LÁJFHEKK

Így válassz magadnak szivacshengert!

2017. augusztus 24., csütörtök 12:05

Mint oly sok mindnennél, ezt is a célnak megfelelően kell kiválasztani, ebben segítünk.

Jó pár évvel ezelőtt írtuk, hogy a szivacshenger az otthoni edzőterem egyik fontos kelléke, és azóta egyre és egyre népszerűbb lett az eszköz, amit bemelegítéshez és edzés utáni nyújtáshoz is ajánlanak, mert az önmasszírozást a szervezet meghálálja.  De pontosan hányszor és mit érdemes használni, hiszen több fajta is van.  Egy New York-i fizikoterapeuta, Raechel Bugner a Women's Health magazinnak sorolta fel a fontosabb szempontokat. Részletek a hajtás után!

A szakértő azt javasolja, hogy hetente pár alkalommal masszírozzuk át az izmainkat, főleg, ha futni is szoktunk. Persze erre többségünknek nincs sem ideje, sem pénze, és akkor itt jön képbe a szivacshenger. És hogy működnek? Az izomban lévő csomók azt jelzik, hogy az adott területen nem valami jó a vérellátás, a masszírozással pedig ezen a problémán tudunk segíteni. Hozzátette, az egyik leggyakoribb tévhit az, hogy gyorsan kell előre-hátra görögni a szivacshengeren, valójában azonban érdemes visszavenni a tempóból, és igen, lehet, hogy ehhez nagyon oda kell figyelni és picit fájni is fog, de ez ezzel jár. 

1. Ha kezdő vagy

Akkor az a legjobb, ha olyan szivacshenger veszel elsőre, ami nem túl puha, nem túl kemény, és semmi plusz funkcióval nem rendelkezik. 

shutterstock 252126757
Fotó: Shutterstock

2. Ha lazítani szeretnél

Akkor lehet, hogy egy kicsit mélyebbre kell nyúlni a pénztárcádba, mert a szakértő egy olyan hengert ajánl, ami vibrál is, mert ez még jobban segít ellazulni az izmoknak, és azoknak is ajánlott, akik úgy érzik, túl sok fájdalommal jár a szivacshengerezés. 

szh amazon
Fotó: Amazon

3. Ha mély masszázsra van szükséged

Vannak kifejezetten masszírozáshoz készült hengerek is, a szakértő szerint viszont nem érdemes túlzásba esni, ő ugyanis többször találkozott már a kemény, hegyesebb tüskék okozta zúzódásokkal, igaz, főként olyanoknál, akik nem tudtak mértéket tartani. Külön előnye az ilyen hengereknek, hogy üresek középen, és bele lehet pakolni az edzőcuccok egy részét, így azok kevesebb helyett foglalnak.

dechatlon
Fotó: Decathlon

4. Ha jól át akarod magad gyúrni

A keményebb szivacshengerrel nagyobb nyomást tudunk gyakorolni az izmainkra. Persze ha úgy érezzük, hogy ez már túl sok a jóból, sőt, egyenesen kényelmetlen és nem tudjuk kellően elengedni magunkat, akkor nyugodtan vissza lehet váltani egy puhábbra. 

5. Ha utazol

Ilyenkor bizony a méret a lényeg, hiszen ezer más dolognak is be kell férnie a poggyászba. Bugner szerint viszont nem érdemes 30 centiméter alá menni, mert a kisebb hengerek nem biztos, hogy olyan hatékonyan segítenek karbantartani a testünket mint szeretnénk, és akkor feleslegesen cipeltük magunkkal az eszközt.

instersport
Fotó: Sportsdirect

Ne maradj le semmiről!

Blogok, amiket olvasunk

MAI MANÓ 6 híres első kép a természettudomány világából

A tornádóról egészen odáig a legtöbben azt hitték, csak valami babonás mendemonda, ami nem is létezik. Híres első képek.

SCHRÖDINGER Közeli vagy távoli jövő a fejátültetés?

A sajtóban néha elő-előbukkan egy hangzatos főcím, néha olyan is, amely 2017 végére már komplett fejátültetést is sugall. Mennyi igazság lehet ezekben? Hol tart a tudomány jelenleg?

HEALTH A legjobb módszer, ha leszoknál a dohányzásra

A leszokás sikerrátája "natúrban" csak 5-7 százalék. Ha viszont felkészülten állsz neki, ezt 50-70 százalékra növelheted. Leszokás lépésről, lépésre.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta