Elhunyt a harisnya

Zanza!

Az elmúlt évtizedben olyan kevés nő vásárolt harisnyát, hogy több alsóneműre és harisnyára szakosodott cég ment emiatt tönkre. A Toronto Star információi szerint a 25 és 54 közötti nők átlagban 1,8-szor viselnek harisnyát hetente, ami drasztikus visszaesés az  tíz évvel ezelőtti adathoz képest, amikor a hét egyik felében, hetente 3,5-ször mindig harisnyában voltak.

Divatszakértők szerint esély sincs arra, hogy ez a trend változzon, mert a hatvanas, hetvenes évekhez képest hatalmas változás történt a divat terén. "Míg korábban elképzelhetetlen volt, hogy a nők nadrágban menjenek dolgozni, hiszen az irodai etikett megkövetelte a harisnya és a szoknya viseletét, addigra mára a legtöbben nadrágkosztümben, capri-nadrágban vagy egyenesen farmerban járnak dolgozni. Annak ellenére, hogy a leggings és a térdzokni nagyon kedvelt manapság, ez nem pótolja azt a hatalmas vásárlótömeget, akik korábban nejlonharsinyába kényszerültek” - nyilatkozta a New Yorki Divatintézet kurátora az újságnak.

A divatban történt változásnak köszönhetően 1995-höz képest a tavalyi évben 68 százalékot esett a harisnyagyárak és boltok bevétele. "A legtöbb fiatal nő kényelmetlennek tartja a harisnyát. Utálják, hogy tapad és hogy állandóan figyelni kell, hogy nehogy felszaladjon. A nejlonharisnya manapság kizárólag a negyvenen felüliek körében népszerű."

Blogmustra