LÁJFHEKK

Rosszul járt a tavalyi Telenoros szerződésmódosításával? Jön a kárpótlás!

2016. augusztus 30., kedd 14:28

Megegyezett a Telenor és a Nemzeti Média- és Hirközlési Hatóság (NMHH) a 2015 szeptemberi tarifakivezetésekkel kapcsolatos hatósági vizsgálatot követően. A szerződés szerint a mobilszolgáltató kárpótolja azokat az ügyfeleket, akik rosszabbul jártak, az érintetteket a cég a napokban SMS-ben fogja megkeresni.

Augusztus 29. és szeptember 2. között számíthatnak majd SMS-re azok a Telenoros ügyfelek, akik érintettek a dologban. Az üzenetben szereplő egyedi linken szeptember közepéig mondhatják el a felhasználók a pozitív vagy negatív tapasztalatokat, majd legkésőbb október végéig személyre szabott kompenzációs ajánlatot kap a cégtől az, aki elégedetlen. 

shutterstock 239297875

Mi történt? 

2015-ben a Telenor megszüntetett néhány tarifacsomagot, helyettük az érintett ügyfelek az aktuális ajánlatok között választhattak újat. Az NMHH azt vizsgálta, hogy a szerződésmódosítás mennyire volt egyoldalú, és az előfizetők döntéshelyzete mennyire lehetett átgondolt. "Az elektronikus hírközlésre vonatkozó jogszabályok a már megkötött szerződések egyoldalú, szolgáltató általi módosítását csak kivételesen teszik lehetővé, a kétoldalú módosításoknál pedig azt hivatottak biztosítani, hogy az előfizetők valóban tájékozottan és megfontoltan dönthessenek" - áll az NMHH közleményében.  A vizsgálatot végül olyan szerződéssel zárták  a felek, amely lehetőséget ad arra, hogy a Telenor kötelezettségeket vállaljon arra, hogy kompenzálja az érintett ügyfeleket.

Kik az érintettek? 

A Telenortól megtudtuk, hogy  a 3,5 milliós ügyfélkörünk töredékét, pár tízezer ügyfelet érinti ez a felmérés, vagyis ők kapnak majd SMS-t, hogy elmondhassák a véleményüket, bár a Telenor szerint többségük nem is járt rosszul a tarifacsomag-váltással. "Az ügyfelek jelentős része számára előnyös volt a tarifaváltás, azaz korszerűbb, jobb és kedvezőbb tarifát kaptak a régi tarifájuk helyett (volt, aki még 100 forintos percdíjjal telefonált). Többen jelezték az NMHH-nak, hogy szerintük őket előnytelenül érintette a tarifaváltás, ezért küldtünk most SMS-t egy kérdőívvel, hogy pontos visszajelzést kapjunk a helyzetről" - közölte  a Telenor sajtóosztálya. Akik az SMS-ben található linkről a kérdőívet nem tudják elérni, válaszolhatnak rá telefonon vagy személyesen is az ügyfélszolgálaton

Ki várhatja az SMS-t? 

Akkor számíthat a Telenor megkeresésére a héten, ha ezeknek a feltételeknek megfelel: 

  • a tavaly történt tarifakivezetéssel összefüggően egyoldalú vagy kétoldalú szerződésmódosítás keretében történt tarifacsomag váltással érintett,
  • számlás és/vagy kártyás,
  • lakossági előfizető,
  • nem áll a szolgáltatás díjtartozás miatti korlátozása alatt,
  • aki a kérdőívvel kapcsolatos megkeresés időpontjában a Telenor előfizetője,
  • ezen felül, kártyás előfizetések esetén azon előfizetők részére küld visszajelzésre vonatkozó megkeresést, akik 2015. szeptember 12. óta nem töltötték fel egyenlegüket.

Kérhet iPhone-t/wellness hétvégét/strandlabdát kompenzációként? 

Kérni lehet, de mikor október végéig megkeresik a személyes kompenzációval, nem éppen ilyesmik lesznek az ajánlatban. "Amit az ügyfeleknek kínálni tudunk, az díjmentes tarifaváltás egy, az igényeikhez jobban igazodó tarifára. Indokolt esetben havidíj-jóváírásra, díjmentes mobil internet keret biztosítására, vagy egyenleget tartalmazó prepaid előfizetés átadására is sor kerülhet. Az esetleges kompenzáció ténye és mértéke attól függ, hogy az előfizető az új tarifacsomag használatával tapasztalt-e díjnövekedést, és annak mekkora a mértéke" - vázolta fel a kompenzáció részleteit a Telenor.

Az NMHH továbbra is figyel

A szerződés alapján a vállalások végrehajtása a Telenor feladata és felelőssége, a teljesítést pedig az NMHH folyamatosan ellenőrzi. Emellett kiemelt figyelemmel kísérik a módosítással kapcsolatban beérkező előfizetői panaszok alakulását is, ezért mindenkit arra biztatnak, hogy éljen a lehetőséggel, és ossza meg pozitív vagy negatív tapasztalatait a kérdőíven. 

Ne maradj le semmiről!

Blogok, amiket olvasunk

FOODY A világ 10 leggazdasabb séfje

A világ leghíresebb séfjei sokkal többek, mint szakácsok, ôk már márkák. Na de ki vezeti azt a listát, ahol Nigella csak az utolsó helyet tudta megcsípni?

ZEM 8 tanács kezdő futóknak, hogy ne hagyd abba a harmadik héten

Bárki elkezdheti, majdnem bárhol végezhető, és egy jó cipőn kívül semmi sem kell hozzá. Adunk néhány tippet, hogyan találhatod meg benne az örömödet, azaz hogyan nem fogod abbahagyni a futást pár hét után.

GADGETSHOP Így válassz okoskarkötőt

Az értékesítési adatok alapján az okoskarkötők az idei év slágercikkei lehetnek. Én is az okoskarkötők szerelmese vagyok, így elárulok néhány titkot, hogy tudj választani a több száz elérhető fajtából.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta