007.05.09 14:47:11gergo

    ekkora baromsagot, hogy az eskuvoszervezonek fizetsz egy vagyont... jutalekert dolgoznak 90%-ban
    tehat a szolgaltatotol kap penzt, nem a partol!

    pelda: fotos (ez lennek en) elmegy fotozni 100krumpliert. a parnak az eskuvoszervezo 120krumpliert szervez le. haszna 20 krumpli

    ohh, igen, lehetne mondani, hogy a fotost megtalalhatta volna maga a par is.. csakhogy a par 1: nem ismer megbizhato fotost olcso penzert 2: akit ismer az a: draga b: nem er ra. erre van az eskuvoszervezo, hogy az ilyen es ehhez hasonlo problemakat megoldja

    de, sok sikert a cikketekhez

  • 2007.05.09 15:29:01kim

    szerintem kedves gergo épp most vezetted le, hogy igenis nem szivességből, meg ingyen csinálja az esküvőszervező, és ha csak mindenre rátesz 20%-ot, azt azért egy millánál már inkább másra költeném. És ez kb. pont olyna história, mint a "független" pénzügyi tanácsadás, meg az ingatlanos: én is annak közvetiteném ki az ügyfelet, aki 100-ért csinálja, ergo nekem 20 jut, és nem annak, aki meg 60-ért, és így 12-t kapok. Meg azért, nehogymár az interneten ne lehessen fotóst,vagy akármi mást találni (több a fóka, mint az eszkimó), valamint ha nem esküvő előtt 2 hónappal akarod lefoglalni a legnagyobb, minden hétvégén egy évre előre betelt sztárfotóst, akkor azért nem hiszem, hogy nagy szívás lenne. De ez csak egy példa.

    Egyébként szerintem igenis sok sikert a cikkekhez, akinek meg nem szimpi, hogy szervező nélkül akarja valaki végigcsinálni, az ne olvassa. (Urambocsá vannak olyan elvetemült perverzek, akik örömüket lelik mindennek az sk. tető alá hozásában-najó, ez utóbbi kategória nem kifejezetten velvet-lány, de ismerek ilyet. ;) khmm... ;) )

  • 2007.05.09 15:52:35Daniel

    gergo saját magad zavarod össze :), persze, hogy a pár fizeti ki a szolgáltatót is és a szervező jutalékát IS, amiért szerez egy "jó” (?) fotóst! Ha Te 100ért mész el fotózni amennyiben a pár keres meg, de a szervező által már 120at mondasz, amiből 20 a szervező jutaléka, akkor ki fizeti ki azt a huszast? A nyuszi? Nem, a pár. Úgyhogy inkább szervezem én is inkább a saját esküvőmet. Az tuti, hogy akkor olyan lesz, amilyennek én akarom, és hát ugye, minden akkor a legjobb, ha az ember saját magának csinálja.
    Más...
    „úgyis mindig a szülők fizetik” hát ez nagyon felhúzott... miért általános az, hogy egy pár szülei mindig olyan anyagi helyzetben vannak, hogy egy milliós nagyságrendű esküvőt állni tudjanak anyagilag... ezek szerint, akit nem vet fel a pénz, ne házasodjon, vagy várjon amig a szülők hitelt vesznek fel??? Mi esetünkben speciel szülőkre nem támaszkodhatunk, és fel sem merült, hogy a szülőket húzzuk le a költségek finanszirozásával...

    Amúgy meg jó ötlet a cikksorozat, bár félek, hogy a sznobériától nem mentes „pesti” esküvőket fogja alapul venni.... hiszen köztudott, hogy vidéken közel fele annyiból kijön akár színvonalasabb esküvő is...

  • 2007.05.09 15:56:18barrd niven

    az etetést jobban kibonthattátok volna...
    igazi középmegoldásként végy egy nem melegkonyhás helyszínt, keress meg egy kisebb partiszervizest, a világért se áruld el neki, hogy esküvő lesz, csak kérd be az árat külső helyszínre (5-6k/kopf körül már tisztességes menüsort kapsz, akkora a verseny, hogy közel önköltségen dolgozik), vásárolj piát a nagyon nagykerben, adj a helyszínnek 1-1,5 kilót, amiért csak nyitva kell lennie, etesd meg a családot, hívd este 8-ra a barátokat, akiknek hidegtál dukál, szerintem kijössz 650-700k-ból. Ha a helyszín vérszemet kap, vezesd le, hogy ácsi, a 150 hasznodért közel 3 kilós estét kellene összeraknod kávéból meg perecből, szóval legyen elég.
    stb...
    Szóval tippeket, ne tényeket!

