OFFLINE

Az angol iskolások utálják Jamie Olivert

2007. március 27., kedd 15:21

Jamie Oliver az angol tízévesek legnagyobb ellensége, derül ki a School Food Trust felméréséből. A megkérdezettek legnagyobb baja az angol tévészakáccsal, hogy hadjáratának köszönhetően nem lehet már hamburgert és sült krumplit kapni az iskolai étkezdékben és büfékben. Korábban választhattunk olyasmit is, amit szeretünk, de mára Jamie Oliver miatt nem maradt más a menün, mint gyümölcs és párolt hal. Szóval a fickó nem tartozik a kedvenceink közé"- mondták a megkérdezettek.

A felmérésből az is kiderült, hogy Oliver próbálkozásai ellenére sem esznek a tinédzserek több zöldséget vagy gyümölcsöt Angliában.

Jamie Oliver úgy két éve vette a fejébe, hogy kiirt minden egészségtelen ételt az angol iskolák kantinjából, amihez a brit kormány támogatását is megkapta. (Forrás: Daily Mail)

Ne maradj le semmiről!

KOMMENTEK

  • 2007.03.27 20:24:13Popsugar

    Szegény gyerekek..... 100 kilósan 5 év múlva nem így fogják gondolni.

  • 2007.03.28 08:07:54Los Alamuszi

    Láttam azt a műsorát, amiben a sulis kaják írtásáról csinált.

    Döbbenet volt, miket adnak az angol menzákon, milyen minőségben, mennyi pénzért...Csupa készkaja, a legalja minőségből.

    Inkább egy finomfőzelék az itthonin, pedig azt utálom is, meg rossz is volt!

    A diákok meg teljesen erre vannak rácuppanva, voltak, akik dührohamot kaptak, mert nem juthattak hozzá a napi ketchpos sült krumplijukhoz, egy másik meg összehányta a menzát az új kajával. (és az anyukájuk csak tördelte a kezét ezt látva, mondván, semmit nem eszik mást a gyerek, otthon sem, csak a mrelit krumpliból a sült krmplit, meg a szar dínó falatokat)

    És Oliver nem ám zöldséggel, meg salátával akarta őket tömni, hanem olyan, többnyire olaszos kajákkal, amikben szinte el van dugva a vitamin. Igaz, nem mirelit, hanem a helyszínen készül.

    Nem a kedvencem a hapsi, de abból, amit ott láttam, igaza van.

  • 2007.03.28 08:35:44paaj

    Ez a manus nem normális. Már ha igaz az amit írtak előttem, hogy tésztával tömi a tiniket.

    Miért ne ehetne sült krumplit a gyerek ha egyszer azt szereti?? De adjon mellé salátát! Sőt, a sült krumpli egy része helyett legyen saláta. A sült krumpli pedig legyen igazi krumpliból, helyben sütve. A húsokat is fokozatosan tolja el az egészségesebbnek tartott húsok irányába. Az árakkal is lehet játszani, az egészségtelenebb legyen kicsit, később jobban drágább. Így szinte észrevétlenül lehet átállítani a gyereket egészségesebb táplálkozásra...

    És ezzel egyidejűleg sokkal több mozgás. Ha mindegy , Jamie-t eddig se tartottam sokra.

  • 2007.03.28 09:31:23Verocs

    paaj, és miből gondolod, hogy a sültkrumpli mellé enni a salátát? Nagyon durva hisztit rendeztek :D Az árakkal sajnos legfeljebb fősulin/egyetemen lehetne játszani :(

  • 2007.03.28 09:35:48lucrezia b

    olaszos kaja=tészta



    gratulálok!

  • 2007.03.28 09:52:11Buzz Lightyear

    Uramatyám! Ti tényleg azt gondoljátok, hogy az olaszos kaja=tészta????

    Frankó. Jól képben vagytok. Olaszos kaja= sok tengeri herkentyű, sok zöldség, és némi tészta. Pl. az olaszok sose esznek főfogásként, pláne nem egytálételként spagettit, mint mi. Egyébként ebből a sorozatból én is láttam régebben, csinált a büdös kölyköknek pizzát is, de sok zöldséggel, meg egy valag más kaját, amik tényleg lényegesen változatosabbak, és egészségesebbek voltak, mint a hamburger-sült krumpli-ketchup kombó. A kölykök meg csak néztek, mint hal a a szatyorban.

    Amúgy szerintem a fő bűnösök a szülők, nyilván otthon is csak ilyet adnak a gyereknek, akinek rendesen főznek, az nem akar állandóan hamburgert enni. Hol van az egy hátszínhez zöldborsmártással... :)

  • 2007.03.28 09:52:47Buzz Lightyear

    Amúgy J.O-t én is utálom, csak én nem ezért.

  • 2007.03.28 09:58:06Poison-ivy

    esküszöm csak azért regisztráltam, hogy leírjam, aki nem látta a sorozatot az nézze meg és utána beszéljen, hogyan akarja a srác "kinyírni" a gyerekeket.

    adatok: egy angol anya azt sem tudta a bevásárlólistájára írt bazsalikom micsoda

    az angol gyerekek nagyrésze székrekedéssel küzd a túlsúly mellett és külön ambulancia van a számukra, hogy segítsenek nekik. volt olyan kölyök aki hetekig! nem volt vécén.

    a gyerekeknek fogalmuk sincs hogy néz ki a hónapos retek.

  • 2007.03.28 10:05:10Birka

    Hát az, amit az angol gyerekek esznek a menzán az...

    Fúj. Ez a legfinomabb szó, ami eszembe jutott. Kb. a Tuskó gazdaságos szintjén van, de inkább lejjebb.

    Amúgy volt egy időszak, amikor a műsorban egy suliban volt egészséges kaja is, meg a junk food, az egészséges rájuk is rothadt. Ennyit arról, hogy saláta a sültkrumpli mellé.

  • 2007.03.28 10:12:50Poison-ivy

    azt a sorozatot tényleg látni kell.. az ember életkedve elmegy, hogy miket esznek a gyerekek és a sültkrumpli meg a dínós izé még a legjobbak közé tartozik..

    van amelyik képes csak gumicukrot és kólát ebédelni.. és nem egy évben egyszer, hanem hosszú évekig.

  • 2007.03.28 10:21:24Jelle

    Már írtam egy másik cikknél, hogy vannak anyák, akik szünetben a kerítésen beadják a mekis csomagot a gyereknek, mert hogy "joga van azt enni, amit szeret" :-)



    A sorozatot láttam, hát nem tudom, kedves Paaj, hogy te mivel eteted a gyerekeidet, de gondolom te sem azt a szemetet adod nekik, mint amivel az angol iskolák tömték a jövő nemzedékét.



    Jamie olasz körútján elment egy óvodába, ahol döbbenten vette tudomásul, hogy már a 4 évesek is tudják, mi az az articsóka (mellesleg az összes zöldséget felismerték).

  • 2007.03.28 10:47:53é

    Na ja, angol konyha, egy hetet voltam Londonban, kész szenvedés volt.

    Én vendéglátó szakon végeztem a Fősulin, vega vagyok 10 éve, és olaszos konyhát viszek. Tésztát kb. 2 hetente eszem.

    Én imádnám, ha J.O. főzne rám!!! Anno próbálkoztam a menzával, de mivel anyukám otthon volt, inkább hazajártam enni, már általános isk. 2. osztályától (ott laktunk a suli mellett, haza is engedtek.)



    J.O. szuper. Lehet, hogy emberként nem mindenkinek szimpatikus (nekem igen), de remek szakács!!! Nekem a szakácskönyveiből is megvan kettő, noha kevés itthon is beszerezhető alapanyagú kaja van benne (pl. rengeteg friss tengeri hal, halat eszem, csak húst nem, de itthon kb. 3 féle mirelit halat árulnak...) és egyébként is fejből szeretek főzni. De érdemes legalább egybe belelapozni! Egyszerűen és gyorsan elkészíthető fogások, rengeteg zöldség, sok javaslat és ötlet ízesítésre, életmód tanácsok...

  • 2007.03.28 10:59:13Shel

    Én csak azt kérem, irtsunk rövid i-vel...egyébként meg szerintem ez a megvalósuló természetes szelekció.

    Tudom, hogy nem a gyerek a hibás az intelligens szüleiért, de hát, amíg a gyerekvállaláshoz nem kell átesni egy szűrőjellegű vizsgán, mint pl. az autóvezetéshez...addig lesznek ilyen igénytelen szülők, akik igénytelen gyerekeket nevelnek, akik majd igénytelen gyerekeket nevelnek, akik majd, stb.

    Jó hír viszont, hogy az ördögi körből lehet kiút az igénytelen, de nem teljesen sötét szülők és gyerekek számára, akik legalább élnek a felkínált lehetőséggel, és ne. hányják le a segítő kezet, legyen az bár J.O-é.

  • 2007.03.28 11:02:26Cs

    Hát én szertem a halat, meg a zöldségeket, meg a tésztát, meg sokminden mást, de néha igen ferdeszemmel nézek mit tud alkotni ez a srác. Valahogy nem egy galaxisban van velem.

  • 2007.03.28 11:15:01paaj

    Kedves Verocs, miért is verték ki a hisztit? Mert egyik napról a másikra "no kedvenc, zabálj mást" akciót tapasztaltak. Én is kivertem volna a balhét.:D HA viszont megjelenik a lehetőség, hogy mást is ehetsz mint a mirelit szart akkor előbb utóbb csak kipróbálod, nem? Ha meg a mirelit szar mellé kapsz egy kis mást is ami jó meg egészséges azt is megkóstolod előbb utóbb, nem? Ez az átszoktatás lényege! Jó, a beszűkült szülővel nem tudsz mit kezdeni de a suliban ha jónak találja a gyerek az egészségesnek mondott kaját akkor szól az anyjának, hogy csináljon az is olyat, nem?

  • 2007.03.28 11:18:12Marvin

    Sokan gondolják azt, hogy az olasz konyha egyenlő a vastag paradicsomszószos, húsos szütyivel nyakon öntött, reszelt trapistával beborított, péppé főzött tésztákkal. Szerintem egy olasz sikítófrászt kapna ha elé tolnátok ebéd gyanánt.



    Hiába is minden erőfeszítés. A gyerek azt fogja szeretni, amit otthon megszokott. Nálunk is volt próbálkozás, hogy ne lehessen csipszet kapni az iskolai büfékben. Aztán ha nem lehet? Akkor majd beviszi a gyerek a hátizsákban...



    Nagy igazság, hogy mindenki olyan, mint amit megeszik.

    Lehet itt bírálatot mondani, de jelenleg Magyarország is az a hely, ahol az emberek 80%-a számára a zöldség csupán mint kiegészítő szerepel a táplálkozásában.

  • 2007.03.28 11:27:29é

    Még jó, ha legalább kiegészítőnek esznek zöldséget. Sokan azt hiszik, a sült krumpli a rántott husi mellé elég zöldség....

    A férjem mielőtt megismert, nem is ismerte a zöldségeket sem(cukkini????). Az anyja főztjét ma már nem eszi meg, csak az enyémet, meg az én szüleimét. Nekem mázlim volt a szüleimmel is, nem vegák, de nem zsírban sült kaján meg pörköltön nőttem föl. Tényleg nagyon meghatározó, mit kap otthon egy gyerek enni!

    Azt bírom, ha valahol kiderül, hogy nem eszem húst, döbbenten kérdezik "akkor MIT eszel"??? Hát, étteremben, ha lehet semmit :(((.

  • 2007.03.28 12:05:12RAMBO

    Én szeretem Jamie Oliver műsorait, jó (kinézetű) kajákat is főz, sajnálom, ha nem vagyok trendi, mert nem utálom.



    Az iskolai kaja reformos műsorában volt olyan gyerek, aki csak csokiféléket (nápolyit, csokit, karemelles izéket, stb.) vitt tízóraiara. Olyan is volt, aki NEM LÁTOTT MÉG SÜLT CSIRKÉT ÉLETÉBEN. Csak ipari húspépből készített szemetet evett. A kiscsávók többsége nem ismerte a zöldségeket sem, soha nem is kóstolta őket.



    Voltak a műsorban olyan barom szülők, akik a kerítésen keresztül adták be a kölykeiknek a hamburgert.



    Senki nem lehet próféta a saját hazájában.

  • 2007.03.28 12:36:48lajafix

    Én láttam a műsort, megdöbbentő milyen szarral tömték 39 penny/napért a gyerekeiket, a jövőjüket, a normális kaja meg csak 50 penny anyagköltség.



    Jól csinálta JO, ezért tisztelem. A többi meg mit számít?

  • 2007.03.28 12:41:36Pekkus

    Ez a műsor nagyon durva az tény. De pont a múltkor állapítottam meg, hogy J.O. nekik olyasmi lehet, mint nekünk updateNorbi. A csapból is ők folynak kedves családjával együtt. Nem csodálom, ha minden jószándékuk ellenére néhányan kapásból elutasítanak mindent, amit mond.

    Én egyébként csípem.

  • 2007.03.28 12:44:21gabesz.uk

    En mar ket eve Angliaban elek es itt jarok foiskolara. A menza nagyon szep, sokfele etel van, meg salatak es gyumolcsok is, de ugy veszem eszre az emberek tobbsege nem ezt eszi hanem persze a jol bevalt sultkrumplit. Valaha en is szerettem de itt az emberek minden egyes nap azt esznek, es ha lehet akkor mindenhez. Amikor pizzaszeletet vagy tesztat veszek a menzan mindig megkerdezik hogy kerek-e melle sultkrumplit, mert itt ez igy szokas.

    A munkahelyemen ugyanez a helyzet. Ketfele etel kozul lehet valasztani, az egyik a vegetarianus a masik meg nem. En eleinte naivan azt gondoltam hogy a vegetarianus az egeszseges verzio, de ra kellett jonnom hogy az tobbnyire valami vegetarianus hamburgert es az elmaradhatatlan sultkrumplit jelenti.Friss zoldseg nem sok van benne.

    Amugy az itteni fiatalokra nagyonis raferne egy kis eletmodvaltoztatas mert nagyon sok ember kuzd sulyproblemaval. Sajnos sok szulo tenyleg nem figyel oda arra hogy mit eszik a gyerek, van olyan kollegam aki a ket eves gyereket a McDonaldsba viszi enni..... Szerintem ez nem normalis.

  • 2007.03.28 13:02:24é

    Jé, erre még nem is gondoltam, de tényleg Norbi-effekt miatt utálhatják.

    Mondjuk óriási különbség, hogy ő ért ahhoz, amiről beszél, és amit csinál.

  • 2007.03.28 13:22:31Louuu

    ...arról nem is beszélve, hogy szimpátia tekintetében is ég és föld Norbi és Jamie.

    A törekvésével teljesen egyetértek. Pedagógiai érzéke viszont semmi. Először azon kéne gondolkodni, miért ragaszkodnak az angol (nyugati vagy akár magyar) gyerekek a dinófasírtjukhoz. Azért, mert számukra ez az egyetlen örömforrás. A kutya sem törődik velük, a szülői gondoskodás kimerül az etetésben. A mű kajákat pedig úgy keverik ki a laboratóriumokban, hogy az ízük minél "átlagosabb" legyen, vagyis, hogy ne kelljen ínyencnek lenni az élvezetükhöz.

    Erről az a tonik reklám jut eszembe, hogy "Tanulja meg szeretni a Tonicot!" Bár az is elég cukros, de azért más íze van, mint a kóla és barátainak.

    A folyamatos becsempészés eredményesebb lett volna.

  • 2007.03.28 13:54:43indapasssucks

    Kár, hogy egyes emberek ilyen befolyásra tehetnek szert és ekkora rombolást végezhetnek.



    Aki a "szalonnás tükörtojás kovi ubival és fehér kenyérrel" ellen van, az jó ember nem lehet, és pláne ellenem van.

  • 2007.03.28 14:07:14Popsugar

    Addig ameddig nem látja otthon azt a gyerek hogy normális főtt étel gőzölög az asztalon addig nem fog átváltani rá . Én is láttam azt a műsort amiben az iskolás gyerekek étkezését készült megreformálni. És ott elmondta a gyerek anyja is ( asszem burkoltan)hogy ő nem is szokott otthon főzni!

    Valóban,sokkal kényelmesebb benyúlni a hűtőbe és kivenni egy zacsi sültkrumplit !

    De nem egésszégesebb!

