Telefonálnak és takarítanak a magyarok

A Samsung Techonomic Index 2015 kutatással annak próbált utánajárni, hogy mit szeretnének vásárolni a magyarok, milyennek ítélik meg a jövőjüket és hogy látják az anyagi helyzetük változását a következő időszakban. Eredmények a hajtás után! 

Sok mindenünk van

Magyarországon minden háztartásban van legalább egy mobiltelefon, és szinte mindenhol van számítógép vagy laptop (97 százalék), TV (97 százalék), konyhai és takarítóeszköz (98 és 99 százalék). A legszembetűnőbb változás a táblagépeknél mutatható ki, a tablettel rendelkező háztartások aránya ugyanis megkétszereződött tavalyhoz képest, és elérte a 48 százalékot.

Nem vagyunk túlzottan optimisták

A felmérést végzők először arra voltak kíváncsiak, hogy mennyire bizakodók vagy óvatosak a magyarok a személyes anyagi helyzetük alakulását illetően. A kutatás szerint a magyarok két, nagyjából egyenlő nagyságú csoportra oszlanak: ugyanannyian optimisták, mint ahányan pesszimisták. Majdnem ugyanannyian várnak javulást (28 százalék) a következő 12 hónapban, mint ahányan rosszabbodásra számítanak (29 százalék). A válaszadók közel egyharmada stagnálást jósol magának.

Szeretjük az újdonságokat

Arra a kérdésre, hogy mit vásárolnának a népek, a válasz a mobiltelefon (23%), aztán jön a takarító berendezés (14%) majd a tévé (13%). A vásárlást az motiválja, hogy elégedetlenek vagyunk a meglévő termékkel, jobb teljesítményre vágyunk, és jobban tetszik az új termék.

Andrew Harrer

Ha az idei adatokat összehasonlítjuk a tavalyiakkal, azt látjuk, hogy leginkább a takarítóeszközök és a konyhai eszközök iránt nőtt a kereslet, de mobiltelefont is jóval többen terveznek vásárolni, mint 2014-ben. A vásárlók a legtöbb pénzt tévére, illetve számítógépre, laptopra szánnak. Tévék esetében átlagosan 115 ezer forintot, számítógépek, laptopok esetében pedig átlag 114 ezer forintot terveznek költeni. Érdekes, hogy táblagépre átlagosan 67 ezer forintot, míg mobilra átlag 61 ezer forintot kívánnak költeni.

Nemet mondunk a hitelekre

A túlnyomó többség nem kíván hitelt felvenni, hanem vásárlását meglévő megtakarításából, jövedelméből fedezné. A vásárlást hitelből tervezők aránya a tévék (a vásárolni szándékozók 36 százaléka) és a mobiltelefonok (32 százalék) esetében magasabb az átlagnál, de ezeknél a termékeknél sem jellemző.

 

Hozzászólna? Facebook-oldalunkon megteheti!

Kövessen minket a Facebookon is!

 
Oszd meg másokkal is!
Érdekességek