  • 2007.05.09 16:02:03schneider

    lesz az is. de mivel pont a sajatunkat szervezzuk, olyan sorrendben irjuk meg, ahogy talalkozunk az ujabb es ujabb elinteznivalokkal. a kaja meg a pia kap majd egy kulon cikket. egyelore a helyszinen vagyunk tul. de kosz a tippeket.

  • 2007.05.09 16:07:47schneider

    Daniel, azt, hogy a szulok fizetik, csakis kizarolag a szuk koru csaladi vacsorara/ebedre ertettuk. Nem az egesz eskuvore.

  • 2007.05.09 16:38:11jaczkobela

    1. Mi az hogy loo krumpli?
    2. Minek is találták ki az esküvőszervezőt? Az ingyen dolgozik? Sztm az esküvőszervező egy nagy baromság, manapság egy jó szervező srác és csaj maga is el tudja intézni a dolgokat, ha járatos az internet világában meg pláne. Érdekes eszmefuttatást vezetett le G. Tehát amelyik fotóst a pár ismeri, az nem ér rá, a másik akit ismer nem megy olcsó pénzért, a harmadik akit ismer az drága, és akkor jön a Gergő! Ezek szerint ma Magyarországon minden esküvőszervező ismeri Gergőt, aki nem drága, olcsó pénzért megy, és rá is ér. Ja, és loo krumpliért dolgozik. Akkor tényleg olcsó. A kérdés csak az, hogy újkrumpli, vagy még a téli????

  • 2007.05.09 16:43:11kónstróbi

    Helló barrd.niven!



    Sztm nyugodtan elmehetnél esküvőszervezőnek, nagyon klasszul megszervezted az etetést. Jó tippek!

  • 2007.05.09 17:17:51krumpli

    mit kontárkodtok?? A krumpli az krumpli.

  • 2007.05.09 17:52:18Shimoda

    Gergő:

    már nem azért, de szerintem el lehet dönteni magunknak is, hogy ki a jó pl. fotós, nem egy ügy körbetelefonálni 10 fotóst, hogy magán kívül ő még kit ajánl, akit többen is ajánlanak és szabad az a mi emberünk. az esküvőszervező sok esetben a saját embereit szervezi be, ami nem egyenlő a minőséggel. szerintem esküvőszervezőt kizárólag akkor szabad igénybe venni, ha sok a pénzed (amit kiszórnál amúgyis pl. csokiszökőkútra...), vagy kevés az időd a szervezésre.



    Én is épp esküvőt szervezek és leszámítva az önreklámomat, minden reklám nélkül tudom ajánlani a saját tapasztalataimat itt, akit kicsit jobban kibontva érdekel a téma:



    http://href.hu/x/2or2



  • 2007.05.09 18:00:00Magenta

    Szerintem is csak akkor kell esküvőszervezőt fogadni, ha az ember lusta nekiállni. :) Mi magunknak szerveztünk meg mindent, pedig az esküvőnk a budapesti lakóhelyünktől 240-km-re lesz, ahová valósiak vagyunk! De a mobiltelefon és az internet világában... Arról nem is beszélve, hogy rengeteg dolgot tudtunk úgy összehozni, hogy ismerősök által. Csak kérdezni kell. :)

  • 2007.05.09 18:13:34gergo

    mindenki ugy szervezi az eskuvojet, ahogyan akarja. van internet, mindenki konnyen utana tud nezni, mit-mikor-hol-kivel-mennyiert szeretne. csak azt szerettem volna szemleltetni, hogy nem feltetlenul kerul tobbe az, ha valaki helyetted IS szervez.

    bela: krumpli jelen esetben %-nak megfelel. neked elmegyek 100krumpliert is, nemszeretnem, ha csalodnal

  • 2007.05.09 18:23:39gergo

    viszont, adnek tippet is



    1: erdemes kisbuszt/nagybuszt berelni, belvarosi hazassagkotoknel zero parkolohely van (hatodik, hetedik keruletnel tutira ez a helyzet, mindketto a Nagykorut-vonalan talalhato), videki rokonoknak igy kevesbe fognak eltevedni, egyben marad a csoport, etcetc

    ha viszont lehet, olyan helyszint kell talalni, ahol akad lehetoseg kulturalt kornyezetben varakozni. belvarosban a parkok tobbsege kutyaszaros, fotozkodni-baratokat koszonteni nem tul idealis helyszin



    3: legtobb etterem ajanl eskuvo-csomagokat, mind etel, mind ital fronton. penztarcatol fuggoen ki lehet elore valasztani a menuket, illetve az italcsomagokat is. mennyisegi kedvezmenyt KELL kerni, alkudni muszaj. teremberletes helyre hulyeseg menni, valaki altal emlitett foka-eszkimo effect itt is ervenyes: sok az etterem, erdemes korbenezni ELOBEN is. ha nagyonlusta valaki, akkor elmegy a trofeagrillbe, es szevasz

  • 2007.05.09 20:12:42Magenta

    Egyébként én személy szerint viccesnek találom,hogy nekünk a 120 fős lagzink fele annyiba kerül, mint itt fent kerülne Pesten. Vajon itt miért 80 ezer egy torta, ami vidéken 25??? És miért 30 ezer forint egy csokor virág, ami ott 12??? Viszont megnézek idefent minden árat és mindig nagyon örülök, amikor ott lefoglalunk valamit és felébe-harmadába kerül. :)

  • 2007.05.10 08:35:59desszert

    a házasságkötő terem valóban irtó lehangoló, mint maga a polgári esküvő is a negédes anyakönyvvezetővel, aki szirupos hangon vezeti elő h megállapítom h az önök házasságának a családjogi tv értelmében nincs akadálya. DE ez még nem jelenti azt h a buli mellett elhanyagolható körülmény volna maga a házasságkötés, sőt úgy hangzik, mintha csak szükséges rossz lenne, h az ember jót bulizhasson sok pénzért. akkormeg minek? :)
    és OK h a templomi esküvőről ismeretek hiányában okosan nem nyilatkozol, de még ez a megfogalmazás is igen hm... elnagyolt.. jobb esetben ugyanis nemcsak díszletül szolgál a helyszín, hanem a pár esetleg egy közösség tagja. vmint az anyakönyvvezetőt is ki lehet hívni bárhova

  • 2007.05.10 08:54:11Sipirc

    Szerintem szerezzetek egy nagy katonai satrat, papirzsepibol meg krepp-papirbol keszitsetek viragokat, azzal fel lehet disziteni.
    Kerjetek meg egy par menzas nenit a fozesre, aztan egy nagy ustben lehet gulyast fozetni vagy huslevest, egy grillen meg husit sutni.
    Ajendek helyett meg a vendegek adjak a hozzavalot (szigoruan 1-2 nappal a buli elott), csirke, tojas, teszta, husi, suti, kenyer, kalacs, fasza hazipalinka, hazibor.
    Azert nagykerben is meg lehet venni a piat, es csak muanyag poharakbol meg tanyerokbol kell inni ill. enni.
    Ezt az egeszet celszeru valami kirandulo helyen muvelni, ahol esetleg van egy panzio alvasra vagy lehet satorozni. Es szerintem nem kell feltetlenul ugyanakkor unnepelni, amikor egybekelnek, vagy ha nagyon akarjak, akkor ki kell venni magukkal a hazassagkotot a buliba, es kesz.

    Kulonben ezt nem viccbol irom, szerintem igy is meg lehet szervezni, persze izles dolga az egesz, de hogy en nem fogok feher terito mellett egy etteremben feszengeni az biztos.
    A bulihoz szerintem elengedhetetlen az elo zene, amit nem konnyu megszervezni. Ezt meg nem igen gondoltam at, de mindenkeppen valami hakni zenekar kell, ami mindent tud jatszani, persze a kesoi orakra egy DJ jol jon.
    Vendegeket busszal szallitatni jo otlet, foleg ha a ket csalad messzi lakik egymastol (1500km az estemben), ill. a helyszin is messzeesik.

    Az eskuvoi szervezok meg szerintem leveszik az embert, es ugy sem tudnak ugy megszervezni ahogy nekem tetszene, ugyanis nem erdeke a low budget, meg nem ismeri jol a az egybekelo part sem, igy eleg nehez raerezni a stilusukra.

  • 2007.05.10 10:37:29soleeroo

    udv a tarsasagnak!

    nekunk eskuvoszervezon keresztul bonyolodott az egesz.

    nem ismerek annyi szervezot, de a mienk heti kapcsolatban allt velunk, mindent megbeszeltunk, hogy pontosan az elkepzeleseinknek megfelelo legyen a lakodalom. kenyelmes volt, mert nem nekunk kellett 50 helyre telefonalni, hogy hol lehet papirpoharat 10 fillerert kapni, o bonyolitotta az italbevasarlast a nagyker-ben, stb... millio apro ugyet.

    az anyakonyvvezetot kihivtuk a vacsorahelyszinre, hogy ne legyen kaosz a helyszinrol-helyszinre vandorlasnal, es az eskuvoszervezonk volt egyuttal a ceremoniamester is. hat igy.



    ja igen: kertunk mar nem emlekszek pontosan, kb 8-10 etteremtol email-en ajanlatot, utana ezeket az eskuvoszervezonek atadtuk, es abbol meg sikerult neki alkudni egy jelentos osszeget.



    nem penzzel tuzelunk otthon, de mi ugy voltunk vele, hogy ez eletunk egyik legfontosabb napja, ahol mi jol szeretnenk erezni magunkat.

    es ez nem fer ossze azzal, hogy mellette meg nekunk kell mindent szervezni, mindenre odafigyelni, meg mindenki tolunk kerdezi, hogy hol talalja a papirpoharakat. mi csak bementunk, kajaltunk, tancoltunk meg jolereztuk magunkat.



    meg valami az elhangzott szamadatokkal kapcsolatban: ha valaki 850 ezerert ossze tud hozni onerobol egy lakodalmat, ami eskuvoszervezovel 1 guriga lenne, tegye fel maganak a kerdest: tenyleg megeri nekem a stressz azt a megsporolt 150 ezer forintot?



    es utoljara: abban mi a lakodalom, hogy hidegtalas szendvicset etetek a haverokkal? azt az ev barmelyik napjan erolkodes nelkul hoznank...

  • 2007.05.10 10:49:22szaffie

    Én vidéken élek, és felénk az utóbbi időben az a szokás, hogy az anyakönyvvezető kimegy a helyszínre, ami ugyebár a pár ízlése szerint van feldíszítve. Sokkal hangulatosabb és meghittebb, régen én csak akkor mentem el az esküvőkre, ha nagyon muszáj volt, mert teljesen kiborító, amikor többszáz ember próbál betömörülni egy levegőtlen, meleg, ronda házasságkötőterembe. Illetve kicsit előremennék a témában, miszerint a következő az ajándékozás lesz. Nemrég voltam egy esküvőn, a pár már kismillió éve együtt él, tehát mindenük megvan, pénzt leszámítva. Ők beleírtak egy kis versikét a meghívóba, ami vhogy így hangzott: "Ajándékot ne hozz, háztartásunk komplett, zsebünk viszont üres." Jó, tudom, hogy ez most béna, mert nem is rímel, de ha haza megyek, megnézem hogy hangzott pontosan. A lényeg, hogy jól bejöttek a számításaik.

  • 2007.05.10 11:55:30Juliet

    Ez szerintem igen hülye szokás mostanában. Meghívást kaptunk még tavaly egy igen puccos pesti esküvőre (ország másik vége), és a meghívóban benne volt, h a nemtudommelyik áruházban ott van az ő listájuk... olyan hangnemben, h ha nem onnan veszek valamit, akkor inkább el se menjek.



    Ettől a meghívó is "elcsúfult", nem a meghívás volt a lényeg, hanem az ajándék.

  • 2007.05.10 12:06:05vasszűz

    Spec. a kecskeméti Városháza dísztermére sok mindent rá lehet mondani, de hogy ronda meg lehangoló, azt nem.

  • 2007.05.10 12:08:50kacsus

    Nem sajnálod a 150 ezret az esküvőszervezőtől, de a vacsorán papírpoharak vannak, Soleeroo?? elég végletes vagy... Szerintem az ember gondolja át, mennyit tud rákölteni, és ki az akit tuti ott akar látni az esküvőjén, és intézze saját maga. A cikk pár apró tippforrás lehet, de a lényeg rajtunk áll. A saját esküvőm megszervezését nem tartom rémálomnak, nem kell mindent túlparázni. Juliet, egyet értek a meghívó szöveggel, ne legyünk már ilyen spurok... a vendégek többsége úgy is megkérdi, minek örülnék, és ott finoman el lehet mondani, h. mindenünk van....

