Így fotózza az áruját, ha tényleg el akarja adni!

Zanza!

Hányszor futott már bele olyanba, hogy valamilyen termék egy fotón sokkal jobban nézett ki mint élőben? Ahogy az embereknek is megvan az előnyösebb profiljuk, amin még képes tuningolni a megfelelő világítás, no meg a smink, úgy a tárgyaknál is megvannak azok a módszerek hogy a lehető legelőnyösebben nézzenek ki a weboldalra feltöltve. Ha pedig ön szeretne eladni valamit online, akkor figyelnie kell a részletekre: hiszen a legtöbben a fotó alapján döntenek, a leírás csak akkor válik érdekessé, ha a kép már megfogta a potenciális vásárlót. Persze nem lehet bármit eladni csak azzal, hogy jól fotózza, de hogy a képek ereje mennyire működik, azt a Jófogás hirdetések ellenőrzésével foglalkozó szakértője is megerősítette nekünk: tízszer akkora érdeklődésre számíthat az az eladó, aki képet is csatol a hirdetéséhez, a jó minőségű, kedvezően beállított képek pedig még tovább növelik az eladás esélyét. Össze is foglalnánk, hogyan tud ilyeneket csinálni.

Fotósnak lenni nem hiába külön szakma, nem is véletlenül kérik meg az árát, így érthető módon nem hívhat profi fényképészt a legutolsó kis megunt bögre eladása előtt is a kedvezőbb profil megtalálásához. Ehelyett önnek kell megpróbálnia elkészíteni a tuti termékfotókat, amitől a kedves vásárlónak akkor is megremeg a keze az egér billentyűjén, ha egyébként teljesen mást keres. Azt napestig sorolhatnánk, hogyan ne fotózzon, az interneten terjengő balul sikerült képek alapján pedig már mindenki le is vonhatta a legfontosabb alapszabályokat: figyeljen oda a tükröződésekre, és ami talán még fontosabb, mindig legyen önön ruha! 

A kamera

Nem kell azzal kezdeni a netes kereskedést, hogy befektet egy méregdrága profi kamerába. Fontos persze, hogy minél jobb minőségű képeket töltsön fel, de mivel egy eladáshoz nincs szükség hatalmas felbontású, óriásplakátra is alkalmas minőségű fotókra, ezért jó lesz az otthoni kis gépe is, vagy akár egy jobb felbontású okostelefon is. Több oldalon egyébként is maximalizálják a képek méretét, ezért nem is tudna túl nagy méretű fotókat feltölteni.

shutterstock 3288277

Állvány

Amit érdemes beszerezni, az egy állvány. Nem kell nagy, sőt akár ön is készíthet, vagy egyszerűen csak rá is rakhatja valamire a gépet, a lényeg, hogy a fotó elsütésének pillanatában stabilan álljon a fényképezőgépe. Ez azért szükséges, mert lehet akármilyen biztos a keze, a fotók már a legapróbb mozgástól is elmosódottak lehetnek. Ha azonban állványt használ, akkor ezt a hibát már biztosan ki tudja küszöbölni, mindig stabilan marad a kamera és élesek lesznek a képei.

Fény

Az egyik legnehezebb dolog a fény beállítása, úgyhogy készüljön fel, hogy ezzel sokat fog kísérletezni. Ha szemből fotóz, becsillanhat a tárgy és tükröződhet, ha hátulról, akkor egyszerűen nem látszódik, csak a körvonala, ha felülről vagy oldalról, akkor össze-vissza árnyékot vethet. Az ideális az lenne, ha több helyről érkezne fény, úgyhogy az alap fényforrás mellett állítsa be az olvasólámpáját is, ha igazán profinak tűnő képekre vágyik. A vakut lehetőleg felejtse el, ha teheti, mert csak szürkés lesz tőle a kép. Lehetőleg használja ki a természetes fényt, sőt az a legjobb, ha kimegy a szabadba és ott kezdi el fotózni a termékeket.

Háttér

A rossz háttér könnyen elvonhatja a figyelmet az eladásra kínált darabról. Gondoljon bele, hogy a virágállványát senki sem fogja rendesen megnézni, ha mögötte azt láthatja mindenki, hogy miket teregetett ki, vagy éppen hogy mi megy a TV-ben. De ennél is nagyobb gond, hogy a kamerájának is sokkal nehezebb ilyenkor megtalálni a megfelelő fókuszt és könnyen előfordulhat, hogy minden más éles lesz a képen, csak az eladni szánt termék nem. Az a legjobb ha valami egyszínű dolog előtt fotóz. Kisebb dolgok esetében rakjon alá vagy mögé egy fehér papírlapot, nagyobb tárgyakat pedig toljon egyszínű fal elé.

shutterstock 188055449

A termék

Gondoljon arra milyen profi termékfotókat lát újságokban, és próbáljon valami hasonlót kivitelezni ön is. Azt mondanunk sem kell, hogy ne legyen az eladásra szánt terméken sem kosz, sem por, ha pedig ruhaneműt adna el, akkor szépen vasalja is ki a frissen mosott darabot, így legalább már nem a leütés után kell ezzel foglalkoznia. Nézze meg, milyen beállításokban fotózzák a hasonló termékeket a profik, és próbálja őket utánozni! Akkor végzett jó munkát, ha fotózás előtt elgondolkozik, vajon tényleg el kéne-e adni azt a bizonyos valamit, hiszen milyen jól néz ki...

A tipikus zsánerfotók

Mindig az eladni kívánt áru legyen a kép közepén, és legyen több olyan fotó, amin jól látszódik az egész termék különböző szögekből. A részleteket külön képen emelje ki, például fotózza le a mintát, a varrást, a gombokat, a csatlakozókat és mindent, ami segíti a leendő vásárlót, hogy meggyőződjön a termék minőségéről. Ne áruljon zsákbamacskát, ezért a későbbi kellemetlenségeket elkerülendő a hibákról is csináljon képet, például nyugodtan fotózza le a karcolást is, vagy a cipő talpát, majd a vevő eldönti, hogy neki ez még belefér-e. Ha nem lehet eldönteni a kép alapján, hogy igazából mekkora mondjuk a fülbevaló vagy táska, akkor rakjon mellé egy mérőszalagot vagy egy vonalzót és úgy fotózza. Ezek a típusú fotók amellett, hogy segítenek a vevőnek azt a benyomást is keltik, hogy nincs eltitkolt hiba, vagy olyan részlet ami miatt megbánhatnák a vásárlást és ön is alapos, ezzel együtt megbízható eladó benyomását fogja kelteni.

shutterstock 139371392

Kiegészítők

Óvatosan bánjon ezekkel, de például ruhadaraboknál jól jöhet, ha készít egy olyan fotót is, amivel beindítja a vevők fantáziáját. Persze nem arra gondolunk, hogy legyen ön a modell és csábosan ejtse le válláról a megunt kardigánját, hátha ettől hamarabb elkel. Ha olyan ruhadarabjától válna meg, ami jól variálható, kiegészítőkkel feldobható, akkor bátran csináljon olyan képet is, amin ezt megmutatja, ahogy a divatújságok is szokták. Lehet, hogy egy sima egyszerű fekete pólóra nem sokan csapnak le, de ha megmutatja milyen jól mutat egy sállal vagy egy nyaklánccal, máris kelendőbb lesz. De a cukiságfaktort is kijátszhatja és például eladásra szánt bőröndjébe hagyja, hogy belefeküdjön a cuki kutyája vagy macskája. Így persze a szőrallergiás vásárlókat bukja, de az állatbarátok biztos önt választják, arról nem is beszélve, hogy legalább ön is szórakozik egy kicsit. A gyereket viszont inkább hagyja ki ebből (az állatokkal szemben nekik vannak személyiségi jogaik), és összességében bánjon óvatosan a stylist hajlamaival, mert könnyen túlzásba eshet és elveszi a lényegről a figyelmet.

Utómunka

Óvatosan bánjon az utómunkálatokkal. A kép minőségén javíthat persze, vagy a fényviszonyokat is tudja variálni rengeteg applikációval, de mindig figyeljen oda, hogy a színek ne változzanak és kerülje a művészi szűrőket is, mint ahogy az sem túlzottan nyerő ha lángcsóvákat vagy éppen hóesést imitáló filtereket tesz rá, még akkor is ,ha mondjuk egy valóban gyors szánkót szeretne eladni.

 

Hozzászólna? Facebook-oldalunkon megteheti!

Kövessen minket a Facebookon is!

 
Blogmustra