    Én főzők otthon , és igyekszem mellőzni a mirelit cuccost, de sajnos néha becsúszik . :(

  • 2007.03.28 14:08:23ehran

    paaj:

    Nem egészen értek Veled egyet, ez így nagyon általánosan biztos nem állja meg a helyét, hogy "ha van egészséges is a választékban, majd ki fogják próbálni azt is". Mind a környezetemben élökön, mind - sajnos túl gyakran - saját magamon is sokszor tapasztalom, hogy nem próbál(-ok) ki új dolgokat, ha egyszer van lehetöség azt enni, amiröl biztosan tudja(-om), hogy szereti(-em). Gondold el, ott van egy rakás kedvence a gyereknak az étlapon, és látja hogy mellette meg van valami, amit még soha nem evett, de kb. úgy néz ki, mintha a nyulak ebédjét hozták volna el, szerinted mennyi az esélye, hogy magától megkóstolja? Általános iskolásokról van szó, tehát kisebb gyerekekröl, igenis sok esetben dönteni kell helyettük, hiszen ök még nem tudnak felelösségteljesen gondolkodni.



    Egyszer nyaraltam egy itthoni üdülöben, ahol csereüdültetés keretében belga és angol gyerekek is voltak. Az üdülö konyhája meglepöen jó volt. Érdekes volt megfigyelni, hogy mit müveltek a gyerekek az egyes ételekkel. A hús - krumpli párosítással nem voltak gondok, még abban az esetben sem, ha mondjuk krumplipüré volt. A levesek, rakott dolgok nagy része ott maradt, a fözelékeket meg egyszerüen nem értették, mi is az. :) Láttam olyat, aki a leveshez/salátához próbálta enni (aki félreértené: nem butának akarom beállítani a gyerekeket, csak nem tudtak mit kezdeni vele), de szinte kivétel nélkül otthagyták egy gyors kóstolás után.

    Pozitív volt, hogy a külön a számukra felállított salátabárt rendszeresen látogatták, de sajnos ott is jobban fogytak a majonézes dolgok, mint a többi. Az elsö hét végére megbeszélték a konyhásokkal, hogy külön menüt kapnak, melynek java részét a tésztafélék, hamburger és a már említett hús-krumpli felállás tette ki.

  • 2007.03.28 14:33:01Jelle

    Kedves Ehran, az egy jellegzetes magyar téveszme, hogy a főzelék egészséges. Lehet, hogy zöldségből van, de agyon van főzve, fűszerezve és be van rántva...



    Amúgy igaz, a nyugatiak nem esznek magyaros főzeléket, valóban nem is tudják, mi az.

  • 2007.03.28 17:35:16ehran

    bolletje:

    Igazad van, nem is az egészséges voltát akartam kihangsúlyozni, inkább annak az ételválasztéknak a szegényességét, amit hajlandóak voltak elfogyasztani. Bár egyébként a pizzánál és a hamburgernél (hagyjuk most az otthon elkészíthetö verziókat, nyilván ki lehet hozni belölük normális ételt is) még így is egészségesebbnek tartom a fözeléket.

  • 2007.03.29 11:20:49boszor

    Ismerőstől hallottam, és belegondoltam, hogy én is így voltam vele: a gyerek az egyszerű kaját szereti - átlátható, szósz nélkül, kevés alapanyagból. Pl. hús-krumpli. A saláta, tészta, vagy hasonló sok alapanyagból álló, furcsa ízű fűszerekkel megpakolt cucc nekik gyanús. Főleg, ha valaki úgy vezeti fel, hogy ez egészséges - annak már csak önszuggesztiós alapon is rossz az íze.

    Egyetértek a Norbi-effektussal is, én pl. a Stahl Jutkával vagyok így, lassan hányok tőle, mert mindenhol a kis mókusarcát kell lássam...pedig a kajái egy része nem is rossz :-p

    A kölköket pedig sajnálom, mert télleg szar ügy lehet egyik napról a másikra nem kapni olyan kaját, amit szeretsz. És nekik nem egy héten egyszer kell "egészségeset" enni, hanem minden áldott nap...egyetértek paaj-al, aki a legelején mondta, hogy fokozatosan kellett volna átállni, és meghagyni a sültkrumpli-sülthús egészséges változatát is.

  • 2007.03.29 14:05:55mucó

    Több megjegyzéshez is szólnék:

    - szerintem J.O.-t ne vegyük egy kalap alá mindenki Norbijával. Valaki jól megfogalmazta, hogy J. azért ért a konyhaművészethez. Norbinak meg van jó mendzsere, aki tudja, hány bőrt lehet még lehúzni az elhízott társadalom problémájából. (Bocs, van egy sötét felesége is...) És akkor a stílusról még nem is beszéltünk.

    - Ami a szülő szerepét illeti, nekem is van egy 2 éves kisfiam. Lehet, hogy nem hiszitek el, de a kedvenc kajája a rakott karfiol. Beszélni még alig tudott, de napokon keresztül ezt hajtogatta, úgy jöttem rá. A brokkolit imádja, és általában minden zöldséget. Pedig nem vagyunk vegák, csak általában zöldséggel esszük a húst, és ez természetes lett számára is. Szerintem a mai színes zöldségköretek pl. jobban is néznek ki, mint a sült krumpli. Nehezebb esetekben pedig anyucinak pl. egy kis marketingre van szüksége, hogy megszerettessen bármit a gyerekével. Pl. zöldségből figurák a szendvicsen, stb.

    - Viszont nagyobb gyerekeknél szerintem több kell a szülői háttérnél, náluk már a trendi dolgok is hatnak. Feltételezvén hogy J.O. manapság trendi, szerintem jó ötlet volt részéről ebbe belevágni. Csak lehet, hogy kicsit több kreativitással kellett volna átvezetni a gyerkőcöket. Pl. vmi sztorit kitalálnia a vagány zöldségekről, akik kitartó harcban legyőzik a puhány kecsapszószos dagadt, pattanásos, zsíros hajú sült krumplikat, és a suli összes jó csaját befűzik...

  • 2007.03.29 16:32:26Marvin

    bolletje

    A magyar főzelék valóban péppé főzőtt zöldség, rántással. Sajnos így a vitaminok és értékes enzimek nagy része kárba vész, viszont mint élelmi rost forrás nagyon hasznos tud lenni.

  • 2007.03.29 19:15:39vasszűz

    Azért a főzeléket is el lehet egészségesen készíteni, ha nem főzi agyon az ember, és amelyiket lehet, nem rántja, habarja;)

  • 2007.03.30 07:27:53szaffie

    Sajnos itthon se sokkal jobb a helyzet. Anyukám általános iskolában tanít, és ő meséli mindig, hogy a gyerekek túlnyomó többsége pénzt kap tízóraira, és abból chipset és szénsavas üdítőt vesz. Nem értem mit gondolnak a szülők, mennyire egészséges az, ha a gyerkőcnek éveken át mindennap lecsúszik egy zacskó műkaja és 3 dl cukros vacak a torkán. Én anno szendvicset, pritaminpaprikát és tejet kaptam tízóraira.

  • 2007.03.30 11:21:31prometheus^

    Egy ismerősöm lányai (12-13 évesek voltak akkoriban) nem akarták elhinni anyámnak, hogy a sültkrumplit nem mekdonáldsz-krumplinak hívják és hogy egyáltalán nem a mekdonáldsz találta fel.



    Tehát a tendencia azért itthon is elég erős. Tudjátok ahogy közeledünk nyugatizán felé egyre inkább tojunk arra hogy mit eszünk: a lényeg, hogy MOST legyen kész (vagy már 2 perccel a MOST előtt) mert ide kell rohanni, oda kell rohanni, és mert stb. Különben is, ma már nem trendi az a csaj aki tud főzni. Az idehaza is egyre inkább gáz. Ettől függetlenül szerencsére még kitartanak a kulturális gyökereink és viszonylag sok az étterem meg az ételfutárok is ügyelnek (az igényesebbje) a változatosságra.

    Az angolok pedig betegesen kövérek. Szinte az összes. Angol barátaim mesélték hogy az angol lányok annyira tonnák hogy a legtöbb srác emiatt lesz homokos (de legalább bi, az fix). Az okosabbja inkább összejön egy külföldi csajjal. Már amelyik szintén nem tonnás.

    Bár amúgy ha belegondoltok, az amcsik se piskóták súlyfelesleg terén.



    Áldom az Égieket hogy ide születtem. Itt lehet finom ételt is enni, nem csak _kaját_ _zabálni_. Még...

  • 2007.03.30 11:39:14vasszűz

    "Angol barátaim mesélték hogy az angol lányok annyira tonnák hogy a legtöbb srác emiatt lesz homokos (de legalább bi, az fix)."



    Szerintem az angol lányoknak nem kellenek az angol fiúk, így aztán nem marad választásuk:D

  • 2007.03.30 12:53:34krisztina01

    Egyet értek Szaffie - val, mert sajnos én is ezt tapasztalom. Az én 9 éves lányom cikinek tartja azt ha az iskolába nem vihet pénzt vagy valamilyen cukros vmit, de én nem engedek neki. Az is dühít, hogy a tanárok megengedik ezt a gyerekeknek, hogy kóstolás nélkül otthagyák az ételt csak mert az nem a megszokott formában kerül a tányérjukra vagy mert nem is ismerik. Én azon szülök közé tartozom akik még fontosnak tartják azt, hogy a gyerek próbáljon ki új dolgokat is. Én majdnem mindennap fözők és megpróbálok minnél vátozatosabban főzni. Ezeket a gyorsfagysztott ételeket pedig melőzni hozzá kell tenni én ( 8 - 17 óráig )is és a párom is dolgozunk tehát nem otthon ülő szülők vagyunk. Van olyan osztálytársa a lányomnak aki alap ételeket sem ismer. Vannak felelőtlen és nem törödöm szülők akik inkább mirelit és gyorséttermi kajával etetik a gyereküket sajnos. Egyszóval rajtunk szülőkön van a felelőség, hogy mit adunk a gyermekünknek enni és, hogy milyen szokásokat lát és vesz fel.

  • 2007.03.31 18:48:42Susana

    Mar tobb mint egy eve Angliaban elek, talan erdekesnek fogjatok talalni a velemenyem ezert.

    Alapvetoen nem Jamie Oliverrel van itt gond, egyetertek a kezdemenyezesevel, jo otlet szamuzni az egeszsegtelen eteleket, legyen a szulo dontese hogy a menza mellett a gyerek mit eszik.

    Azonban Angliaban kicsit masok a szokasok,mint magyarorszagon,es ehhez meg 1 ev utan sem tudok hozzaszokni. En menzan, majd utana edesanyam foztjen nottem fel, illetve foiskola idejen en is probalkoztam fozessel. Amikor bevasarolni mentem,nem tudtam ellenallni a sok egeszseges zoldsegnek, alapanyagnak.

    De Angliaban ez nem igy van! Sajnos egeszen masok a taplalkozasi szokasok,es ez nem a gyerekek hibaja,hanem leginkabb a tarsadalome. Az osszes ruhauzletben,drogeriaban lehet chipset,edessegeket venni. A nagy boltok is ugy vannak berendezve, hogy minel tobbet lass beloluk. Es a nyersanyagok fozeshez? Katasztrofa!!!

    Eloszor is, csak egyfele meret van mindenbol, peldaul nem lehet szep nagy piros almat venni, hanem csak ugyanazt a meretet. Ha a farmernek a termese nem eloirasnak megfelelo,akkor nem veszik meg. Minden zoldseg es gymolcs ilyen. Mindezek melle a vizes bazisu termelest reszesitik elonyben, ami miatt minden vizizu.

    A legnagyobb reszuk elore csomagolt, elore felszeletelt, vagy akar elore megparolt, hogy csak a zacskoval egyutt beteszed a zoldseget a mikroba es keszen is van.

    Ez ugye nem egeszseges,es nem is izletes.

    Amugy alig hasznalnak fuszereket, so es bors aztan kesz.

    Az uzletek tele vannak kesz kajaval, amit csak mikrozol es eheted is. Tenyleg, erre specializalodtak. Reggelire ugye a szokasos angol reggeli, sult kolbasz,szalonna, tojas, bab. Napkozben szendvics, tesztasalata (de peldaul a boltokban alig lattam normal salatat, amiben csak zoldseg van),steak-kel vagy egyeb toltelekekkel toltott leveles teszta es persze chips.

    Aztan vacsira minden ami egeszsegtelen. Nagy nemzeti kaja a rantott hal sult krumplival, vagy sult kolbasz krumplipurevel. Vagy spagetti,ami meg oke lenne, ha hasznalnanak normal fuszereket. Nekunk legalabb megvannak a jo kis nemzeti eteleink,amikre buszkek lehetunk, amikhez jo alapanyagaink vannak.

    A gyorsettermek mindig tomve vannak,es a legbosszantobb amikor apro,meg babakocsiban setalni vitt gyerekeket etetnek hamburgerrel. Mert a McDonalds olyan jo,hogy lehet tejet venni! Ami persze mint mindenhol, muanyag izu. Otthon neha egy pillanat alatt megittam fel liter tejet, itt pedig meg muzlihez sem szeretem hasznalni.

