Az egyszerűséget és használhatóságot díjazták a Łódź Design Fesztiválon

A napokban ért véget Lengyelországban az idei Łódź Design Fesztivál, melynek egyik kulcsfontosságú eseménye a Make Me! néven futó nemzetközi verseny, amire művészeti és tervezési háttérrel illetve tudással rendelkező fiatal, feltörekvő tervezők, gyártók, diákok és művészek jelentkezhettek. Ebben az évben a beküldött 247 pályamunkából 21 projekt jutott el a bemutatkozási lehetőségig Lengyelország második legnagyobb városában, a győztest pedig pénzjutalommal, 20.000 PLN-el (kb 1.4 millió forint) is díjazták. - számol be a design-milk.com. A pályázók kezét pedig a fesztivál után sem kívánják elengedni a szervezők, új lehetőségeket kínálnak számukra, további kiállításokon és szakmai lapokban jelentetik meg terveiket. A hajtás után megnézheti a legérdekesebb pályaműveket, valamint a nyertes munkáját is!

Míg az ausztrál tervező, Bernard Benny egy tetszés szerint felakasztható tükörrel pályázott a versenyre, addig a varsói Szépművészeti Akadémián diplomázott Magda Pawlas egy fotelpárnává alakítható mellénnyel lepte meg a közönséget (bennünket már kevésbé). Az esemény egyik legzseniálisabb terve valószínűleg a „Grip Chlodzacy” néven futó projekt volt, melyet a poznani iparművészeti iskola formatervező szakának negyedéves hallgatói, Justyna Strociak és Magda Gasiorowska mutattak be . A 3D-s nyomtatású, levegő áramlását lekövető bicajkormány-markolatot a tervezők szerint a természetes szellőzés ihlette.

A kiállításról nem hiányoztak a fából készült bútorok sem, Tsuyoshi Hayashi „The Kawara Chair” nevű székét például az ipari hulladék sorsra jutott tetőcserepek ihlették, míg Jan Godlewski „ Stick Insects” fantázianevű moduláris rendszerét és otthoni bútorait 25 x 25 mm-es kőrisfa lécekből és dúralumíniumból készült rögzítő elemekből szerelte össze. A tervező szerint az általa felállított asztal, könyvespolc és a lámpa csak három potenciális példa a találmányban rejlő végtelen lehetőségek közül.

Nem túl esztétikus, de legalább annyira hasznos Joanna Jurga, Dominika Wysoglad és Martyna Ochosjka „setSet” nevű kollekciója, melynek lényege, hogy a magától is elbomló, élelmiszer hulladékból előállított darabokat étkezés után meg lehet etetni a madarakkal. A kissé naturalista ötletnél eggyel városiasabb projektben gondolkodott Alicja Patanowska, aki London utcáiról gyűjtötte össze és alakította át mutatós kaspóvá vagy vázává az eldobált üvegpoharakat. A munkának értelemszerűen a „Plantation” névet adta a dizájner.

A Tajpejben született, de az eindhoveni Design Akadémián végzett Fabricia Chang bár egységes és rendezett paraméterekben gondolkodott, célja mégis az volt, hogy munkájával kitörjön az esztétikailag elfogadott bútorok köréből. A Latko & Fragstein két tervezője, Michal Latko és Lukasz Fragstein pedig a sziléziai régióból eltűnőfélben lévő régi mesterségekre kívánták felhívni a figyelmet A1 nevű modelljükkel.

A Menthol Architects munkatársai, Liliana Krzycka és Rafal Pieszko „Dziupla by Polish” nevet kapott különös formájú szerkezetüket városi környezetben képzelik el, és az ott élő madarak etetését oldanák meg a falra is felszerelhető találmánnyal. Végül, a 2014-es Make Me! verseny győztesei Essi Johanna Glomb és Rasa Weber lettek, akik egy „Algaemy” nevű analóg textil nyomtatóval neveztek be a programba. A Studio Blond & Bieber moszatból készült színezőanyagokat gyárt, melynek egyik érdekessége, hogy az így kapott textíliák színe napfény hatására megváltozik, elszíneződik.

 

Hozzászólna? Facebook-oldalunkon megteheti!

Kövessen minket a Facebookon is!

 
Oszd meg másokkal is!
Mustra