LÁJFHEKK

7 szuperegészséges ételpáros

2017. július 17., hétfő 08:14

A Tech Insider videójából kiderül, hogy milyen ételek összepárosításával segíthetünk a szervezetnek abban, hogy képes legyen nagyobb hatékonysággal feldolgozni a tápanyagokat.

Rengeteg olyan zöldség van, ami bár önmagában fogyasztva is rendkívül egészséges, egy-egy fűszerrel vagy más zöldségekkel együtt aknázható ki igazán. Maximalistáknak különösen ajánlott tehát a Tech Insider ilyen párosításokat felsoroló, most is kellemes, már önmagában is étvágygerjesztő zenével megspékelt videója. A különböző egymással lepaktáló zöldségek kooperációja mellett a tekintetben is szolgálhat meglepetésekkel a videó, mennyire szabadon kezelik egyesek a hozzávalók között szereplő „néhány csepp olajos öntet” kifejezést. 

Spenót + eper, illetve fekete bab + kaliforniai paprika

Elsőként a spenót és az eper szövetségre lépését emelik ki a lista készítői. A gyomor uralkodó kémhatás megnehezíti a spenótban található nagy mennyiségű vas kinyerését. Ekkor lép a színre az eper. Az eperben található C-vitaminból ugyanis 100 mg is elég ahhoz, hogy a spenót vastartalmának akár négyszeresét is képes legyen kiaknázni a szervezetünk. Hasonló a helyzet a fekete babbal, amelynek vastartalmát a kaliforniai paprikával csalogathatjuk elő.

Nyers zöldségek + tojás

A nyers zöldségeket színesre festő, jótékony hatású karotinoidok feldolgozása szintén nehézséget jelent a szervezet számára. A zöldségek mellé fogyasztott tojások sárgája azonban nagyban megkönnyíti a feladatot: 3 tojás háromszor annyi karotinoid feldolgozását teszi lehetővé.

Kurkuma + bors

A kurkuma fűszert sárgára festő kurkumin egyesek szerint számos betegség, így a neurodegeneratív, az autoimmun, a szív- és érrendszeri, és az anyagcserével kapcsolatos megbetegedések esetén is segítséghet. A kurkumin felszívódásában a borsfélékben megtalálható piperin javíthat. Egy tanulmány szerint 2 g kurkuminhoz 20 mg piperint adva 2000%-kal nő a kurkumin hozzáférhetősége. Azért nem árt óvatosnak lenni e tekintetben, a túl sok kurkumin ugyanis vesekövek kialakulásához vezethet.

Saláták + olajos öntet

A salátákhoz hozzáadott „kevéske” olaj zsírtartalma a tojássárgájához hasonlóan a karotinoidok felszívódásához nyújt segítséget.

Hús + rozmaring

A rozmaringnak is számos pozitív egészségügyi hatás tulajdonítanak, és a videó szerint állatkísérletekkel már bizonyították, hogy a benne található antioxidánsok miatt a megfűszerezett húsoknál 50-90%-kal csökkenhet a potenciálisan káros, rákkeltő vegyületek mennyisége. Ami biztos, hogy használatával csökkenthetjük a sófogyasztásunkat, és a szervezetünk ezért remélhetőleg nagyon hálás lesz. 

Édesburgonya + spenót

A jóval brutálisabb batáta néven is ismert édesburgonya A-vitamin tartalmának kiaknázásához cinkre van szüksége a szervezetnek. Az édesburgonyával összejátszó spenót cinktartalma segíthet abban, hogy a májban raktározódó A-vitaminból többet is képesek legyünk feldolgozni. 

Ne maradj le semmiről!

Blogok, amiket olvasunk

JÓ FÉNYEKET Szelfi tippek kezdőknek és függőknek

Fejlődni mindig lehet, és garantálom, hogy az itt felsorolt tippek közül még a Kardashian lányok sem ismerik mindegyiket! Sosem értetted, másnak hogy lesznek mindig tökéletesek a képei? Hát így

ÚTIKALAUZ ANATÓMIÁBA Miért olyan makacs az ekcéma?

A világ egyik legelterjedtebb bőrbetegsége, gyakran hosszú hónapokig vagy évekig is eltarthat, ameddig javulni kezd az állapot. Sőt, gyakran a terápia ellenére hullámzó ritmusban, újra és újra visszatérnek a tünetek. Min múlik a tartós gyógyulás?

LELKI ZÓNA A szépség mellékhatásai

Ami szép, az jó is! Ez az összefüggés automatikus működésbe lép, ha más emberekről mondunk ítéltet – akkor is, ha racionális énünk nem ért egyet vele. A kedvező fizikai megjelenés átterjed az egyén megítélésének más dimenzióira is.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta