Autópálya matricát és koncertjegyet vesznek a legtöbben okostelefonról

Zanza!

Majdnem minden ötödik magyar használja az okostelefonját vásárlásra - derült ki a Simple felméréséből. A kutatás apropóját az adta, hogy márciustól már Cinema City mozijegyeket is vehet az alkalmazáson keresztül. Kiderült, hogy a legtöbben autópálya matricát vesznek alkalmazáson keresztül, sokan használják parkolásra, de koncertjegyet is egyre intéznek maguknak telefonról, bár mindez nem annyira meglepő, hiszt tudjuk, hogy az online kereskedelem nagyot nőtt az elmúlt években

Az átlagos alkalmazáshasználók ismertetőjegyei

Az általános okostelefonos alkalmazásokról készült felmérés szerint az átlagos felhasználók 74 százaléka 18 és 49 év közötti, 73 százalékuk városban lakik, 49 százalékuknak középiskolai végzettsége van, és 72 százalékuk 200 ezer forint alatt keres. A nagy átlag információszerzésre egyértelműen az internetet választja, sok esetben a telefonja segítségével. Így tervezi a szabadidejét is: a megnézendő filmeket például az adott mozi honlapjáról vagy az internetről választja ki.

Autópálya matricára és jegyre költenek a legtöbbet

A megkérdezett felhasználók többsége autópálya matricát vásárol (52 százalék megye matricát, 31 százalékuk hetit) erre átlagosan 11520 forintot költenek, míg a legtöbbet jegyekre fizetnek a felhasználók: 18170 forint az átlag, igaz ez a két tétel az, ami alapból drágább is, mint mondjuk a parkolás vagy az ételrendelés, amire egyébként 2280 vagy 4589 forintot költenek átlagosan. 

Rengetegen tájékozódnak a telefon segítségével

Navigációra majdnem mindenki (a megkérdezettek 71 százaléka) használja a készülékét, de 69 százalékuk kommunikációra, 68 százalék közösségi médiára is, míg 59 százalék a telefonon keresztül intéz vásárlásokat, 47 százaléknál pedig banki szolgáltatások használatára is előkerül a telefon. A legtöbben parkolási díjat fizetnek, autópálya matricát és jegyeket vesznek a mobilalkalmazásukkal. 

Sokan félnek vásárlásra használni a telefonokat

Vagy egyébként sem szeretnek online vásárolni, vagy félnek az egésztől azok, akik nem használják vásárlásra a telefonjukat. A megkérdezettek 49 százaléka mondta azt, hogy ő egyébként sem szereti az online fizetést, de nagyon sokan félnek az adatlopástól is, vagy nem szívesen adják meg a számlaszámukat, esetleg nem bíznak az online ügyintézésben. 

Magyar alkalmazás felhasználók-page-001 (1)
Fotó: Otp Simple
Blogmustra