LÁJFHEKK

Kula bácsi családot alapított

2016. szeptember 17., szombat 12:40 |

A Facebookot böngészve talán önnel is szembejött már a Kakacsalád oldala. Igen, jól olvasta, Kakáék fenn vannak a Facebookon, és egy reklámfilmben szerepelnek. Ha megnézi az alábbi videót, amihez már több száz komment érkezett a közösségi oldalon, talán jobban megérti, hogy miről is van szó: a saját méregtelenítő és béltisztító programmal rendelkező Naturalmax cég reklámozza magát cukinak szánt szereplőkkel.

Jó, azon most ne akadjunk fenn, hogy az egész béltisztítás teljesen értelmetlen és felesleges, de azért minőségi ugrást vélünk felfedezni Beleznay Endre szerepeltetése, meg Kula bácsi alakjának magyar viszonyokra szabása közt, bár az alkotók, a VideóGyár tagjai szerették volna elkerülni a közvetlen asszociációt. Ezt onnan tudjuk, hogy nekik is feltettük a legendás riporteri kérdést: "éseztígyhogy?", a miniinterjút a hajtás után olvashatja! 

Honnan jött az ötlet a Kakacsaládhoz? Hogyan zajlott az alkotói folyamat?

Szakmailag az egyik legfontosabb kihívás az volt, hogyan lehetne Kakiék kalandja egyszerre meglepő, sokkoló, de ugyanakkor kulturált is. Próbáltuk a témát nem az olcsó oldalról megfogni, és inkább amolyan bizarr estimese-hangulatot árasztani. Az animáció sok lehetőséget adott bújtatott részletek elrejtésére is. Kakamasz a tévében a kakaolimpiát nézi például, ami nem véletlen, mi minden éjjel a film animálásával ütöttük el az időt a magyar döntőkig. Szintén érdekes Kakipapa és Kakimama esküvői képe még félig megemésztett korukból, a gyomorból. Illetve külön köszönet illeti zseniális narrátorainkat, Sarbó Katát és Kertész Ricsit.

Nagyon tudatosan készültünk a víruslétre, mindennap feltettük magunknak a kérdést, most ez elég meglepő-e vagy sem. Kakiék tévéjéből három is készült, míg végül megtaláltuk a helyes verziót a félig megemésztett zöldségekkel és a véletlenül a fenékben ragadt lázmérővel. A karakterdesign során a legfontosabb az volt, hogy a figurák elsősorban szerethetőek legyenek és nem undorítóak. Különösen nagy figyelmet szenteltünk rá, hogy ne hasonlítsanak Kula bácsira, aki azért egy fontos előkép.

Mennyire fogta a kezeteket az ügyfél? 

Nagyon ritka, hogy egy ügyfél szabad kezet ad, és ebben az esetben tényleg nem volt beleszólás. Látva a Videógyár eddigi tapasztalatait és munkáit, vakon bízott bennünk, és ez a szabadság meg is látszik a végeredményen. Egy vírusvideónak szánt videónál ez különösen fontos, hogy az alkotók elengedhessék magukat, és ne akarjanak megfelelni. Ezután már csak el kellett engedni Kakiék kezét.

Milyen visszajelzéseket kaptatok eddig?

Az emberek imádják, a visszajelzések hihetetlenül pozitívak. Vicces, hogy egymást jelölgetik be a kommentekben az emberek, hogy kire gondoltak egyből, látva a videót. Abban biztosak vagyunk, hogy ez még csak a kezdet, a folyamatosan növekvő feliratkozók száma is mutatja, hogy az emberek kiváncsiak Kakiékra, és nekünk még rengeteg ötletünk van a folytatásra. Az emberek sokkolása egyébként  nem új Kőszegi Tamás art directorunk számára. The Copyist című, kizárólag fénymásolóval készült filme épp Montrealban versenyez,a magyar közönség pedig a Cinefest nemzetközi verseny programjában a héten láthatja először. Nagy öröm, hogy ezzel párhuzamosan az internet Kakiékért őrül meg. Egy alkotó ennél nem kívánhat többet.

386 szavazat 788 szavazat

Ne maradj le semmiről!

Blogok, amiket olvasunk

MENŐ LAKÁS Hangulatos nappalik fehér téglákkal

A fehérre festett téglafal olyan visszafogott dizájnelem, ami egyből érdekesebbé tesz bármilyen lakást. Mutatjuk a jó példákat: modern, szellős, világos.

KETTŐS MÉRCE Kinek járjanak a segélyek?

Aki megérdemli? Aki rászorul? Aki balszerencsés? Az igazságos újraelosztás rendszere nem is olyan egyszerű.

GADGET Menő mobil 26 ezer alatt

A Xiaomi Redmi 4A az egyik legkedveltebb telefon hazánkban a gyártó kínálatából. Nem is csoda, mert ilyen tudást ilyen áron kevesen adnak!
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta