Éljük túl a másnaposságot!

Zanza!

Ha ebben a pillanatban az az érzése, hogy elefántok mászkálnak a fején stopliscipővel, nem bírja nyitva tartani a szemét, de aludni sem tud, szíve szerint pedig egész nap csak pizzát enne, akkor minden bizonnyal másnapos, és fittyet hányt azokra a megelőző lépésekre, amikre szülei tanították már tizenhat évesen, és amivel elkerülhető lett volna állapota. Azt nem ígérjük, hogy a cikkünktől kijózanodik, de felsoroltunk néhány olyan praktikát, amivel átvészelheti a napot.  

Felesleges most azon gondolkodni, mennyivel volna most egyszerűbb, ha tegnap két ital közt ittunk volna egy pohár vizet, ha legalább ivás közben nem dohányoztunk volna, vagy nem indultunk volna el éhgyomorra. Éppennyire nem szabad most azon töprengeni, hogy vajon megfelelően viselkedtünk-e, mindenkivel aranyosak voltunk-e, mert egyrészt már úgyis teljesen mindegy, másrészt a gondolkodás különösen fájdalmas ebben az állapotban. Az önmarcangolás helyett tehát szorítkozzunk inkább a regenerálódásra.

Koffein:

Vannak akik úgy érzik, hogy ettől kitisztul a fejük, de valójában csak átmeneti, mesterséges kijózanodást biztosít, valódit nem. Valószínűleg ébren tudunk tőle maradni, de az alkohol hosszadalmas lebontását nem segíti.

Kutyaharapás szőrével:

A lehető legrosszabb megoldás, mert úgysem állnánk meg fél pohár gyógysörnél, maximum gyorsan újra berúgnánk. Ha teljesen mindegy, hogy aznap mit csinálunk, akár ez is egy megoldás lehet, a májunknak viszont nem tesz jót, és csak növeli az alkoholszintet a szervezetben. 
 
Fájdalomcsillapítók:

Megoldást a gyógyszeres szerkényben is találhatunk, de itt nem árt az elővigyázatosság. Az aszpirin például jó lehet fejfájás ellen, de a ha gyomrunk is készen van, kifejezetten irritálhatja. Kerüljük az egyes vény nélkül kapható fájdalomcsillapítók hatóanyagát az acetaminophent, ami kifejezetten mérgező hatással van a májra, ha alkohol van a szervezetben.  

Gyümölcslevek, sportitalok:

Mivel a másnaposságot főleg kiszáradás és fontos ásványi anyagok hiánya okozza,  jót tehetünk magunkkal, ha sportitalokat és nagyon sok folyadékot fogyasztunk. Segíthetnek a gyümölcslevek is, attól függően, hogy mennyire reagál érzékenyen a gyomrunk a savakra.

Kaja:

Ha nagyon erős hányingerünk van, aminek nagyobb a valószínűsége, ha röviditalokat fogyasztottunk, próbáljunk meg enni. Ha viszont minden kijön belőlünk, hagyjuk. A legjobbat akkor tesszük magunkkal, ha nem terheljük túl magunkat. Apránként próbáljunk magunkhoz folyadékot venni.

Alvás:

Az egyetlen igazi gyógyír a másnaposság ellen. Mivel eleve fáradt a szervezet az éjszakázástól, az alkohol csak ront a helyzeten. Próbáljunk meg aludni. Ha viszont ez sem megy, majdnem ilyen jó félszemmel a tévét bámulni, vagy szénhidrátokkal telipakolni magunkat. A lelkünknek legalábbis jót tesz. 
Blogmustra