  • 2007.05.10 12:17:19soleeroo

    Szerbusz Kacsus,

    az en hibam, felreertettel - a papirpohar egy pelda volt, termeszetesen nem papirpoharas vacsorank volt :-)



    (egyebkent az a 150 rugo mar a kialkudott vacsora aran bejott)



    de maximalisan egyetertek veled: a cikk jo lesz tippforrasnak, aztan mindenki maga donti el.



    vannak emberek, akik a sajat eskuvojuk megszervezeset presztizskerdesnek veszik, vagy itt latjak az eselyt onmaguk megvalositasara, azoknak nyilvan mondhat az ember, amit akar, ugyis a sajat fejuk utan mennek.



    amivel termeszetesen nincs is semmi baj, szabad orszagban elunk.

  • 2007.05.10 13:05:59szaffie

    A kecskeméti Városháza díszterme tényleg nagyon szép, de a legtöbb kisváros nem rendelkezik ilyennel. Az ajándéklista meg szerintem egyáltalán nem spur, hanem praktikus. Inkább küldök egy köre-mailt a meghívottaknak a hőn áhított ajándékokról, minthogy feszengve mondjak köszönetet a tizedik ronda porcelánvázáért. És sajnos sok embernek nem jut eszébe, hogy érdeklődjön az ifjú pártól, pl. valaki biztos úgy gondolja, hogy a csipketerítő gyönyörű ajándék, de attól még nálam a szekrény mélyén fog porosodni.

  • 2007.05.10 13:09:24szaffie

    jav. kör e-mail (vagy vmi ilyesmi)

  • 2007.05.10 21:22:45Magenta

    Soleroo, ne is haragudj, de ez az "aki ott akarja megvalósítani önmagát, annak úgyis lehet bármit mondani" elég nagyképűen és bután hangzott, még ha nem is annak szántad.
    Én is mondhatnám, hogy sajnálom azt, aki macerának érzi, hogy élete legfontosabb napjának a szervezésében részt vegyen... Mi ketten azért nem bíztuk szervezőre a dolgot, mert élvezzük a szervezést, hogy látjuk kialakulni a dolgot és nem érezzük tehernek, mert annak a napnak a gondolatától is boldogok vagyunk. Nekem öröm volt két órát beszélgetni a virágossal, mire hármasban (a vőlegényem, a virágos meg én) összehoztuk az aznapi "virágdolgokat". Egy estét ültünk kettesben az internet előtt, mire megtaláltuk a tökéletes tortát és két hétig keresgéltünk, mire találtunk valakit, aki rólunk mintázott nászpárt csinál a tortára, amit elteszünk emlékbe, mert nem akartunk ronda sablon cukrászdait. Előre vigyorgok, ha arra gondolok, hogy fognak a szülők örülni a nekik készített köszönőajándékoknak (gajababa).

    Persze a spórolás se mindegy, de én egy olyan esküvőszervezőt találtam a neten, aki szimpi volt, addigra viszont megszerveztünk mindent. Két hónappal az esküvő előtt, mi már kész vagyunk vele. :)

Blogok, amiket olvasunk

FOODY A világ 10 leggazdasabb séfje

A világ leghíresebb séfjei sokkal többek, mint szakácsok, ôk már márkák. Na de ki vezeti azt a listát, ahol Nigella csak az utolsó helyet tudta megcsípni?

ZEM 8 tanács kezdő futóknak, hogy ne hagyd abba a harmadik héten

Bárki elkezdheti, majdnem bárhol végezhető, és egy jó cipőn kívül semmi sem kell hozzá. Adunk néhány tippet, hogyan találhatod meg benne az örömödet, azaz hogyan nem fogod abbahagyni a futást pár hét után.

GADGETSHOP Így válassz okoskarkötőt

Az értékesítési adatok alapján az okoskarkötők az idei év slágercikkei lehetnek. Én is az okoskarkötők szerelmese vagyok, így elárulok néhány titkot, hogy tudj választani a több száz elérhető fajtából.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta