Telefonos applikációt indít a Nébih

Zanza!

December 1-től elérhető a Nébih Navigátor nevű alkalmazás, amellyel a fogyasztók hatékonyan tudják segíteni az élelmiszerbiztonsági problémák felderítését. A Nemzeti Élelmiszerlánc-Biztonsági Hivatal közleményéből kiderül, hogy az új, egyelőre csak androidos felületen elérhető alkalmazásssal a fogyasztók bejelentéseket tehetnek a hivatal felé, illetve a risztásokról is azonnal értesülnek, azaz lefotózhatja a zöld árnyalatú párizsit a hűtőpultban és azonnal szólnak, ha valamilyen terméket visszahívnak. 

A Nébih új alkalmazásának köszönhetően a fogyasztók mostantól könnyen és azonnal jelezhetik az általuk felfedezett élelmiszer-biztonsági szabálytalanságokat a hatóságnak. Az egyelőre androidos okostelefonokon elérhető Nébih Navigátor nevű applikációval a vásárlók pontosan jelezhetik a vásárlás helyszínét és a probléma okait, amelyet a Nébih szakemberei kivizsgálnak. Az alkalmazáson keresztül jelenteni lehet például lejárt minőségű vagy jelöletlen élelmiszert, eladáshelyi higiéniai problémát, helytelen tárolást vagy bármilyen szokatlan vagy gyanús körülményt. Az applikáción keresztül a telefonos híváson kívül, hangalapú, e-mailes vagy fényképes bejelentési módok közül lehet választani. A Nébih Navigátor a bejelentési lehetőség mellett számos más, hasznos információval is szolgál, például automatikus küld élelmiszerbiztonsággal kapcsolatos híreket, riasztásokat.

1
Fotó: NeBIh

A Nébih az alkalmazás megjelenésével is arra ösztönöz mindenkit, hogy segítse a szabálytalanságok felderítését annak érdekében, hogy a mindennapi élelmiszerek megfelelő minőségben legyenek elérhetők a fogyasztók számára. A Hivatal a Dívány megkeresésére elmondta, hogy minden bejelentett esetet kivizsgálnak és döntenek hatósági eljárás megindításáról. A konkrét problémák pontos bejelentése lehetőséget ad arra, hogy a vizsgálatot gyorsan és célzottan, az adott helyszínen elvégezzék, ebben segítségre lesz az, hogy fotókat is tudnak a felhasználók küldeni. Azt is megtudtuk, hogy jövő éb elejétől lesz iOS platformon is elérhető az alkalmazás, és a Windows telefont használóknak is fejlesztik az alkalmazást. Azok számára, akik a mobil applikáció helyett szívesebben élnének a bejelentés lehetőségével telefonon keresztül, a NÉBIH zöld száma továbbra is rendelkezésre áll.

zoldszam-csere-page-001
Fotó: NeBIh
Blogmustra