LÁJFHEKK

Vertek már át online kereskedők?

2017. június 4., vasárnap 18:33

Az internetes vásárlásoknál még mindig az a legnagyobb kérdés, hogy vajon mennyire bízhatok meg az eladóban, és tényleg azt kapom-e kézhez, amit a képek alapján elképzeltem.

Amióta világ a világ, mindig is voltak és lesznek is olyan kereskedők, akik üzleti modelljének fő eleme nem az, hogy a vásárlók bizalmát elnyerje, hanem hogy minél gyorsabban szerezzen minél több pénzt, még úgy is ha ezzel gyakorlatilag hülyére veszi a másik felet. Sokan éppen az ilyesfajta csalódások miatt még mindig úgy érzik, hogy az a legjobb, ha mindent rendesen szemrevételeznek, és éppen ezért tartják az internetes kereskedők is a legfontosabb feladatuknak, hogy a jó termékeken, könnyen kezelhető és biztonságos platformokon túl a felhasználóik bizalmát is elnyerjék.

shutterstock 590367566

De mi a helyzet ezzel egy olyan oldalon, ahol rengeteg eladó rengeteg termékét lehet megvásárolni. Mennyire bízhatnak meg az emberek egy online piactérben? Ha mindenhol azt hallja az ember, hogy ne higgyen el mindent, amit az interneten olvas, akkor hogyan győződhetek meg, hogy az állítása szerint az ország másik végén élő eladó majd valaha is feladja postán azt a porcelán unikornist, amit előre utalással kifizettem? Erre kereste a választ a Vatera.

Sokan még mindig ódzkodnak az internetről rendelni, az eNet felmérése szerint ugyanis az online vásárlók felét érte már csalódás. Ezért sokan inkább továbbra is a személyes vásárlásban bíznak, nekik üzenjük innen egyébként, hogy 14 napig bármilyen internetről rendelt terméket visszaküldhetnek és elállhatnak a vásárlástól.

Persze nem állítjuk, hogy ez nem jár adminisztrációval és szervezkedéssel, de nem feltétlenül leküzdhetetlen akadály. Illetve sajnos a személyes vásárlás során sem lehet száz százalékosan kiszűrni a trükközéseket, gondoljunk csak arra, amikor legutóbb találtunk a 10 deka csemegepultos pulykasonka közé berejtve néhány természetellenes színűt, vagy egy-két penészes epret a piacon szépen kiporciózott szemek között. És akkor ezek még csak a kisebb tételek, aki valaha próbált már lakást vagy autót venni, az pontosan tudja milyen rejtett és jól titkolt hibák derülhetnek ki egy jónak gondolt üzlet után.  

De térjünk vissza arra, hogy mi rettenti el az embereket attól, hogy otthon ülve, a kényelmes fotelből, néhány kattintással vegyenek valamint, minthogy róják a boltokat a tömegben. 

Ért már csalódás online vásárlás során?

  • 324
    Nem, még soha.
  • 136
    Igen, egyáltalán nem arra számítottam, mint amit küldtek.
  • 155
    Igen, nem kaptam meg időben a terméket.
  • 144
    Igen, hibás terméket kaptam.

Kiderült mit várnak a felhasználók egy webshoptól

21 százalékuk szerint a megrendelt termék nem olyan volt, mint amilyennek gondolta a vásárló, 19 százalék azon akadt ki, hogy nem szállították ki időben, 16 százalékuk egyáltalán nem kapta meg a terméket, míg 13 százaléknak megérkezett ugyan, de hibásan, ami azért teljesen érthetően okoz bosszúságot. Aminek viszont örülnek a kutatásban résztvevők, az az:

  • ha jó a termék ára
  • ha részletes termékleírást kapnak, vannak normális képek a termékről,
  • ha lehet rendesen szűrni egy weboldalon
  • ha gyors a megrendelési folyamat
  • ha több fizetési mód közül is választhatnak
  • és ha alacsony a szállítási díj.

Ez a válasz tökéletesen egybecseng azzal az eredménnyel, amit a Vatera kutatásában jött ki, ők a felhasználóikat kérdezték a vaterázási szokásaikról, ezért a fejlesztéseik is ebbe az irányba haladnak, például  a videófeltöltési lehetőséggel.  

