Ha elég ügyes, 3D-ben rakhatja ki Budapestet!

A Logifaces kirakósával robbant be a köztudatba a Tervhivatal, miután rekordsebesen összegyűjtött 15000 dollárt egy logikai játékra, melynek során térbeli háromszögek segítségével alakíthatóak ki a formák. Ezzel órákig tartó játék válik lehetővé, ami lehet társas foglalkozás, de elmélyült aktív meditáció is. Dinh Dorottya, a Logideez marketing managere válaszolt kérdéseinkre új játékukkal, a Logiplaces-szel kapcsolatban, melynek gyártásának beindításához szintén közösségi finanszírozáson keresztül szeretnének pénzhez jutni. 

Hogyan fejeződött be a Logifaces kampánya, hogyan alakultak az eladások ? 

A LOGIFACES kampánya 12 nap alatt érte el a 15,000 dolláros célösszeget, ezt követően pedig 185%-os finanszírozással zártuk a kampányt 2014-ben, közvetlenül karácsony előtt. A kampány során és ezt követően online az Original 16 elemű LOGIFACESből fogyott a legjobban, de design boltokban, ahol fizikailag is elérhető a játék, nagyon népszerűek a kisebb, 9 elemű kiegészítő szettek. Mióta a közösségi finanszírozást követően elkezdtünk értékesíteni 2015 nyár elején, az eladott szettjeink száma megduplázódott az Indiegogo rendelésekhez képest. Az egész évre elmondható, hogy nagyobb céges megrendeléseken, online a honlapunkon és budapesti viszonteladókon keresztül annyi megrendelésünk van, amik mellett teljes kapacitáson tud működni a manufaktúránk.

Kiknek szól a mostani kampány, ki a célcsoport?

Mindkét termékünk, így az új LOGIDEEZ termékcsaládunk célcsoportja is azok a modern design iránt érdeklődők, akik szeretik az elgondolkoztató, ötletes játékokat - korosztálytól függetlenül. Mi azt tapasztaltuk, hogy akár gyerekek, akár fiatal vagy idősebb felnőttebb kezébe kerül a LOGIPLACES, bárkit leköt a játékban rejlő agytorna, kihívás. A LOGIPLACES célcsoportja valamivel szélesebb is, mint a LOGIFACES-é volt, mivel mindenkihez szólunk, aki valamelyik aktuális vagy jelenlegi játék helyszínhez kötődik egy-egy szép emlék kapcsán vagy azért, mert valaha ott élt. Ez jelenleg Budapestet, San Franciscot, az Alpok Zermatt körüli régióját és a Grand Canyont jelenti.

Mennyire egyedi a konstrukció? Volt valamilyen előkép?

Mi magunk készítettük a 3D tervet, ami alapján 3D nyomtatóval készítjük az ősmintákat. Ehhez a 3D tervhez topográfiai adatok esetén az Aster termékekből nyerünk információt, a városokat pedig az Open Street Map alapján tervezzük. Előképünk nem volt a 3D tervezéshez, mi magunk alakítottuk ki, hogy pontosan melyik helyszín esetében milyen lépték illeszkedik a legjobban a LOGIPLACES kialakításához.

Miért pont ezeket a helyeket választották ki?

Budapest számunkra egyértelmű volt, mivel ez az otthonunk és szerintünk egy gyönyörű város, tele olyan építészeti különlegességekkel, amik egy LOGIPLACES szettet érdekessé tesznek. A másik várost, San Franciscot is különleges és érdekes helynek tartjuk, érdekes építészeti megoldásokkal, továbbá azt is gondoljuk, hogy a LOGIPLACES iránt érdeklődők között sokan lehetnek, akiknek San Francisco sokat jelent. Fontosnak tartottuk emellett, hogy egyensúlyban legyen a városok mellett a domborzatok aránya is, hiszen ezekben gyönyörűen kialakíthatóak a beton szettekből. Az Alpokban található Zermattot azért választottuk, mert a domborzata nem csak egy gyönyörű helyet, hanem a sokunk által imádott síelés élményét is jelképezi. A Grand Canyon monumentalitása pedig véleményünk szerint a LOGIPLACES teljes filozófiáját tudja közvetíteni: azt, hogy milyen fontos "elvesznünk" helyekben, hogy jobban megismerjük őket.

