Ne törődjön bele ha átverik az internetes vásárlásnál vagy a nyaraláson

Zanza!

Garanciális problémája van egy külföldről rendelt termékkel? Interneten vásárolt valamit, de nem jó a méret vagy mégsem olyan, mint ahogyan azt elképzelte? Azt hitte, luxusnyaralásra fizetett be, de közben egy túlélőtáborban érzi magát? Sokan azt hiszik, hogy ilyenkor nincs mit tenni, bukták az egészet, vagy legalábbis lehetetlen procedúra és évekig tartó hasztalan utánajárás lesz belőle. Pedig nem így van.

A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság új kampányában arra szeretné felhívni a figyelmet, hogy mennyire fontos, hogy minden vásárló tisztában legyen a fogyasztói jogaival, és ha szükséges, magabiztosan érvényesítse is azokat, ha úgy érzi, át akarják vágni. De nemcsak a fogyasztók, hanem a kereskedők szempontjából is fontos, hogy pontosan tudják, az EU területén belül milyen jogokat kell betartaniuk, hiszen sokszor ők maguk sem tudják, hogy attól még, hogy külföldre rendeltek tőlük egy terméket, ugyanúgy biztosítaniuk kell a garanciális feltételeket. Mindehhez az NFH egy kis videót is készített, valamint infografikákat, amikből pontosan kiderül, hogy milyen jogai vannak, és ha minden veszve látszik, hogyan tud segíteni az Európai Fogyasztói Központ. 

 

Hozzászólna? Facebook-oldalunkon megteheti!

Kövessen minket a Facebookon is!

 
Blogmustra