Nézze meg a világ legmenőbb repülőtereit!

Zanza!

Vitathatatlan, hogy a leggyorsabban repülőgéppel juthatunk el A-ból B-be, aminek köszönhetően a nyári szezonban turistákkal telnek meg a repülőterek várótermei. Nemrég bemutattuk, hogy miként varázsolta otthonossá és vidámmá a Bukarest mellett található Henri Coandă Nemzetközi Repülőteret a Nuca Studio két dizájnere, Robert Marin és Ionel Pasci, ezúttal pedig az architecturaldigest.com segítségével gyűjtöttük össze, hogy jelenleg melyek a világ legmenőbb repülőterei. Részletek a hajtás után!

A holland UNStudio egy óriási, több ezer négyzetméteres terminál részeként tervezte meg a Kutaisi International Airportot, mellyel céljuk az volt, hogy az új csomópont zökkenőmentesen kitudja szolgálni az évről-évre növekvő utas mennyiséget a Grúz Köztársaságban. Az amszterdami építészetek élénkpiros acélváz és üveg szerkezettel (amit ráadásul Magyarországon gyártottak!) oldotta meg az épület homlokzatát, ami az épület fagerendákkal kirakott mennyezetét elnézve különösen innovatív megoldásnak tűnik. A repülőteret egyébként rapid gyorsasággal, körülbelül két év alatt építették fel, a terminálon kívül irodák, meteorológia állomás és légiforgalmi irányító torony is helyet kaptak a területen.

A londoni székhelyű sztárépítész, a Foster + Partners két repülőtérrel is felhívta magára a figyelmet az elmúlt években, A jordániai Ammanba egy Y-alakú beton kupolás terminált terveztek, amit állításuk szerint a beduin sátrak formája ihletett. A Queen Alia International Airport mozaikkal kirakott bevilágítói pedig a tűző sivatagi nap ellen védik meg az átutazókat. Fosterék az Új-Mexikói sivatagba is felhúztak egy beton és acél szerkezetes állomást, ami leginkább arról ismert, hogy itt található a világ első, kereskedelmi űrutazást kiszolgáló magán hangára is egyben. A drámai környezetbe beágyazott épületben bevetésre és irányításra is alkalmas állomás, egy űrhajósok kiképzésére kijelölt terület valamint egy szimulációs szoba is helyet kapott. A project egyébként LEED Platinum minősítés alatt van.

A Shenzhen Bao'an International Airport egyedülálló formáját az olasz építészcsapat, a Studio Fuksas szerint a speciális alakjáról könnyen beazonosítható Manra Ray néven ismert hal ihlette. A több éves városfejlesztési project részeként megépült terminál Kína leggyorsabban növekvő városának harmadik repülőtere. „A perforált, kétrétegű bőrnek köszönhetően érdekes fény-árnyék játék alakul ki a barlangszerű épület belsejében" – mondják az építészek a masszív acél szerkezetes épületről. Hasonlóképpen látványos az oroszországi Szentpéterváron található Pulkovo repülőtér új terminálja is, ami a vegyes, nemzetközi építészcsapatnak hála igencsak emlékezetes élményt nyújt az idelátogatóknak. Az arany színű fém panelekkel kirakott épületet, az Egyesült Királyságban székelő Grimshaw Architects, a dán Ramboll valamint a londoni Pascall + Watson karöltve tervezte meg és kivitelezte. A figyelemfelkeltő formát kapott terminált az ország harmadik legnagyobb repülőtereként jegyzik, évente 12 millió utas megy át rajta.

Végül egy szuperizgalmas, de még csak tervben lévő projectről, a szingapúri Changi Airportról, amit a tervezők és a megrendelők is csak „ Air Hub” illetve „Jeweled” néven emlegetnek. „A 2014-ben megkezdett project várhatóan 2018 második szakaszában ér majd véget. Ezzel vélhetően a újraértelmeztük a repülőterek lényegét. Célunk az volt, hogy egy városias, side-by-side parkkal tegyük még élvezhetőbbé az ott töltött időt” – mondta a Safdie Architects tervezője az üvegkupoláról, melyben a buja kerten kívül szállodák, éttermek és szórakozóhelyek is helyet kapnak majd. „A többszintes épület negyven méter magas vízeséséhez újrahasznosított esővizet használunk majd" – mondja a várostervezőként is ismert építész a világ hatodik legforgalmasabb repülőterére tervezett projectről. Nézze meg a galériában, hogy mely reptereken érdemes jobban körülnézni az utazás során!

 

Hozzászólna? Facebook-oldalunkon megteheti!

Kövessen minket a Facebookon is!

 
Blogmustra