Mennyire szól ez magyaroknak ?

Úgy gondoljuk, hogy a LOGIFACES magyarországi népszerűsége is egy fontos visszajelzés arról, hogy itt az országban is van igény modern design termékekre, és historikusan is kötődünk a logikai játékokhoz. Ha egy dologban mindig biztosak voltunk a LOGIPLACES tervezés során, az az, hogy Budapestet mintázó szettünk mindenképp lesz. Ez szerintünk nem csak a városunkba látogató turistáknak teremt értéket, hanem azoknak is, akiknek Budapest az otthonuk - vagy valaha az volt.

Miért van erre szüksége a világnak megítélésük szerint?

A LOGIPLACESnek három fontos attribútuma van, amiknek az együttállása teremti meg a játék különlegességét: az új perspektíva, amit nyújt a helyszínekről, a logikai kihívás és a modern beton design. Mi abban hiszünk, hogy a világnak szüksége van olyan tárgyakra, amik design szemlélettel készültek esztétikai céllal, de nem áll meg itt az értékük. A LOGIPLACES képes új nézőpontot adni számunkra olyan helyekről is, amikről már azt hihetnénk, hogy ismerjük, mint a tenyerünket, és a mai gyors és digitális világban képes kiszakítani a játékosait a napi rutinból. Ez pedig a logikai kihívással ötvözve egy fontos egyéni cél, mi a játékainkkal szeretnénk előtérbe helyezni az egyéni fejlődés és a folyamatos tanulás jelentőségét.

Mennyire nehéz kirakni a kirakót?

Helyismerettől függ, hiszen aki ismer 1-1 várost vagy területet, annak nagy segítség, hogy ismeri, hogyan viszonyulnak egymáshoz az elemek. Első ránézésre ezért sokkal könnyebbnek tűnik a feladvány, főleg hogy egy hagyományos puzzle-nél a 16 elem nagyon kevésnek számít, de garantáljuk, hogy a LOGIPLACES jó időre leköti a játékost. Persze fontos tudni, hogy a játékaink különlegessége épp abban rejlik, hogy az embernek teljesen át kell kapcsolnia a gondolkodását, hogy megfejtse a kirakóst, így szakít ki a hétköznapokból. Azoknak, akik kevésbé mozognak otthonosan a puzzle-ök világában a 16 elemű szettjeink ideális terepet jelenthetnek a gyakorlásra. A tapasztaltabb kirakósozóknak pedig ajánljuk a 36 elemű szetteket, amik már tényleg kellőképpen megdolgoztatják logikai és kreatív készségeket.

Mikor indul be a gyártás és mikor érhetőek el az első készletek?

A gyártás és prototipizálás jelenleg is folyamatban van, hogy a különleges karácsonyi Earlybird szetteket időben tudjuk szállítani az Indiegogo rendelőinknek. Maga az Indiegogo kampány is folyamatos megerősítést jelent számunkra, a visszajelzések és fogyasztói igények alapján alakítjuk termékeinket és terveinket. Célunk, hogy amint lezárult az Indiegogo kampány, azaz januártól már rendelhető legyen legalább egy része a LOGIPLACES szetteknek, előreláthatólag a domborzati tervek.

Hol lesznek kaphatóak a kirakók?

Online, a honlapunkon a LOGIFACES már most is elérhető, és amint vége az Indiegogo kampánynak, ugyanez a tervünk a készülő LOGIPLACES játékkal is. Emellett folyamatosan építjük viszonteladói bázisunkat, akár webshopokkal, akár saját bolttal rendelkező viszonteladókkal szívesen együttműködünk itthon és külföldön is. A LOGIFACES tapasztalatai alapján úgy látjuk, hogy a design shopok, múzeum boltok látogatói számára mindenképp érdekesek a termékeink.

Ha támogatná a játékot, kattintson, és nézze meg, mit tud a Logiplaces! 

 

Hozzászólna? Facebook-oldalunkon megteheti!

Kövessen minket a Facebookon is!

 
Oszd meg másokkal is!
Érdekességek