Év végén kidobhatja a kézipoggyászát

Zanza!

Ha utazott már repülővel, akkor biztos ismerős az a jelenség, amikor felszállás után mindenki tömködi be a kézipoggyászát az ülések feletti helyre. Valamilyen érthetetlen okból idegesíti az embereket az, ha helyhiány miatt egy méteres körzetükön kívülre kell pakolniuk a táskájukat, a legrosszabbul azonban mégsem ők járnak, hanem azok, akiknek be sem fér a csomagjuk a tárolóba és az ülés alá kell tenniük. Emiatt a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (International Air Transport Association, IATA) egy friss ajánlásában csökkentené a kézipoggyászok megengedett méreteit – olvasható a Mashable oldalán.

Számos táskabolt külön jelzéssel árul "repülőgép-kompatibilis" termékeket, és ha ön is beszerzett egy ilyet, akkor lehet, hogy nemsokára egy újra lesz süksége. Az új szabvány 54,61 x 34,29 x 19,05 centiméter lenne – ez 1,2 x 1,2 x 3,81 centiméterrel lenne kisebb a mostaninál. A számítások szerint ezzel a 120 vagy több üléssel rendelkező gépeken minden csomag beférne a fenti tárolóba.

GettyImages-465661153
Fotó: Robert Nickelsberg / Europress / Getty

Egyébként valóban vicces jelenség az, amikor valaki azon aggódik, hogy vajon befér-e a retikülje a kalitkába, mögötte pedig valaki egy komplett sífelszerelést szeretne felvinni díjmentesen a fedélzetre, mint kézipoggyász. „Azt szerettük volna, hogy a sorban álló 120. embernek se kelljen azon izgulnia becsekkolás után, hogy vajon felfér-e a csomagja a tárolóba" – mondta Perry Flint, az IATA szóvivője a Washington Postnak, majd hozzátette, hogy ezek nem kőbe vésett szabályok és minden légitársaság szabadon dönthet a saját mérethatárát illetően.

Az IATA azt is elmondta, hogy számos nagyobb társaság (például az Emirates vagy a Lufthansa) már jelezte is az érdeklődését. Az új szabványméretű kézipoggyászok várhatóan év végén kerülnek a boltokba.

 

Hozzászólna? Facebook-oldalunkon megteheti!

Kövessen minket a Facebookon is!

 
Blogmustra