Fahéjas vízzel a kilók ellen?

Zanza!

Bár van a vércukorszintre jótékony hatással van, ez a hatás csak kismértékű, nem egyértelmű tehát, mennyit segít a fehéj.

A fahéj nem véletlenül népszerű a diétázók körében, de annak ellenére, hogy jótékony hatással van a vércukorszint szabályozására, a fűszer élettani hatásával kapcsolatos kutatások annyira eltérő dózisokat alkalmaznak (120 mg – 6000 mg), és annyi egyéb változóval operálnak, hogy lehetetlen egyértelmű kijelentéseket tenni azzal kapcsolatban, pontosan mennyit segíthet a reggeli fahéjjal való feltúrbózása. 

shutterstock 650138920

Az Amerikai Diabetes Társaság is azt mondja, hogy bár van érzékelhető hatása a fahéjnak a vércukorszint étkezések közti alacsonyan tartására, ez csak viszonylag kis mértékű, nem ajánlott tehát ebből a szempontból a fahéjra támaszkodni. A Womens Health által megkérdezett dietetikus, Elisabetta Politi szerint sincs bizonyíték arra, hogy a fahéj a telítettség érzését elősegítve hozzájárulhat ahhoz, hogy csökkentse a fogyókúrázók étvágyát, hiába állítják ezt a különböző fahéjas ízesítésű táplálékkiegészítők és italok forgalmazói. Azt azért hozzáteszi Politi, hogy a szanaszét cukrozott üdítőitalok fahéjas vízre cserélése természetesen jó ötlet lehet, amennyiben valaki új utakat keres arra a kalóriabevitelének csökkentésére. Arra tehát biztosan jó a fahéj, ha valaki egy-egy ingerszegény, egyhangú ételt/italt szeretne úgy ízesíteni, hogy ne nőjön meg az adott étel kalóriatartalma.

Blogmustra