LÁJFHEKK

Ilyen szolgáltatások miatt kerül milliókba az első osztályon repülni

2016. március 29., kedd 14:13

A légitársaságok egyre többet próbálnak adni a luxusra vágyó ügyfeleiknek. A business classon az ággyá alakítható ülés már szinte alapkövetelmény, van ahol külön minibár is jár azoknak, akik hajlandóak többszörösét fizetni a turista osztály árainak. De néhány légitársaság még ennél is többet ajánl: például sztárséfek ételeit, fedélzeti bárt, zuhanyzót vagy éppen dizájner neszesszert. De vajon mennyivel kerül többe ez a luxus? 

A business class és a first class jegyek gyakran kerülnek kisebb vagyonba, pedig ugyanaz a gép ugyanakkor száll fel és ugyanoda viszi az utasokat (ugyanannyi késéssel), mintha az olcsóbb, turista osztályra venne jegyet. Tény persze, hogy egy több mint tíz órás út a középső sor közepén beszorítva nem annyira élvezetes, mint egy ötcsillagos hotelszobának megfelelő lakosztályban. De döntse el, hogy melyik az a szolgáltatás, ami miatt szívesen költene utazásra annyit, amennyiből egy átlagos család kétszer is el tud menni nyaralni!

Szakács a fedélzeten?

Bár arra azért ne számítson, hogy látványgrillezés vagy ökörsütés várja, de egyre több légitársaság járatain dolgoznak szakácsok, akik a speciális igényeket is ki tudják szolgálni. Néhány helyen "mindössze" Michelin-csillagos szakácsok vezényletével zajlik a fedélzeti menüsor kialakítása, de például a Gulf Air Falcon Gold járatain a világ legjobb szállodáiból és éttermeiből válogatott séfek törődnek az utasok igényeivel. Miután kiválasztotta, hogy melyik menü lenne a legszimpatikusabb, a séf egy személyes konzultáció során beszéli meg az első osztályon utazókkal, milyen elkészítési módot szeretnének, és még italt is ajánl a fogások mellé. Egy Bahreinből Frankfurtba szóló retúrjegy így 928 bahreini dínárba, azaz majdnem 700 ezer forintba kerül, míg ugyanez az út külön szakács nélkül, de ugyanazon a gépen 163 ezer forintból is megúszható, vagyis 537 ezer forint a különbség. A China Airlines Michelin-csillagos séf, Albert Tse segítségével rakja össze a menüt, míg a Singapore Airlines is egy csapatnyi Michelin-csillagos szakáccsal dolgozik, hogy a Givenchy porcelánra ne csak egy egyszerű szendvics kerüljön. 

Bár az emeleten?

Míg a turistaosztályon utazók a helyükön nézhetik a filmeket, addig a luxusjegyet váltóknak lehetőségük van utazás közben a bárban ücsörögni. Néhány A380 és A330-as gépen ugyanis külön bárral és koktélokat is készítő csapossal lehet elütni az időt a hosszú utazások alatt. A Quatar légitársaság A380-as gépein friss virágok, kanapé és rágcsálnivaló várja, hasonló a helyzet az Emirates járatain is, az Etihad járatain pedig még lapostévék is vannak a bár falán, hogy tényleg úgy érezze magát, mintha egy elit helyen ücsörögne. A Quatar járatán egy retúr út Londonból Dohába a luxusosztályon 4110 angol fontba, vagyis nagyjából 1,6 millió forintba kerül, de ugyanezt az utat a turistaosztályon már 325 ezer forintból megúszhatja, vagyis 1,275 ezer forintot spórolhat, ha lemond a gourmet ételekről és például a bárról. 

Luxus neszesszer?

Ha nem győzte meg a saját séf vagy a bár, akkor talán az ajándék minineszesszer drága termékmintákkal már sokkal jobban. A KLM  nemrég jelentette be, hogy március közepétől Jan Taminiau holland tervező készíti a neszesszereiket. Az Emirates néhány hosszú utas járatán például Bulgari neszesszert és sampont, tusfürdőt, valamint testápolót adnak a járatokon, a Quantas Kate Spade tisztálkodószereket oszt az első osztályon utazó nőknek és Jake Spade termékeket a férfiaknak, míg a Quatar Armani parfümöt is tesz a csomagba.  Hogy megnézzük ezért mennyit kell fizetni, egy Doha-Los Angeles útvonalat választottunk, ami 22.740 qatari riyalba, vagyis 1.755 ezer forintba kerül első osztályon neszesszerrel és 604 ezer forint, ha beéri a mosdó adagolós szappanával és a saját parfümével, azaz 1 millió 151 ezer forint a különbség

Masszázsfotel?

Gondoljon bele milyen érzés lehet, amikor egy tíz órás repülőút végén, leszállás előtt egy kicsit megmasszíroztatja a sok üléstől elgörnyedt izmait. A Turkish Airlines járatain valóban van erre lehetősége, a Brussel Airlines járatainak első osztályán pedig derékpárnát kap. A Quantas 747-400 járatain pedig nagy erejű hátmasszást is kaphat, ezek általában az USA - Ausztrália vonalon érhetőek el. Mi egy Los Angeles - Brisbane retúrjegyen néztük meg, mennyit kell fizetni a luxusért, amihez a már említett Kate Spade neszesszer mellett a masszázsfotel is jár. A jegyár 8176 ausztrál dollár, ami 1 millió 728 ezer forintot jelent, turistaosztályon viszont ugyanez az út 397 ezer forintba kerül. Nem nehéz kiszámolni, hogy a különbség 1 millió 331 ezer forint

Sofőr, dadus, asszisztensek és lakájok?

A légitársaságok legfőbb célja, hogy a luxusra vágyó utasok ne csak a repülőgépen, de már az egész utazásuk során megtapasztalják miről is szól a felső tízezer élete, vagyis mi kerül egy jegyen 11 millió forintba. Nos, a reptéri transzfer része az ajánlatuknak, de azért még egy hiéna taxis sem kerül annyiba, hogy érthető legyen a milliós többletköltség. A plusz szolgáltatások közé tartozik a lakáj, aki a repülőn lesi a kívánságokat, vagy éppen a saját szakács, aki az előbbi 11 milliós jegyhez jár. De a Lufthansa például saját személyi asszisztenst biztosít már a reptéren, aki intézkedik, hogy gyorsan átérjenek a gazdag vendégek az ellenőrzéseken, ne kelljen várni a csomagok feladására a pórnéppel együtt, és hogy az útlevelek ellenőrzésénél se legyen fennakadás. Az Etihadnál pedig lehet rendelni bébiszittert a repülés időtartamára is, aki leköti a gyerekek figyelmét és segít, hogy a szülők nyugodtan lazulhassanak (mondjuk fenn, a bárban), ha már ennyi pénzt kifizettek a jegyekért. 

Lakosztály?

Ha már az ággyá nyitható ülés vagy a masszás nem elég, néhány légitársaság extra kínálata között szerepel például a fogas, hiszen a drága kabátnak megárt ha tíz órán keresztül a felső csomagtartóban gyűrik. Ez azért mondjuk kicsit vicces luxusszolgáltatásnak érezni, az Etihad légitársaság Residence megoldását azonban az A380-as járatokon sokkal könnyebb: repülhet saját lakosztályban, ami egy nappalit, kétágyas hálót és egy zuhanyzót foglal magában. Ennek azonban meg is van az ára, egy retúr jegy egy fő részére 11 millió 868 ezer forintba kerül a London - Abu Dhabi útvonalon, míg ugyanez a járat 243 ezer forintból megúszható. Itt már le sem merjük írni, hogy több mint 11 és fél millió forint a különbség.

The-Lobby-3 Standard.jpg
Fotó: Facebook

Ne maradj le semmiről!

Blogok, amiket olvasunk

FOODY A világ 10 leggazdasabb séfje

A világ leghíresebb séfjei sokkal többek, mint szakácsok, ôk már márkák. Na de ki vezeti azt a listát, ahol Nigella csak az utolsó helyet tudta megcsípni?

ZEM 8 tanács kezdő futóknak, hogy ne hagyd abba a harmadik héten

Bárki elkezdheti, majdnem bárhol végezhető, és egy jó cipőn kívül semmi sem kell hozzá. Adunk néhány tippet, hogyan találhatod meg benne az örömödet, azaz hogyan nem fogod abbahagyni a futást pár hét után.

GADGETSHOP Így válassz okoskarkötőt

Az értékesítési adatok alapján az okoskarkötők az idei év slágercikkei lehetnek. Én is az okoskarkötők szerelmese vagyok, így elárulok néhány titkot, hogy tudj választani a több száz elérhető fajtából.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta