Kisgépeket és hajvasalókat utáltak a legtöbben karácsonykor

Az online rendelt termékek esetében a kézhezvételtől számított 14 napig mindenfajta különösebb indoklás nélkül elállhat a vásárló, vagyis már letelt az az idő, hogy a balul sikerült karácsonyi ajándékokat visszaküldjék a megajándékozottak a nagy webáruházakhoz. De vajon mennyi mindent küldenek vissza ilyenkor? Mi lesz ezeknek a termékeknek a sorsa? És egyáltalán, mi az, amivel jövőre ne is kísérletezgessen, ha ajándékvásárláson töri a fejét?

Mindenkinek volt már olyan ajándék az életében, ami nem éppen nyerte el a tetszését, sőt olyan is, aminél úgy gondolhatta, hogy mindenki jobban járt volna, ha a kedves rokon inkább odaadja a rászánt összeget, ön meg abból majd vesz magának valamit, aminek valóban örül. Mióta két hete van, hogy elálljon a vásárlástól, mindezt meg is valósíthatja - igaz a nagy coming outra még mindig szükség van, vagyis el kell mondania az ajándékozó félnek, hogy melléfogott a karácsonyi ajándékkal. 

shutterstock 461350816

Egyébként a 14 nap elállási idő csak a minimális kötelező időszak, az például az Emag esetében ez már 30 nap, de a folyamat minden nagyobb webáruháznál ugyanaz: jelezni kell, hogy a terméket vissza szeretné küldeni, és innentől kezdve elindul a procedúra. A Media Marktnál az üzletbe is visszaviheti a terméket, akkor a helyszínen visszakapja a vételárat, míg ha visszaküldi, akkor  a kézbesítéstől számított 5 munkanapon belül térítik vissza az árat. Az Edigitalnál hosszabb az átfutás, ők a kézhezvételtől számított 14 napon belül fizetik vissza a termék árát. 

"A visszaküldési lehetőséget jellemzően a kisebb értékű és terjedelmű termékek esetében választják vásárlóink. A bontatlan, sértetlen csomagolású nem kívánt termékeket a Media Markt újra értékesíti, a kibontott, de azért hibátlan termékeket pedig csökkentett áron kínáljuk újra vásárlóinknak. Fontos megkülönböztetni azonban azt a visszavétet, ami a termék hibája miatt adódhat; ezen termékek természetesen semmilyen formában nem kerülnek újra értékesítésre" - nyilatkozta megkeresésünkre a cég. 

Konyhai kisgépet adni ajándékba nem biztos, hogy a legjobb megoldás, kivéve ha külön kérték, hogy az adott típust vegye meg ajándékba. Máskülönben belefuthat abba, hogy már van az ajándékozottnak ilyen terméke, vagy abba hogy azért nincs például kukorica pattogtatója, mert szökőévente csak egyszer szeretne kukoricát pattogtatni, amihez a mikrózható verzió pont elég. Ugyanez a helyzet a szépségápolási termékekkel is, ahol még gyakran akkor is melléfoghat, ha annyi instrukciót kap, hogy legyen elektromos fogkefe vagy éppen hajvasaló. 

"Karácsony után a visszaküldött termékek főként a népszerűbb ajándékok kategóriáiból kerülnek ki, úgymint a konyhai kisgépek és a szépségápolási készülékek (hajvágók, hajgöndörítők, hajvasalók) közül.  Kollégáink szakszerűen megvizsgálják a termékeket és ellenőrzik azok hibátlan működését. A vásárlók az árucikkeket legtöbbször hibátlan állapotban küldik vissza, vagyis azokat csak kipróbálták, és csak a csomagolásuk van megbontva. Ha a termék rendeltetésszerű használatra alkalmas, és csak a csomagolása került megbontásra, vagy csak minimális, esztétikai hiba található rajta, úgy kedvezményes áron, „Újracsomagolt” termékként újra értékesítjük. Természetesen az újracsomagolt termékekre is vonatkozik a 30 napos termék-visszaküldési lehetőség és az új termékeket megillető garancia (jótállás), valamint kiterjesztett garanciát is lehet vásárolni ezek mellé" - tudtuk meg az eljárási folyamatot az Emagtól. 

Információink szerint a visszaküldési listán előkelő helyet foglaltak el a kiolvasott könyvek is (!?!!), ennél persze nagyon kell vigyázni arra, hogy valóban újnak látszó állapotban küldje őket vissza a kedves kulturált vásárló. Hasonló a helyzet például egy-egy szép táskával, amiből – mint kiderült – elég szép summát össze lehet hozni, ha az emberben van egy kis csaló hajlam. És ha elég nagyban játszik, aztán szép börtönbüntetést is.

Oszd meg másokkal is!
Mustra