Zanza!

Hivatalosan 2016. december 31. napjával jogutódlással megszűnt a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) , ami az átlagember szintjén azt jelenti, hogy mostantól egy másik email címre és telefonszámra kell írni, ha valamilyen kérdésünk van a vásárlásunkkal, fogyasztói jogainkkal kapcsolatban. Elvileg. A hivatalos közlemény szerint az "NFH általános jogutódja a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, valamint a másodfokú ügyekben országos illetékességgel a Pest Megyei Kormányhivatal jár el. A Nemzeti Fejlesztési Minisztériumhoz kerülnek a stratégiai feladatok, például az ellenőrzések szakmai felügyelete, illetve a tárca felügyeli a két fogyasztóvédelmi laboratóriumot, továbbá a magyarországi Európai Fogyasztói Központot."- írják. 

shutterstock 492749542

Mostantól tehát a területileg illetékes járási hivatalhoz lehet és kell fordulni, amiből 197 van országosan. Mi megtettük, hogy kiderüljön, mennyire állnak a helyzet magaslatán 4 nap után az érintettek. Az eredmény vegyes. A történet szerint online rendelt termékünk meghibásodott, ám a külföldi, de magyar honlappal rendelkező céget nem értük el, tehetetlenek vagyunk, mi a teendőnk- kérdeztük a járási hivataltól, amelynek központi számán fel sem vették a telefont, így a kormányablakot hívtuk - ez négy településsel van arrébb, mint a lakóhelyünk. Itt elmondták, nagyon kedvesen, hogy valójában még "nincs leírat arról, hova is tartozik pontosan" a terület, illetve, hogy ki a felettes hatóság, mindenesetre a legjobb lenne, ha minden papírt bevinnénk, és majd elkerül valahová, de inkább várjunk, mert a rendszer még nem alakult ki. 

Ez a része persze érthető, és az is kiderült, valójában nem igazán vannak felkészülve az ott ülők, hogy csípőből sorolják a lehetőségeket, hogy mi a teendő, hanem csak bekérik a papírokat, aztán valami történni fog. 

A Pásztói járási hivatalban egyszerűen letették a telefont, amikor a fogyasztóvédelmet kértük, Gyöngyösön kaptunk egy számot, ami ugyan nem tudták kihez tartozik, azt mondták, hívjuk azt. Itt nem értünk el senkit, de legnagyobb döbbenetünkre visszahívtak, meghallgatták a panaszt, majd visszahívást ígértek, és ez meg is történt. Tájékoztattak a lehetőségekről, és elnézést kértek, hogy tovább kell minket irányítani egy másik szervhez. Ezek szerint erősen területfüggő a felkészültség és a rutin, így ha szerencséje van jó hivatalt fog ki. 

Blogmustra