    Amugy volt angol fonokom (egy kis hotleben dogloztam) furcsan nezett ram amikor nekialltam fozeleket fozni,nem tudtak mi az.

    Valahogy az angol etkezesi kulturat kellene megvaltoztatni,de ilyen feltetelek mellet lehetetlen. Valahol az aruhazlancoknak kellene elkezdenie, de hat tobb a bevetel az egeszsegtelen kajabol,na meg az olcsobb is, es egyszerubb is elkesziteni,es a sok vasarolgatas es bulizas kozben az angoloknak nincs ideje odafigyelni arra, hogy tulajdonkeppen az eletukrol van szo...

  • 2007.04.02 14:52:22Veruska

    J.O.-hoz hozzászólva:



    Aki látta a műsort, tudja, hogy nem egyik pillanatról a másikra váltottak egészséges kajára. Kezdetben meghagyták a sült krumpli-dínó,stb. kajákat is, s mellette kiraktak egészséges, normális ételeket is.

    Eleve alig akadt gyerek, aki abból kért, de aki kért, az is kidobta majdnem az egészet.



    Nagyon jó ez a kezdeményezés, engem személy szerint minimálisan sem izgat, hogy nem tetszik a kölköknek, igenis hogy egyék ezt.

  • 2007.04.03 10:14:55Picinger

    Ez a rosszul etetem a gyereket dolog itthon is megvan. Én egy hónapban kb egyszer megyek Mekibe, vasárnap délben. Megdöbbentő, hogy dugig van a hely kisgyerekes családokkal!!! Az, hogy én 23 évesen, egyedülállóként nem főzök magamra minden hétvégén, az ok, de hogy a saját gyerekeimet majd a Mekibe vigyem vasárnapi ebédre...

  • 2007.04.03 10:18:16Picinger

    Egyébként szerintem nem a gyerekeket, hanem a szülőket kell nevelni! Hiába kap a gyerek a suliban egy egyszer egészséges ebédet, ha haza megy, úgy is sült krumplit kap csokival. Így nem sok értelmét látom. A szűlő neveli a gyereket, nem JO, a gyerek a szüleire fog hallgatni, akármit is csinál.

  • 2007.04.03 18:53:23boszor

    Veruska: "minimálisan sem izgat, hogy nem tetszik a kölköknek, igenis hogy egyék ezt."



    Nem tudom, van-e gyereked, ha igen, nagyon sajnálom szegényt, ha meg nincs, addig ne is legyen, amíg így viszonyulsz a gyerekekhez. Nem az ő hibájuk, hogy vacak kajára szoktatják őket, mióta kibújt a foguk, és az sem az ő hibájuk, hogy nehezen szokják meg a hiperegészséges szuperzöldséget. Olyan megoldást kellene találni, ami legalább részben nekik is jó. Csak mert a felnőttek a nagyok és ők a kicsik, és mert a felnőtteknek kell(ene) több eszük legyen.

  • 2007.04.03 19:51:30vasszűz

    Susana, tényleg nagyon érdekes, amiket írtál, pláne annak fényében, hogy milyen jó tv-szakácsaik vannak.

Blogok, amiket olvasunk

A TASZ JELENTI Azt hittem, jobban járok, ha nem az autót viszem szervizbe, hanem én megyek orvoshoz.

Képzeld el, hogy 15 éve minden nap ugyanazon az útvonalon mész a reggeli csúcsban munkába, majd a délutáni dugóban haza. Újabban visszatérő fájdalmat érzel a lábadban, mikor kiszállsz az autóból.

MAI MANÓ Kép-párok #187

Kép-párok rovatunkban minden alkalommal két olyan fotót láthattok, amelyeket neves fotóművészek készítettek ugyanazon témában vagy olyat, amelyeken éppen egymás munkáira reflektálnak.

HATÁRÁTKELŐ A lakókocsis élet árnyoldalai

Gyakran olvasni, hogy „persze, mert mindig csak a külföldi élet pozitívumairól van szó”, ami mondjuk szerintem nem igaz, de nem is ez a lényeg, hanem hogy a például a furgonlakó létnek is vannak bőven nehézségei.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta