A brit Tesco már nem áraz szexistán

Zanza!

Nevezhetjük szexista árazásnak, avagy "pink tax-nek", tehát a nők megadóztatásának azt, amikor egyes cégek a nőknek szánt termékeket drágábban adják ugyanazok férfipárjánál: például erről van szó, amikor egy borotva rózsaszín verziója kétszer olyan drága, mint a kék, csak azért, mert előbbit nőknek tervezték.

Már csak fél font egy csomag!
Már csak fél font egy csomag!Fotó: tesco.co.uk

A Guardian cikkében futottunk bele, hogy egy brit lap nyomozása során derült ki, hogy a nők a nemek alapján különválasztott termékekért átlag 37 százalékkal többet fizetnek, mint a férfiak. A borotvák voltak legjobban túlárazva, a Tesco sajátmárkás kétpengés borotvái ötös csomagban például pasiknak darabonként 0,10, nőknek 0,20 fontba kerültek: miért? Nem volt erre semmi ok (jobban mondva korábban a cégek azzal magyarázták az árkülönbséget, hogy a női borotvából kevesebb fogy, mint a férfiaknak szántból, ezért magasabb az előállítási költségük). A Tesco mindenestre levitte a női ötös csomag árát is fél fontra, így náluk már abszolút egyenlőség van.

Mi a hazai helyzet?

A nemek alapján történő árazás fontos téma volt 2016-ban, úgyhogy korábban mi is megnéztük, hogyan alakul a női és férfi drogériás termékek árazása Magyarországon: nálunk a kép teljesen vegyes. Egyes dezodorokkal a pasik járnak jobban, másokkal a nők. Borotvákat is néztünk, a Bic-nél változó, ki fizet többet, a Gilette viszont pofátlanul lehúzza a nőket a pink borotváival. És a Tesco? Na ők itthon is pont a pasiknak kedveznek!!! A Wilkinsonnal viszont a nők járnak jól. Ha böngészne még a hazai kínálatban, kattintson alábbi képre!

Ha a képre kattint, galéria nyílik egy korábbi cikkünkből!
Ha a képre kattint, galéria nyílik egy korábbi cikkünkből!
Blogmustra