Így készítsd el a brokkolit, ha jót akarsz magadnak

Zanza!

Előzetesként annyit, hogy a brokkolit nem túl jó ötlet leforrázni/szanaszét főzni.

A lábos + forró víz + brokkoli kombináció ugyanis leginkább arra jó, hogy megfossza a szegény ágrólszakadt káposztaféléket a vitaminjaiktól. A vitaminok mellett ráadásul a brokkoliban is jelenlévő, az eredetileg a rovarok elhajtásáért felelős, intenzív ízű, de kis mennyiségben akár a rák ellen is hatékonyak mondott glükozinolát-tartalma is jelentősen megcsappan a zöldségnek. A Tech Insider szokás szerint kellemes és nyugtató hatású zenével is megspékelt, bár ez esetben némi narrációval is beszennyezett videója szerint jobban járunk, ha mikróban puhítjuk fel a brokkolinkat. 

Párolókosárral a glükozinolátokért

A brokkoli C-, K-, és B-vitamin tartalmának megőrzésére a pár perces, mikróban párolós módszert javasolja a Tech Insider. Helyezzük a 2-3 centis darabokra vágott brokkolicsonkokat egy kisebb tálba, öntsük nyakon a kis rekettyést egy evőkanál vízzel, fedjük le a tálat egy lapos tányérral, és máris kész a brokkolipároló rendszer. Három perc a mikróban elég is a zöldségek megpuhításához, és így a vitaminok elkallódását is könnyen kiküszöbölhetjük. A rövid természetfilm narrátora szerint mikró híján egy speciális pároló kosarat is igénybe vehetünk a dologhoz, ami egy kicsit furcsa tanács, elvégre viszonylag ritka, hogy valaki ne rendelkezzen mikróval, büszke tulajdonosa legyen ugyanakkor egy üvegfedővel is megtoldott párolókosárnak. 

Blogmustra