A piros színtől éhes lesz, a sárgától meg optimista

Zanza!

Eddig bizonyára azt hitte, hogy a vásárlásainak többsége racionális döntések eredménye, pedig nem. A tudatalattijára többek között a színek is hatást gyakorolnak. Néhány szín nyugalmat áraszt, más stimulálja az agyát, de van ami szimplán csak izgatottá teszi. Tudják ezt a marketingesek is és nem félnek használni már a logótervezéskor is. 

Egy felmérés szerint az emberek 84.7%-a választ a vásárlása során szín alapján, 80% gondolja azt, hogy a szín azonosíthat egy márkát, és 48% visz vissza egy terméket, ha nem tetszik neki a külseje. Ráadásul mikor egy konkrét terméket vásárol, az emberek 1%-a dönt az illat vagy a hangzás alapján, 3%-a nézi a termék felépítését, anyagát, míg 93% a látvány alapján dönti el, hogy mit vásárol. Ezek szerint a marketingesek egyik legfőbb eszköze, hogy hangzatos ígéretek és vicceskedő reklámok helyett olyan csomagolást hozzanak össze, amitől az ön tudatalattija két kézzel fog kapkodni a termékük után. 

Csilli-villi csomagolás, hátul pedig az összetevők

Élénk színektől a nézők energikusabbnak érzik magukat, és könnyebben kiváltható náluk valamilyen reakció vagy válasz, míg a természetes vagy sötétebb színeket ott használják, ahol az információk vannak feltüntetve, hogy azon kényelmesen átrágja magát az ember. Vagyis a legegyszerűbb módja, hogy egy terméket egyáltalán leemeljenek a polcról, ha nagyon élénk színekbe csomagolják, és akkor talán eljut addig is, hogy megfordítsa, mi is van benne valójában. 

shutterstock 91818647

Megjelenés

Monokróm

Egy szín különböző árnyalatait általában online használják. Előnye, hogy a szemnek kifejezetten kényelmes. Általában minimalista, letisztult csomagolásoknál szokták használni.

Komplemeter

A színskála ellentétes színeit szokták nyomtatásban használni, ez is szemkímélő és bátrabban lehet játszadozni a színekkel. 

Három szín

Ahogy a neve is mutatja, ilyenkor három olyan színt használnak, amelyek egyenlő távolságra vannak egymástól a színskálán: ettől harmonikusabb lesz a megjelenés. 

A színek

Piros

A piros szín növeti az étvágyat, és úgy érzi tőle, hogy minden azonnal kell, valószínűleg ezért található meg a legtöbb gyorsétterem logójában, és persze a leárazásoknak is ezért ez a kedvenc színe. Stimulálja az agyat, emelkedik tőle a pulzus és a vérnyomás is. Ha piros színt lát, azonnal arra fókuszál, és szenvedélyt, izgatottságot érez. 

shutterstock 196773113

Kék

Általában a férfiakkal azonosítják, valamint a vízre, békére és megbízhatóságra asszociállnak a nézők, ha kék színt látnak. Biztonságérzetet kelt, ami ugye a marketingesek szemében egyenlő azzal, hogy a vásárlók megbíznak a termékben. Növeli a produktivitást és visszafogja az étvágyat. Gyakran használják irodákban, és a konzervatívabb vállalatok logóiban is sokszor visszaköszön ez a szín. Megnyugtatja az elmét, a fiatalok pedig az érettséggel azonosítják. 

Zöld

Általában az egészségre, nyugalomra és természetre asszociál mindenki a zöld szín kapcsán, de sokaknak a pénz és a gazdagság is eszébe jut róla. A boltok többségében arra használják, hogy megnyugodjanak a vásárlók. Harmóniát teremt az agyban, kiegyensúlyozottabbak lesznek az érzelmei, ami határozottsághoz vezet, azaz el tudja dönteni, hogy vásárol. Ezen kívül gyakran használják a termékek környezetkímélő mivoltának reklámozására is. 

Lila

Tiszteletre, bölcsességre és az uralkodókra (?) asszociálnak a nézők, ha lila színt látnak, ami az agyban a problémamegoldást és a kreativitást stimulálja. Általában a márkát is kreatívnak és bölcsnek gondolják, ha ilyen színeket látnak a logójukban. Nagyon szeretik a szépségápolási és öregedésgátló termékek csomagolásán használni. 

Narancssárga és sárga

Növeli a vidámságot és az optimizmust. A sárgától állítólag a gyerekek sírnak, míg a narancssárga óvatosságra int. Ha sokat használják az szorongáshoz vezet, de megfelelő mértékben alkalmazva lelkesedést vált ki, és az agy logikus gondolkádásáért felelős részét is stimulálja. Sokszor használják  impulzív vásárlók meggyőzésére. 

shutterstock 137801450

Fekete

Tekintélyt parancsol, erővel és stabilitással azonosítható szín a fekete, de gyakran az intelligenciával is azonosítják. Azonban vigyázni kell, hogy ne használják túl sokat, így az esetek többségében marad az információk színe a fekete. 

Szürke

A praktikusság, időtlenség és szolidaritás érzéseit kelti. Azonban nem véletlen, hogy az emberekre is használjuk azt, hogy szürke, ugyanis sokszor a semmi extra, vagy semmilyen is előjön, mint asszociáció. Nem egy csúnya szín, mégis általában olyan témákhoz használják mint öregség, depresszió vagy halál.

Fehér

Gyakran a tisztaságra és a biztonságra asszociálnak az emberek és persze ez a semlegesség színe is. 

 

Hozzászólna? Facebook-oldalunkon megteheti!

Kövessen minket a Facebookon is!

 
Blogmustra