Mi az, amitől jó egy webshop? (Több válasz is lehetséges)

  • 329
    Az ár.
  • 263
    Részletes termékleírás.
  • 245
    Képek a termékről.
  • 222
    Részletesen lehet szűrni.
  • 239
    Gyors megrendelési folyamat.
  • 248
    Több fizetési mód.
  • 290
    Alacsony szállítási díj.

Az ár a legfontosabb, de nem feltétlenül az dönt

Az ár és megbízhatóság kérdésében az emberek többségének az ár a döntő elsősorban, de szintén kiemelkedően fontos, hogy olyan webáruházból vagy helyről rendeljenek, amit ismernek és amiről sok jó értékelést és visszajelzést olvasnak. Ez olyannyira befolyásolja őket, hogy a megkérdezettek jelentős része mondta azt, hogy szívesebben rendel olyan webáruházból, amit ismer, még akkor is ha esetleg kicsivel magasabb az ár. És ha már az árnál tartunk, még mindig a futáros, utánvételes fizetés áll az élen, azon belül is a készpénzes fizetés, ám a szakértők szerint ez nem jelenti azt, hogy le vagyunk maradva ebben a tekintetben a régiótól, például a németek ugyanígy szeretik utánvétellel, készpénzzel rendezni a rendeléseiket. 

Melyik a kedvenc szállítási módod?

  • 51
    Posta.
  • 335
    Futárszolgálat.
  • 156
    Átvevő pont.
  • 81
    Csomagautomata.

A magyar oldalakat jobban kedvelik

A magyarok azért szeretnek külföldről vásárolni, mert ott olcsóbb árakat találhatnak, nagyobb a választék és olyan termékeket is lehet vásárolni, amiket otthon nem. Viszont félnek a körülményes ügyintézéstől, ha esetleg a garanciát kell érvényesíteni vagy más probléma merül fel. Egyébként ha ilyen előfordul EU-n belüli termékek esetében, bárkinek ingyenesen segít az Európai Fogyasztói Központ. De a kutatás szerint szintén nagy visszatartó erő az, ha a vásárló nem beszél jól angolul, vagy egyszerűen jobban szeret magyar oldalakon nézelődni. 

Mi a véleményed a külföldi vásárlásról? (Több válasz is lehetséges)

  • 127
    Sosem rendelek külföldről
  • 48
    Ritkán rendelek, mert bonyolult az ügyintézés
  • 20
    Ritkán rendelek, mert nem olyan jó az angolom
  • 220
    Szeretek onnan rendelni, mert olcsóbb
  • 293
    Szeretek onnan rendelni, mert nagyobb a választék

Ahogyan növekszik az internetes vásárlásba vetett hitt, az előreutalások aránya is emelkedik. Érdekes adat azonban, hogy az online piactéren kötött üzletek során az előreutalás mértéke sokkal jobban növekszik, mint az online kiskereskedelemben.  Ez a szakemberek szerint a visszajelzési, értékelési rendszernek köszönhető, illetve a a 2014-ben bevezetett programnak, mely során például folyamatosan szűrik az olyan gyanús tevékenységeket az eladó fiókokban, mint például a kapcsolati adatok, bankszámlaszám változása, így a csalókat hatékonyabban és gyorsabban tudják szűrni. Ráadásul a vásárlók tranzakcióként 100 ezer forintos értékhatárig kártalanítást is kaphatnak. Egyébként hasonló védelmi mechanizmusok a nagy külföldi oldalak esetében is működnek. 

Melyik fizetési módot részesíted előnyben?

  • 240
    Utánvét készpénnzel.
  • 145
    Utánvét a futárnál kártyával fizetve.
  • 82
    Előre utalás.
  • 261
    Kártyás fizetés.

Ne maradj le semmiről!

Blogok, amiket olvasunk

MAI MANÓ 6 híres első kép a természettudomány világából

A tornádóról egészen odáig a legtöbben azt hitték, csak valami babonás mendemonda, ami nem is létezik. Híres első képek.

SCHRÖDINGER Közeli vagy távoli jövő a fejátültetés?

A sajtóban néha elő-előbukkan egy hangzatos főcím, néha olyan is, amely 2017 végére már komplett fejátültetést is sugall. Mennyi igazság lehet ezekben? Hol tart a tudomány jelenleg?

HEALTH A legjobb módszer, ha leszoknál a dohányzásra

A leszokás sikerrátája "natúrban" csak 5-7 százalék. Ha viszont felkészülten állsz neki, ezt 50-70 százalékra növelheted. Leszokás lépésről, lépésre.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta